Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draadloze microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloze microfoon

Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om een draadloze microfoon aan te schaffen. Nu ben ik niet erg op de hoogte van de huidige frequentie veilingen.

Ik heb al 2 setjes gezien maar weet het verschil niet tussen de volgende:
    Op zoek naar dB Technologies producten? Bestel bij Bax Music met 60 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage!

Heeft iemand eventueel ervaring met een van de setjes?
    Eventuele suggesties zijn altijd welkom, budget is er niet maar het moet niet te gek worden.

EDIT: Het is voor mijn drive-in show.

Verschil: De ene heeft een U-N band en de ander LW2 ;-)

Comment

@Jan

Daar was ik ook al achter maar wat dat inhoud weet ik ook niet. Ik ben op de site van dB tech wel achter gekomen dat hij in de UHF band zit.

Comment

band U-N: 801.100 - 819.650
        band LW2: 639.000 - 661.000

Staat gewoon bij de producten.
        U-N bandje gaat geveild worden, dus kies zeker voor LW2, die blijft grotendeels vrij.

Comment

@Rene

Bedankt voor je reactie,

Dan ga ik waarschijnlijk voor de LW2, tenzij hier eventueel negatieve ervaringen over zijn? Of überhaupt over deze microfoon.

Comment

Ook in de LW2 zitten veel DigiTenne zenders/signalen.
            Zoek een VHF setje in de 170/180 MHz of ga voor de sets in de GigaHz.

Comment

Wij hebben nu een set van line 6 die werkt in de WiFi band. Gewoon geweldig word voorlopig niet geveild. Klinkt netjes. Redelijk betaalbaar. Tot nu toe geen echte problemen met storingen en zo gehad.

Comment

Voordeel van de digitale systemen is dat je signaal gecodeerd verzonden wordt en later weer 'ontrafeld' wordt. Hierdoor is de kans op storingen en falen erg gering, omdat de invloed van andere signalen nihil is. Line 6 is daar al goed mee bezig, andere merken volgen ook.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
                  Ook in de LW2 zitten veel DigiTenne zenders/signalen.
                  Zoek een VHF setje in de 170/180 MHz of ga voor de sets in de GigaHz.
                  In de LW2 band zit alleen TV kanaal 44 van de masten in Alkmaar (Noord Holland), Leeuwarden (Friesland) en Lelystad (Flevoland), daar valt heel goede omheen te werken.
                  Zie ook http://download.elsinga.net/frequent...d%20totaal.pdf

PMSE vertelt:

Draadloze microfoons in 550 - 630 MHz

In dit gebied komt ruimte beschikbaar voor vergunningvrij gebruik door draadloze microfoons en in een kleiner deel voor reportageverbindingen van de omroepen, in beide gevallen als secundaire gebruiker. De exacte keuze van frequenties moet nog gemaakt worden in overleg tussen Agentschap Telecom en de gebruikers. In de voorzieningen die Agentschap Telecom noemt, is sprake van het gebied tussen 550 en 718 MHz, maar de frequenties van 630 tot 718 waren al beschikbaar voor PMSE, dus dat verandert niet. Het gebied daaronder, tussen 550 en 630 MHz, was gereserveerd voor reportageverbindingen van omroepen in geval van calamiteiten. Uit onderzoek van Eric Pierens (DutchView) en Bram Liplijn (Omroep Flevoland), beiden bestuurslid van de PMSE, bleek dat in de praktijk maar een klein deel hiervan gebruikt wordt. Daar kon iets mee gedaan worden. Het is een beetje een sigaar uit eigen doos, maar toch: voor draadloze microfoons komt dit gebied beschikbaar.

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties,

@Rick welke merken zijn dat die ook digitaal gaan?
                    Als ik zoek op line 6 dan komt deze wel in de buurt qua budget: http://www.bax-shop.nl/handheld-draa...t-details.html

Ik kan daar alleen weinig ervaringen mee vinden.

@Rene
                    Ik woon in Gelderland dus dan heb ik van die TV kanalen geen last, dus dan zou de LW2 ook nog voldoen?

Comment

Sony met de DWZ-systemen, AKG met de DMS70 systemen.

Merken als Sennheiser en Shure zullen ook ooit moeten overstappen, maar ik denk zelf dat zij direct technieken ontwikkelen voor grote samenhangende systemen en op basis daarvan ook instapmodel-sets zullen ontwikkelen. Merken als AKG, Sony en Line 6 hebben daar minder mee te maken.

Comment

Originally posted by DJordy View Post
                        @Rene
                        Ik woon in Gelderland dus dan heb ik van die TV kanalen geen last, dus dan zou de LW2 ook nog voldoen?
                        Yup, hier in regio Utrecht werkt het ook prima.
                        Daarnaast hebben die dB setjes iets van 14 instelbare frequenties. TV Kanaal 44 is één frequentie, dus ook in Lelystad centrum prima te gebruiken hoor.

Comment

@Rene

Kan ik hieruit afleiden dat jij ook zon setje in bezit hebt? Zo ja, hoe zijn jou ervaringen hiermee ten opzichte van andere in deze prijsklasse?

Comment

Ik heb een setje dB's inderdaad, maar dan de headsets.
                            Tot nu toe eigenlijk alleen in de losse verhuur gehad en niet zelf mee gewerkt.
                            Het enige wat ik er dus ECHT over kan zeggen is dat het werkt.
                            Uiteraard wel even getest en geen gekke dingen gehoord. Klinkt mijns inziens beter dan de Freeport handhelds (wederom: de headsets dus). AKG WMS systemen ben ik niet mee bekend dus kan ik ook weinig over zeggen.

Uiteindelijk wel dezelfde conclusie als AKG WMS en Sennheiser Freeport: spraak over budgetspeakers is prima te doen, over high-end speakers ga je horen dat het wat minder klinkt. Absoluut ongeschikt voor zang als het goed moet klinken.

Comment

@Rene
                              Bedankt voor al je reacties,

Ik heb nu als luidsprekers de dB Technologies Flexsys F12, en eventueel een gehuurde set(als het groter is). Het is puur voor spraak dus dan zou de dB Technologies PU860 M (LW2) voldoen voor mijn toepassing?

Comment

Working...
                              X