Announcement

Collapse
No announcement yet.

Genoeg geluid voor schoolfeest?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat is mijn eigen topic... Ik ben 15 jaar heb niet zoveel geld voor goeie speakers.... En ik vind dit toch mooie dingen voor het geld!

Comment

Oh, dat had ik niet in de gaten :p
      Maar als je al meerdere ervaringen van anderen hebt gehoord, waarom vraag je het dan nog een keer?

Comment

Ik vraag of ik samne met de 6 EV 12" speakers een schoolfeest aankan... dat is heel wat anders toch?

Comment

ligt eraan of het speakers zijn voor achtergrond muziek zoals deze:

of dat het bijvoorbeeld RX115 kasten zijn.

mijn tip, vraag wat het budget is van jou school, en vertel ze dat als je zo een groot feest organiseren dat dat niet voor een paar 10tjes kan, want buiten geluid heb je ook licht nodig.

dus mijn tip is huur een mooie set ipv jou set de clip in te jagen en dat ze na dit feestje die ev kastjes weg kunnen gooien.

tenzij het natuurlijk zware ev kasten zijn maar in mijn oudde school hingen die speakers van de afbeelding

Comment

Huur een fatsoenlijk setje in de buurt, ben je in een keer van het gedonder af.
            Als je een beetje in de buurt van Utrecht zit moet je maar even een PM sturen.

Comment

@luuk

Het zijn actieve 12 inch speakers. Staat in de openingspost

Verder is een 25 bij 12 nog steeds vrij groot voor 200 personen.

Ook is het zo dat wanneer je er tafels neer zet dit niet een verandering voor de zaal zal aanbrengen voor het geluid. Voor 200 personen zou ik minimaal 2 rx118 subs bij de toppen nemen. Echt

Echt geloof met je mc15 spullen houd je zeer weinig laag over op die locatie. Die zijn daar NIET voor geschikt. Een slaapkamer / garage is wel echt wat anders dan deze aula.
              Last edited by ronennieshow; Tuesday-23-10-2012, 22:51.

Comment

Ik sluit me helemaal aan bij Ronnie. Gebruik alsjeblieft niet je dap-kasten, dan zijn namelijk alle mensen vooraal helemaal doof, heeft je versterker het hele feestje in de clip gestaan om de subwoofers bij te houden en horen de mensen helemaal achteraan vrijwel alleen maar bas van de subs.

Gewoon de topjes van school gebruiken (mits deze een beetje bruikbaar zijn), en daar twee of meer subs onder gooien.

Ik weet niet wat je met het licht gaat doen, maar daar moet je wel enigszins mee gaan uitpakken, want met bijvoorbeeld één t4'tje ga je de zaal echt niet vullen met licht...
                Last edited by larsholm; Tuesday-23-10-2012, 23:06.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                  Ik weet niet wat je met het licht gaat doen, maar daar moet je wel enigszinds mee gaan uitpakken, want met bijvoorbeeld één t4'tje ga je de zaal echt niet vullen met licht...
                  Ik wou het net zeggen. Als de afmetingen kloppen. Zal je al minimaal een 4 setjes nodig hebben (16 parren totaal ). Dan nog als het even kan wat bewegende zoals scans zeg minimaal 4. Eventueel nog strobo, laser of iets van mushrooms. Rookdoosje erbij en het belangrijkste is er. Alles netjes aansturen met dmx en als het kan ophangen in truss met backdrop en klaar ben je.

Comment

je moet natuurlijk voor dmx ook ervaring hebben met dmx of mischien kunnen ze een mooi programma voor jou in de controller zetten.

toen ik 15 was had ik alleen nog maar een licht controller met 10 aan en uit schakelaar en een druk knopje voor flash. dmx kende ik toen nog niet of het was er nog niet..

Comment

Als je geen dmx ervaring hebt kan je het natuurlijk altijd uitbesteden en iemand huren. Als je in de buurt van zwolle woont weet ik misschien nog wel iemand die voor een goede prijs een show kan neerzetten.

Comment

"ik moet op een schoolfeest draaien"

Nee dat is niet waar: geen enkelw school kan jou verplichten daar te draaien, dat zul je toch echt zelf graag gewild hebben: probleem js alleen dat je dat kwa materiaal niet aankunt.

Verder neem aub gewoon van ons aan dat je de dap mc tjes beter thuis kunt laten en minimaal degelijke 2 subs nodig hebt. Dat wordt niet voor niks gezegd, maar omdat mensen daar veel ervaring mee hebben en wel weten waarover ze adviseren.
                        Zorg dus eerst dat je dat geregled krijgt: dan kun je daarna verder kijken of he lichtset voldoet.

Comment

@luuk013 nee het zijn wel echt zware Ev kasten...

Comment

Ik zal jullie advies wel volgen en 2 subs erbij gaan huren.
                            Maar de EV's geven neem ik aan wel genoeg high en mid?

Comment

Afhankelijk van welke EV's het zijn waarschijnlijk wel ( en je hebt er sowiezo 6 dus dat moet eigenlijk altijd wel lukken)

Comment

Nog een tip: let goed op de spreiding van het geluid van je toppen in zo'n grote zaal. Zoniet zal een deel van de zaal wat hoog missen en dat zou zonde zijn..

Comment

Working...
                                X