Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in set meer plug & play maken`

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Raphie View Post
    Misschien knuppel in hoenderhok, maar is een trussbrug voor drive inn feestje niet vaak overkill? M.a.w. Je bent met 2 of 4 statieven net zo snel, zo niet sneller, het staat allemaal wel imposant en zo,maar het hele trussing gebeuren blijft natuurlijk wel log en onhandig voor een paar uurtjes draaien in buurthuis of achtertuin? Voor grotere opdrachten natuurlijk niet relevant
    Ik zet mijn lichtbrug even snel als mijn 2 statieven met daarop 2x kls 801 en 2x een lounge lazer en truss staat mooier dan losse statieven
    Zoals rick al zei heb je met losse statieven meer meters xlr nodig, zo gebruik ik dan de 10 en 15 meter en met mijn lichtbrug kabels van 1m en korter, jammer heb je in de meeste feestzalen geen plaats voor een lichtbrug.
    Last edited by Mol; Monday-22-10-2012, 19:40.

Comment

Ook bij een truss brug gaat het afwerken met kabels in mijn ervaring veel en veel makkelijker. Gebruik je een backdrop, dan gooi je alles wat je aan kabels 'over' hebt gewoon daarachter. Gebruik je er geen dan kan je het op de truss leggen (VIERKANT), gebruik je driehoek dan leg je het er achter op, en bind je het vast met kabelbinder/gaffa.

Bij statieven met t bar heb je al snel uitstekende verdeeldozen nodig, en extra kabels. En inderdaad heel wat kabels van t bar 1 naar t bar 2.

Comment

Ik heb vierkant truss maar gebruik een backdrop en ook ik gooi alles kabels en verdeeldozen achter de backdrop (tip van ronny) gaat vlugger dan 2 statieven plaatsen waarvan ik alle kabels moet gaan afplakken om ze weg te werken.

Comment

de drive-in shows die ik meestal bouw zijn met vierkante truss.
          Backdrop of niet, kabels gaan altijd op de truss met een stukje gaffa, om struikelgevaar te voorkomen mocht je een keer achter het doek moeten zijn (al is het maar om een bouw/breek hulp wakker te maken dat het feest bijna klaar is)

Comment

Mag toch echt hopen dat hij niet kan slapen, anders moet jij echt eens kijken naar nieuwe speakers ;-)

@ Mol, neem aan dat je die dan wel een beetje goed vastmaakt. Dus niet dat er 1 stekker in de verdeeldoos zit en die helemaal daar aan hangt?

Comment

Achter de backdrop hangen er 3 verdeeldozen van 4 stekkers, die maak ik niet vast en hangen daar los.

Comment

Nou nou zoveel werk is 2 statiefjes met lampjes nu ook weer niet hoor... zeker niet als je met KLS achtige systemen werkt. 10 meter XLR vanuit de sturing naar statief 1, vervolgens 10 meter XLR naar statief 2. Dan nog een eurostekkertje van 5 meter naar beneden vanaf beide statieven. In het midden een verdeeldoosje of haspeltje naar het stopcontact en dan is het alleen nog een kwestie van 3 stukjes tape per statief.

Als ik een trussbrug neer moet zetten moet ik eerst 2 lomp zware statieven en 2 stukken truss naar binnen sjouwen (de lichtstatieven zitten bij mij standaard in mijn meubelkist, net als de LED parren zelf dus die staan al binnen), vervolgens de truss in elkaar tikken, dan de truss op statieven, truss haken op de KLS balkjes schroeven (die passen niet met trusshaken in de tas), dan bekabelen, ook 10 meter XLR naar de eerste en een korte XLR naar de tweede, stroom, backdrop erin hangen (die ik naderhand ook weer netjes moet opvouwen).... nou nee dan zijn 2 statieven toch een stuk sneller.

Zodra er ook effecten meegaan zet ik in de meeste gevallen wel een trussbrug neer, maar voor alleen 2 KLS setjes echt niet hoor.

Comment

Ik gebruik momenteel gewoon 2 ST-132'jes voor de parren, een t4tje per statief... Van mij hoef ik geen 2 soorten statieven te hebben, vind dat wel gaan met die st-132's. Voor mij zal truss dan wel weer sneller zijn omdat ik de haken er al aan heb zitten en geen statieven vast in een kist heb zitten, en ik geen aparte bekabeling hoef te leggen naar een statiefje.

Comment

ST 132's voor een paar parretjes is echt ontzettend lomp, zowel qua handelbaarheid als qua uiterlijk. Ook de haken er standaard op laten zitten vind ik er niet uit zien.

Comment

Working...
                    X