Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in set meer plug & play maken`

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Even terugkoppelend op DJ-skratch, handig om in stappen op te bouwen.
    Probeer alleen wel aan te houden om altijd eerst dingen die de lucht in gaan (trussbrug bijvoorbeeld) als eerste op te bouwen. Als je dat later doet kunnen er andere dingen al in de weg staan.

Comment

Zal inderdaad eens in stappen opbouwen, en zoals Ronny al zei alles eerst uitladen en dan meubel neerzetten en dan de rest. Over een paar weekjes een middelmatige set met geluidset, 1 parlatje en 2 aircones, zal het eens timen. Had vandaag een geluidsetje neergezet (mengpaneel , laptop op laptopstand en 2 luidsprekers op standaards), dat had ik binnen 15 minuutjes staan.

Comment

Het meeste werk zit bij mij in het leggen van de kabels en die mooi wegwerken.

Comment

bij mij hetzelfde verhaal. Als ik mijn set wil versnellen dan moet ik connectoren op mijn booth maken zodat ik alles vanuit hetzelfde patchpaneel kan laten lopen.

Comment

Connectoren zijn misschien wel erg duur, maar het scheelt toch flink wat tijd. Dan hoef je niet overal in te gaan zitten, om eindelijk bij dat plugje te komen. Meteen kabels inprikken, beetje netjes leggen en naar het volgende. Als je een trussbrug hebt, is het inderdaad slim om deze meteen neer te zetten, alles netjes aan te sluiten en dan omhoog te takelen en dan pas de DJ set die eronder komt. Anders denk je dalijk shit, het past niet meer. Dus maak een goede planning wat je eerst gaat neerzetten en wat daarna.

Comment

Misschien knuppel in hoenderhok, maar is een trussbrug voor drive inn feestje niet vaak overkill? M.a.w. Je bent met 2 of 4 statieven net zo snel, zo niet sneller, het staat allemaal wel imposant en zo,maar het hele trussing gebeuren blijft natuurlijk wel log en onhandig voor een paar uurtjes draaien in buurthuis of achtertuin? Voor grotere opdrachten natuurlijk niet relevant

Comment

4 statieven wordt al gelijk erg veel, moet je ook allemaal kwijt zien te krijgen en kost me ongeveer even veel geld als 2 truss adapters en 4m prolyte, + dan kan je er ook een mooie backdrop achter gooien. Dan kan je in princiepe alle overtollige kabels daar gewoon achter 'gooien'!

Comment

Lichtbrug is niet alleen imposant, maar geeft je show ook een bepaalde uitstraling. Daarnaast is het kabelwerk bij een lichtbrug juist erg makkelijk, omdat je alles direct kunt doorlussen met korte kabeltjes. Bij losse statieven ben je al gauw meters stroom en XLR kwijt, mits je het allemaal netjes wilt wegwerken. Ook scheelt het in vloer-oppervlak, want je hebt niet altijd de ruimte om vier statieven netjes weg te zetten.

Wel ben ik met je eens dat je met twee parbalkjes ook prima met 2 statieven kunt aanzetten, daar hoeft geen complete lichtbrug bij. Maar op het moment dat er ook lichteffecten in komen vind ik een lichtbrug juist een mooi middel om je lichtshow symmetrisch, strak en georganiseerd te tonen.

Comment

Da's ook weer waar

Comment

Daarnaast neemt een lichtbrug wel wat meer ruimte in beslag. Zo'n st132 is geloof ik al groter dan ik (iets van 1,80). Als je 4 losse statieven hebt hoeven die niet perse zo groot te zijn. En 1,80 krijg je niet in elke personen auto gepropt ;-)

Comment

Das ook mijn uitdaging, m'n set moet in m'n auto blijven passen, heb geen bus of aanhanger

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                          krijg je niet in elke personen auto gepropt ;-)
                          Tja als je een beetje drive in show bent dan heb je ook een kleine bestelwagen of aanhanger nodig.

Je kan ook voetballen met gewone schoenen maar als je een beetje mee wil doen zal er toch echt aan voetbalschoenen gedacht moeten gaan worden.

Snap het punt maar er zal toch ergens een keus gemaakt moeten worden.

Comment

Ja dat klopt. Mocht een bestelbus te duur zijn kan je altijd een haak op je auto zetten en een boedelbak (of pak een bak of iets) meenemen en er gaat al een stuk meer mee. Kijk wel even wat de auto maximaal mee mag sjouwen.

Comment

Duratruss systeem kun je nog wel in een personenauto vervoeren als je een grote auto tot je beschikking hebt (in een Alto'tje gaat het niet lukken ;)). Stands van het Duratruss systeem zijn ongeveer 1.50m ingeklapt.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                                bij mij hetzelfde verhaal. Als ik mijn set wil versnellen dan moet ik connectoren op mijn booth maken zodat ik alles vanuit hetzelfde patchpaneel kan laten lopen.
                                Mijn flightcase is pug and play gemaakt, 2x powercon voor mijn speakers, 2x xlr voor de speakers, 2x xlr voor monitors en stroomvoorziening voor een verdeeldoos, ook de kabels voor mijn extra cdj 350 en draadlooze microfoons zijn al klaar, enkel inpluggen op de cdj en ontvanger.
                                Maar ik zal eens kijken voor een gemakkelijker en lichter meubel, ik heb een heel mooi meubel gezien maar 1200 euro is me te duur.

Comment

Working...
                                X