Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL EON 1500... Al 8x Vervangen.. Tijd voor iets nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JBL EON 1500... Al 8x Vervangen.. Tijd voor iets nieuws

Hoi,

Ik zit bij een stichting voor de jeugd.
    We hebben hier een muziek setje dat bestaat uit:
    2x JBL EON 1500
    1x Dap Palladium 1200
    1x Dubbele Nummark CD Speler
    1x Nummark mixer.
    En dat zit allemaal in een Case zodat het veilig staat

De JBL eon zijn al meerdere keren kapot gegaan om precies te zijn 8x

We zijn de reparaties van die EON's vort helemaal zat!
    We willen wat nieuws.

Maar wat.
    Er is ons 2xLD-SYSTEMS PRO Serie LDP-152A aangeboden alleen lijk JBL bij toch wat beter

Ook willen we naar actief toe omdat die Palladium veeste zwaar is.

Heeft er iemand een Idee voor een ander speakersetje,
    We willen graag binnen de 600 Euro blijven.
    2e hands is ook goed

Voor hoeveel man zal de set gebruikt gaan worden?

Comment

Zoals JanPetersen al zei, voor hoeveel man wordt de set gebruikt, en waarvoor wordt de set gebruikt (feestjes etc.).

Misschien leuk om naar de actieve serie van behringer te kijken. Bijvoorbeeld de B212D, dan kan je er misschien ook nog een Subje bijkopen, alleen deze zijn wel weer zwaar, maar je kan er wel grotere ''feesten'' mee van geluid voorzien.

Comment

pak inplaats van de b212 dan de db technologies cromo 12 of 2de handse rcf 312, die zijn weer net een stapje hoger..

ik zelf had cromo's, en jaar later 2x sub05 erbij. en nu heb ik flexsys f12 met 1 rcf 4pro 8003as, en ik moet zeggen dat rcf/db toch wel egt heel lekker klinkt.

en subjes kun je altijd bijhuren wanneer je die nodig hebt, doe ik nog steeds als ik een groter feest heb. voor 35 euro heb ik hier in de buurt al een extra rcf 4pro 8003as subwoofer.
        Last edited by luuk013; Tuesday-23-10-2012, 22:56.

Comment

Beter eens kijken waarom de eon het zo vaak heeft begeven.
          Musschien regelanatig wat rode lampjes laten knipperen? Dan gaan je niewe speakers vast niet langer mee.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
            Beter eens kijken waarom de eon het zo vaak heeft begeven.
            Musschien regelanatig wat rode lampjes laten knipperen? Dan gaan je niewe speakers vast niet langer mee.
            het voordeel van actieve speakers is dat er tegenwoordig een goeddeels limiter in zit. en bi amp.

Comment

Ingebouwde limiters beschermen wel enigszins, maar niet 100% tegen overstuurde signalen. Je kunt een steen goud verven, maar het blijft een steen.

Daarnaast maakt het absoluut niets uit of je een bi-amp versterkermodule gebruikt of niet. Want als je een 1-channel versterkermodule hebt zit er toch wel een filter achter, waardoor je in principe hetzelfde, maar wellicht een iets minder efficiënt systeem hebt.

Behringer zou ik niet aan beginnen als het hufterproof moet zijn, daar is het spul niet tegen beschermd. De oude EONs van JBL waren volgens mij geen onaardige kasten en werden vaak als monitor misbruikt. Probleem zit hem dus denk ik aan de man achter de knoppen.

Ik zou gaan voor een basic RCF systeem. Dat blijft wel werken, zelfs bij ruig gebruik. RCF 4-serie kan bijvoorbeeld interessant zijn.

Comment

En de inputgain van de monitor bijv op maximaal 50% zetten

Comment

Originally posted by Raphie View Post
                  En de inputgain van de monitor bijv op maximaal 50% zetten
                  Tja dat helpt helaas toch niet als je van die dj redlights hebt. Het kan dan namelijk nog steeds gebeuren dat een speaker het loodje legt. Wel is de kans dan natuurlijk weer wat kleiner.

Ik ken zelf ook de eerste actieve serie van de eon, Wat een drama. Zit een knopje mic / line op. Druk de mic functie in en jawel hoor daar gaat je speaker als je er dan toch line opzet. Ongekend hoeveel er wel niet gereconed zijn door deze reden,

Comment

Sowieso met knoppen experimenteren op feestvolume is ronduit debiel.......

Comment

Wij hebben op school die passieve oude eons. Zijn eigenlijk maar 1 keer defect geraakt.
                      Ze stonden zo lang in de opslag omdat ze gewoon ruk klinken, dat er een muis heeft ingetrokken en een deel van de conus wel lekker vond...
                      Hebben niet eens de moeite genomen ze te laten reconen, maar gewoon bij het technieklokaal gedropt. Ze zien maar wat ze er mee doen:D

Comment

Originally posted by Raphie View Post
                        Sowieso met knoppen experimenteren op feestvolume is ronduit debiel.......
                        Tja mensen en knopjes gaat nu eenmaal niet altijd goed samen. Als ze erop kunnen drukken zal het ook nog wel eens een keer gebeuren, Dan kan je beter zorgen dat het hufterproof is en gewoon heel blijft dan dat ze erop drukken en dat het poef is.

Helaas zijn die oude jbl eons hier niet zo heel erg goed in dus. Maar het ging hier ook om de pasieve variant dus is het niet van toepassing. Ook is de versterker nu niet zo zwaar overpowerd dus het zal hem helaas echt liggen aan de rode lampjes.

Sommige speakers kunnen hier beter tegen dan andere maar helemaal uitsluiten kan je het helaas nooit.

Comment

De speakers worden ingezet bij ong 200 tot 300 man, vooral buiten.
                          Ik zelf sta er bijna nooit achter en daarom weet ik ook niet wie ze telkens sloopt of wat er met de rooie lampjes gebeurt.

Die LD-systeems is dat misschien iets?

Comment

Met het beschikbare budget ga je het niet redden voor het beoogde doel. Zelfs al zou het budget keer 2 zijn is het nog heel erg krap.

200 a 300 personen buiten is gewoon erg veel. Je hebt hier behoorlijke vermogens en speakers voor nodig. Ik snap goed dat wanneer dit met de huidige set gedaan word er nogal eens een speaker sneuvelt.

Comment

Je zult al snel moeten denken aan net sub/top setje. En met dit budget kun je dat wel vergeten ;-)

Comment

Working...
                              X