Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker Clippen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker Clippen

Hey,
    ik heb een skytec SPL500 op 300 watt RMS en 600 Watt max, alleen de versterker gaat al snel clippen als je hem op de laptop/psp aansluit. Kan ik dit verhelpen om er een extra mengpaneel of iets anders op te zetten of moet ik dan een andere versterker hebben?

Als je versterker clipt wil je meer uit je versterker halen dan dat er in zit. En gaat hij té veel werken. Je hebt dus idd een zwaardere versterker nodig ;-)

Comment

ik heb gehoord dat in sommige mengpanelen zit een versterker zit, zou je dan zo'n soort mengpaneel kunnen nemen en dat je deze weer op de versterker zet zodat ze samen extra vermogen hebben, of is dat niet mogelijk?

Comment

Inderdaad een zwaardere versterker nemen, een SPL1000 kost slechts 100 euro en zal vast wel harder gaan ;)
        Edit: Dit is niet mogelijk, omdat je dan je versterker een te groot ingangssignaal instuurt waardoor hij over de zeik gaat of bij het geringste volume (lees volumeknop op 1) al volop clipt.

Comment

Ook al heb je je versterker helemaal dicht staan wil deze wel eens gaan clippen. En met budget versterkers gaat dit niet leuk eindigen!

Comment

Hardstikke bedankt voor deze informatie!,
            ik heb hem een dag geleden binnen gekregen, dus ik denk dat ik hem weer retourneer.. weet toevallig ook iemand dat je gewoon weer geld weer terug op je rekening word gestort?

Comment

Volgensmij is er bij bax een Niet goed, geld terug garantie binnen 30 dagen, dus als hij binnen 30 dagen valt en je de orginele verpakkingen nog hebt is het antwoord ja.

Comment

Mooizo :D
                Maar wat voor versterker raden jullie dan aan voor 300W RMS en 600W MAX speakers?
                dit keer wil ik het natuurlijk wel goed doen ;)

Comment

SPL 1000 mag wel voldoen, aangezien die budgetversterkers nooit 300w zullen leveren als dat opgegeven wordt. Eventueel kan je ook voor 20 euro meer de spl 1500 nemen, weet je zeker dat je goed zit met voldoende vermogen.

Comment

oke dan weet ik genoeg, bedankt voor de snelle informatie!, ik denk dan toch dat ik voor de 1500 ga want ik wil het deze keer wel goed aanpakken ;)

Comment

Nu je voor een krachtige versterker gaat, moet je wel oppassen met het volgende.

Als je versterkers meer geven dan je speakers aankunnen, kun je ze kapot spelen. Je moet nu dus je versterker nooit vol open zetten. Je zal nu goed met je oren moeten luisteren naar het geluid uit je speakers. Als het gaat vervormen zal je toch iets zachter moeten gaan draaien.

Het clip lampje zal niet gaan branden, maar toch kan je je speakers opblazen. Dit omdat je versterker veel meer vermogen kan geven dan je speakers aankunnen.

Comment

Hallo

Om wat voor speakers gaat het eigenlijk precies.
                        Aangezien je meestal de 1,5/2 x RMS vermogen speaker=versterker vermogen aan moet houden.
                        Niet alle speakers kunnen het opgegeven rms vermogen aan.
                        (correct me if i'm wrong)
                        Last edited by stefke96; Saturday-20-10-2012, 12:14. Reason: taalfout

Comment

Al heb je de zwaarste versterker die er is. Een te zwaar inkomend signaal zal altijd clip blijven geven! Dus draai je nu een clip signaal maar haal je nog niet alles uit je speaker. Ja zwaardere versterking nodig. Draai je nu clip signaal omdat je gewoon te hard instuurt. Nee geen andere versterker nodig maar gewoon je signaal wat je op de amp zet wat terug draaien tot de amp niet meer clipt.

Als het namelijk aan je ingangsignaal ligt dan zal de volgende ook gewoon weer gaan clippen.

Comment

Ik heb 2x Omnitronic KB-212 (Passief) 300W RMS 600W peak, de versterker geeft volgens bax shop 500W (SPL1500) op 8ohm (ookal is dit lang niet haalbaar) dus ik denk wel dat ik dan wel goed zit en dat ik de speakers niet overbelast, correct me if wrong!

Comment

Working...
                            X