Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke boxen zijn het beste

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke boxen zijn het beste

Hallo

Ik wil nu beginnen om te gaan draaien als dj op feestjes voor vrienden. Dit kunnen feestjes bedragen van 20 - 80 man, of misschien later meer.

Nu vond ik deze boxen mooi :
    Behringer B215XL koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Maar hierbij zou ik een versterker, welke versterker kan ik dan het beste kopen?

Of zou ik beter voor deze actieve boxen kunnen gaan :
    Deze topper beschikt over de juiste componenten om een geluidsdruk van maar liefst 126dB neer te zetten! Ongekend voor deze prijs, maar Behringer maakt het mogelijk met de B315D 15 inch luidspreker.

Alvast bedankt

martijn

ik zou lekker voor de aktieve gaan

Comment

Versterker zit er al in. Plug and play. En je versterker is al afgestemd op de speakers dus dat zit goed!

Comment

Wat is je budget precies? Ik kan aan je voorstellen wel een beetje afleiden wat het is maar een bedrag is toch handiger. ;)

Het schijnt dat deze speaker erg fijn klinkt. Ik heb zelf de 10" versie en ben er erg tevreden over.
        Ook geef je aan dat je later misschien nog voor meer dan 80 mensen wil gaan draaien. In dat geval moet je bij je aankopen van nu misschien alvast een beetje rekening houden met de toekomst. Bij 80+ man heb je namelijk (meestal) toch wel echt een subwoofer nodig. Dus hier nog een kleine tip:

Als je nu ipv een 15" een 12" speaker koopt (bijvoorbeeld deze) kan deze je later goed (lees: beter) met een subwoofer uitbreiden (bijvoorbeeld deze).

Natuurlijk kan je ook met 15" speakers een subwoofer gebruiken. Maar bedenk wel dat 12" speakers over het algemeen de middentonen beter weergeven dan 15" speaker. Dit betekent dat je als je met een subwoofer gaat werken er meestal uit een 12"/15" sub/top combo iets strakker geluid komt dan met een 15"/15" sub/top combo.
        Dit omdat het frequentiebereik dan dus beter 'verdeeld' word over je speakers. (hoog naar de tweeter, midden/midhoog/midlaag naar de woofer van je top en het midlaag/laag naar je subwoofer)
        Last edited by larsholm; Tuesday-16-10-2012, 19:36.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
          Wat is je budget precies? Ik kan aan je voorstellen wel een beetje afleiden wat het is maar een bedrag is toch handiger. ;)

Het schijnt dat deze speaker erg fijn klinkt. Ik heb zelf de 10" versie en ben er erg tevreden over.
          Ook geef je aan dat je later misschien nog voor meer dan 80 mensen wil gaan draaien. In dat geval moet je bij je aankopen van nu misschien alvast een beetje rekening houden met de toekomst. Bij 80+ man heb je namelijk (meestal) toch wel echt een subwoofer nodig. Dus hier nog een kleine tip:

Als je nu ipv een 15" een 12" speaker koopt (bijvoorbeeld deze) kan deze je later goed (lees: beter) met een subwoofer uitbreiden (bijvoorbeeld deze).

Natuurlijk kan je ook met 15" speakers een subwoofer gebruiken. Maar bedenk wel dat 12" speakers over het algemeen de middentonen beter weergeven dan 15" speaker. Dit betekent dat je als je met een subwoofer gaat werken er meestal uit een 12"/15" sub/top combo iets strakker geluid komt dan met een 15"/15" sub/top combo.
          Dit omdat het frequentiebereik dan dus beter 'verdeeld' word over je speakers. (hoog naar de tweeter, midden/midhoog/midlaag naar de woofer van je top en het midlaag/laag naar je subwoofer)
          Bedrag is plus minus 500€. Maar het verschil dus tussen 12" en 15" is dus, dat 15" boxen een betere bass hebben? Maar is dit duidelijk te merken. Of valt dit mee ? Want na toekomst kijkende, en budget kijkende lijkt me de 12" verstandiger. Want wou ook nog een aantal lampen kopen.

En waarom doen niet kiezen voor passieve boxen met versterker ?

Alvast heel erg bedankt !

Comment

Passief kan zeker ook. Maar aangezien de actieve bi-amped zijn (voor tweeter/woofer aparte versterker!) zal dit alleen maar beter zijn voor de druk/kwalieteit van je geluid.

Het verschil in bas tussen 12" en 15" hoor je wel, maar valt, aangezien je wilt uitbreiden, te verwaarlozen.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
              Passief kan zeker ook. Maar aangezien de actieve bi-amped zijn (voor tweeter/woofer aparte versterker!) zal dit alleen maar beter zijn voor de druk/kwalieteit van je geluid.

Het verschil in bas tussen 12" en 15" hoor je wel, maar valt, aangezien je wilt uitbreiden, te verwaarlozen.
              ok qua prijs lijkt me dat het beste, maar zijn er ook nog eventueel betere boxen voor deze prijs van een ander merk ?

Comment

Originally posted by djhousetree View Post
                ok qua prijs lijkt me dat het beste, maar zijn er ook nog eventueel betere boxen voor deze prijs van een ander merk ?
                Ligt een stuk boven je budget, maar je zou eens kunnen kijken naar Deze of Deze speaker. Mackie en DB technologies hebben toch een iets groter aanzien en betere naam dan behringer...

Comment

Wil je het bij behringer houden?
                  Of mag het ook een ander merk zijn.

Comment

ik zou sowiezo voor de actieve gaan, daar zit al een versterker in

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
                      Wil je het bij behringer houden?
                      Of mag het ook een ander merk zijn.
                      Elk merk, als maar goede kwaliteit is, en niet te duur, is rond de prijs van deze dus :
                      Behringer B212D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Ik zou ook voor actief gaan.
                        Maar wil je dit merk of mag het ook een ander merk zijn

Comment

Originally posted by djhousetree View Post
                          Elk merk
                          Originally posted by twistdj. View Post
                          Maar wil je dit merk of mag het ook een ander merk zijn
                          :D

Comment

Sorry zag de 2e bladzijde niet. :p

Comment

Je kunt ook kijken naar de actieve devine artis 15 inch luidspreker.
                              Ik heb zelf de 12 inch.
                              Ik red daar ongeveer 65 man mee.

Comment

Working...
                              X