Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aux-return zingt rond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aux-return zingt rond

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn verjaardag een Behringer Eurorack UB802 gekregen.
    Nu wil ik als volgt deze aansluiten:

Kanaal 1:
    Microfoon (Sennheiser E825S)
    Kanaal 2:
    Line-in (Aangesloten op koptelefoonaansluiting pc)
    Main Out L:
    Jackkabel naar splitplugje in microfoonaansluiting pc
    Mono AUX Return L:
    Jackkabel naar splitplugje in microfoonaansluiting pc

Als ik dan het mengpaneel aanzet krijg ik een heel hoge piep te horen. :eek:
    Hoe kan ik dit oplossen?
    Mijn bedoeling is dus dat ik met het mengpaneel muziek kan mixen van de computer en die met microfoon terug te sturen.

Wat doe ik fout???

Groet,

DJ Maisjul

Ten eerste: waarom stuur je zowel je main als een aux naar je PC?

Je probleem ligt mogelijk in het zenden van een stereomix naar de line-out van je PC. Dat is inclusief het signaal wat binnenkomt op de mic ingang. Zo creëer je dus eigenlijk een feedback lus.

Comment

Ik wil dus dat ik uitgaande audio van de pc op het mengpaneel kan editten en vervolgens terugsturen naar de pc alleen weet ik nog niet precies hoe het moet ds vroeg ik het hier maar voor ik m'n Eurorack na 10 dagen al mol.

Kan het dan wel dat ik de audio van de pc naar kanaal 2 stuur en dan terugstuur met main of moet ik dan terugsturen met AUX Return? Ik dacht zelf het tweede.

Comment

Waar je moet voor moet zorgen is dat je signaal dat je binnenkrijgt via de ingang op de pc niet naar je uitgang terug gestuurd wordt.
        Anders creëer je een feedback en krijg je inderdaad zo'n pieptoon alsof je met je micro te dicht bij een luidspreker komt.
        Normaal kan je dit instellen in de geluidsinstellingen van windows dat je microfooningang niet door je boxen speelt.

Comment

Ik heb het probleem opgelost. Ik heb nu alleen twee draden van AUX Return naar de PC en niet ook nog Main Out. Nu zingt ie niet meer rond. :P

Comment

Working...
          X