Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draadloze mic gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloze mic gezocht

Voor een horeca locatie ben ik op zoek naar een draadloze microfoon. Deze zal worden gebruikt bij presentaties, vergaderingen maar ook bij bruiloften etc.
    Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het hoeft echt niet de beste mic te zijn die er is maar hij moet wel degelijk zijn.

Zelf heb ik nog weinig ervaring met draadloze mics dus daarom mijn vraag hier.

Suggesties?

Wat is het budget? Ik kan iets van 500 euro aanraden waarvan ik het een goede prijs/kwaliteit verhouding is, maar de vraag is, wat mag het kosten en wat wordt er zoal mee gedaan?

Krijgt dronken ome Ko dat ding in z'n handen gedrukt en geeft hij hem een slok bier, of zijn de omstandigheden beter en wordt er beter op gelet? ;)

Comment

Presentaties, vergaderingen ..... weet niet hoe dat bij bax eraan toe gaat maar dan zijn er meestal weinig dronken mensen.

Ik kan je hiervoor een Shure PGX (sm58) zeer aanraden. Prima microfoon en kan ook goed tegen een stootje als iemand hem eens laten vallen oid.

Comment

Bruiloften etc..
        Zijn dat ook feesten voor jongeren (en dan de oudste jongeren, dus iets van 20 jaar)?

Comment

Originally posted by djbirdie View Post
          Voor een horeca locatie ben ik op zoek naar een draadloze microfoon.
          Waarna gezegd word.

Originally posted by djbirdie View Post
          Zelf heb ik nog weinig ervaring met draadloze mics dus daarom mijn vraag hier.

Suggesties?
          Beetje vervelend als je dan straks zelf met een goed verhaal moet komen waarom nu juist deze microfoon. We kunnen er wel wat dingen over zeggen natuurlijk maar als er meer gevraagd word kan je dus al niet meer echt een antwoord geven en val je door de mand ( sta je eigenlijk een beetje voor schut )

Maar goed zoals al gezegd het budget? Als ik denk aan horeca denk ik aan iets fatsoenlijks. Er moet geld mee verdient worden. De koffie machine is ook geen senseo dus een beetje voorkomen moet het dan toch wel doen.

Ik zou zeggen ga eens kijken voor een sennheiser. Neem bijvoorbeeld een ew 145. Heerlijk microfoontje. Degelijk. Mooi berijk. Niet echt super duur ( voor een toch redelijk profesioneel product. )

Is er echt een budget van hmmm karig. Dan zou je kunnen kijken naar een pgx setje van shure met de sm58 handheld.

Zelfs dit nog te duur dan zou ik gaan kijken naar een akg wms 40 mini setje.

Maar dan vraag ik me toch al wel af of je dit moet willen als ondernemer zijnde.

Comment

Laat ik beginnen met roepen: Frequenties!!
            Volgende week start de frequentieveiling, koop iets waar je nog wat langer mee vooruit kan, dus niet in de 800Mhz band. De site van PMSE geeft meer en exacte info.

Welke zender je dan voor moet gaan hangt af van je klank die je wil. Moet dat 'het is te verstaan' zijn, of 'goed geluid'? Perfect geluid is buiten budget ;)

In de categorie 'te verstaan': Sennheiser Freeport, Shure PGX, AKG WMS. Niet geschikt voor zang, dat klinkt echt niet.

In de categorie goed geluid: Sennheiser EW series (EW165 is erg netjes) of de Line6 zenders.
            Shure ULX zou ik vermijden, smerige companding waar je niks mee kan.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Wat is het budget? Ik kan iets van 500 euro aanraden waarvan ik het een goede prijs/kwaliteit verhouding is, maar de vraag is, wat mag het kosten en wat wordt er zoal mee gedaan?

Krijgt dronken ome Ko dat ding in z'n handen gedrukt en geeft hij hem een slok bier, of zijn de omstandigheden beter en wordt er beter op gelet? ;)
              Budget is niet helemaal vast maar het is niet iets wat dagelijks gebruikt gaat worden. Ik zou zeggen max € 250.

Welke zender je dan voor moet gaan hangt af van je klank die je wil. Moet dat 'het is te verstaan' zijn, of 'goed geluid'? Perfect geluid is buiten budget
              Ga uit van de categorie: goed te verstaan. Zal niet voor zang worden gebruikt.

Laat ik beginnen met roepen: Frequenties!!
              Volgende week start de frequentieveiling, koop iets waar je nog wat langer mee vooruit kan, dus niet in de 800Mhz band. De site van PMSE geeft meer en exacte info.
              Ik zal de site eens bekijken. Bedankt voor deze tip!

Comment

Ik heb de locatie een aantal modellen voogesteld en ze hebben voor de Shure PG24 - PG58 gekozen.

Draadloze spraak en zang microfoon met een goede nierkarakteristiek, een helder geluid en een bereik van ongeveer 75 meter. Het frequentiebereik van 60 - 15.000Hz is subtiel aangepast aan zang, voor optimale performance!

Comment

Working...
                X