Announcement

Collapse
No announcement yet.

Statief voor KRK ROKIT 8 2G

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Statief voor KRK ROKIT 8 2G

Hoi Forumleden,

Ik ben van plan om binnenkort een setje KRK ROKIT 8 2G aan te schaffen.
    Dit ter uitbreiding op mijn DJ gear ( 2x CDJ850 + DJM700 ).

Nou vraag ik me eigen sterk af welke monitor statieven geschikt zijn om deze KRK's te dragen, en welke tot een goede hoogte ( voor mij ) kunnen rijken.

Ik ben namelijk nog in de waan dat deze monitoren ongeveer op oor-hoogte moeten komen?

Is dit juist beredeneerd door mij?

Zou iemand mij kunnen adviseren "wat" het beste te kunnen doen.
    Want de statieven die ik op de site kan vinden komen lang niet tot een hoogte van ca. 1.75m - 1.85m ...

ps: Ik heb een lengte van 1.95meter...

ik heb ook een lengte van 1m95 (1m94,6 om precies te zijn) en heb gewoon mijn 2 luidsprekers op mijn kleerkast gezet, is ideaal als je ze wat naar beneden richt

Comment

Ik heb mijn pioneer monitors op de speciaal gemaakte statieven staan met een draagplateau, je hebt ze in alle vormen en maten, alsook om aan de muur te hangen.
      Ik heb er nog een soort mousse bijgekocht waarmee je de monitors naar beneden of naar boven kan richten.

--- http://www.bax-shop.nl/studiomonitor...producten.html

Ik heb deze: http://www.bax-shop.nl/studiomonitor...t-details.html
      Last edited by Mol; Friday-19-10-2012, 19:05.

Comment

Bedoel je dit?

Comment

Ja dat is de mousse die ik onder mijn speakers heb zitten, kon de link niet vinden.

Comment

Oké,

Maar De Rokit 8 g2 heeft een oppervlakte van 27,5 x 30 cm.
            Uiteraard neem ik er MoPAD's bij.

Maar bijna alle plateaus van de te verkrijgbare monitor-stands in de bax-shop winkel, zijn kleiner...

Zou dit wat uit kunnen maken, of is dit goed te doen?

Het is namelijk best frustrerend op basis hiervan af te zien van de ROKIT 8 2g.
            Wil ze graag aanschaffen, maar met de zekerheid dat ik ze goed kwijt kan ( voor DJ mixen ( en dus op oor-hoogte ( eventueel schuin gericht) ) )

Ik had al gezien dat je de monitoren d.m.v. MoPADs zowel naar boven als naar onder kunt richten.

Comment

Je kunt dit eens doen; monteer een plankje (mdf/multiplex) op de stand ter grootte van de KRK en eventueel mocht je dat hebben liggen doe er iets van rubber op om verschuiving grotendeels al tegen te gaan ;-)

Comment

Waarom zou je dan nog zo'n statief kopen?
                Gewoon een stevig plankje maken, even mooi schilderen en wat lak er op.
                Timmer hem aan de muur, evt. nog met van die schuine steuntjes.
                Zet dan je mopads erop; monitors erop. Je hebt nu simpel en goedkoop een plekje voor je monitor gemaakt.

Comment

Ja en blijvends. En timmeren aan de muur, nee geen goed idee:D

Comment

Je weet best wat ik bedoel.
                    En heb je nog nooit een schilderijtje ofzo aan de muur gehangen? Die moet toch echt aan een spijker of iets dergelijks hangen.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                      Je weet best wat ik bedoel.
                      En heb je nog nooit een schilderijtje ofzo aan de muur gehangen? Die moet toch echt aan een spijker of iets dergelijks hangen.
                      Ik begrijp zeker wat je bedoeld. En hoeveel weegt zo'n schilderij ook al weer ;-) Bij zwaardere schilderijen hang je trouwens gewoon een stripje bovenaan de muur met een touwtje eraan.

Het hangt er ook vanaf wat voor muur je hebt. Is dit zo'n gips muurtje ga dan vooral NIET spijkeren. Je slaat je muur naar de hemel, en dan ben je verre van blij ;-)

Maar uiteraard ligt deze keuze geheel aan de topicstarter ;-)
                      Last edited by JanPetersen; Monday-22-10-2012, 19:31.

Comment

Daarom had ik het ook over die steunbalkjes (je weet, wel, van die driehoekige dingen die je dan onder je plankje zet). Zoiets:

------------
                        ------------
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /
                        /

Maar dan met een iets schuinere hoek natuurlijk XD

EDIT: Oh, dat dat hij hier niet...

Comment

Heb al iets bedacht.

Vriend van me snijd 2x 30x27cm staalplaat ( 5mm )
                          En deze ga ik gebruiken als adapter.

Even gaten boren op de juiste plek met verzink-boortje, en hem zo mounten op een http://www.bax-shop.nl/studiomonitor...t-details.html

:cool:

Comment

Working...
                          X