Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker kiezen voor 600W speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker kiezen voor 600W speakers

Hey,
    Ik heb een tijd geleden speakers aangeschaft van het merk Omnitronic, het gaat hier om het type KB-212 in de passieve versie, deze speakers kunnen het vermogen van 600W max en 300W RMS aan. Mijn vraag is dus: welke versterker is hier geschikt voor? Mijn bugdet is niet hoger dan 200 euro..

Behringer inuke 3000 is toch wel het minimale wat ik zou aanraden

Comment

Geen skytec sky-1200 bijv? ik weet dat hij lang niet alle wattage's levert maar hij lijkt mij wel zwaarder dan de behringer..

Comment

Ik zou ook zeker de iNuke overwegen. Bespaar niet teveel op je versterker, want die moet er voor zorgen dat je muziek afgespeeld wordt.

Daarnaast is de iNuke serie erg licht van gewicht. Erg, erg licht. Een poosje terug stonden er hier een paar om 360 graden foto's van te maken, ik tilde er eentje op en dacht dat het een dummy was. Omdat ze zo ongelofelijk licht zijn.

Het zijn geen amps om zware subwoofers mee aan te sturen (daar zijn ze niet voor gemaakt, dan kun je er beter een amp met zware voeding op zetten), maar voor fullrange luidsprekers zou ik het wel weten.

Specificaties van de echte budgetversterkers worden nogal eens 'opgeblazen', door vooral de piek-specificaties te vermelden. Dat betekent dus niet dat het een waardeloze versterker is verder, maar wel dat je alles met een korreltje zout dient te nemen.

Comment

Oke, bedankt voor de snelle informatie !

Comment

Working...
          X