Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten M-Audio BX5 D2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten M-Audio BX5 D2

Ik sta op het punt om de M-Audio BX5 D2 aan te schaffen. Welke kabels heb ik hiervoor nodig om deze aan te sluiten op mijn MacBook Pro? Gewoon een 2x XLR - Jack? Ik lees namelijk verschillende dingen op internet.

In het vervolg wil ik gaan sparen voor een externe geluidskaart die past bij dit type monitor. Welke raden jullie aan? Heb verschillende van M-Audio gezien, maar vroeg me af of het verschil maakt qua kwaliteit door verschillende merken "te mixen"?

Edit: Nu heb ik natuurlijk ook veel belovende dingen gelezen over de KRK RP 5. Brengt me toch aan het twijfelen. Maar dan heb ik alsnog dezelfde vraag welke kabels ik nodig heb. Ik heb ze nodig voor muziekluisteren / produceren op mijn MacBook en wil ze daarnaast gaan gebruiken in combinatie met mijn CDJ's. Ik heb gelezen dat voor het produceren toch de XLR kabel het beste is, en voor het draaien je beter een RCA kan nemen. Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!
    Last edited by DNX; Thursday-25-10-2012, 15:40.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om direct te gaan voor een goede audio-interface. Mocht je budget dat nog niet toelaten, dan kun je dat inderdaad achteraf nog doen.

Om ze nu met elkaar te verbinden zou ik een Procab CAB712 nemen en de XLR's te verlengen met Procab CAB901 in de gewenste lengte, tweemaal.

Daarnaast weten apparaten van verschillende merken niet dat ze met elkaar worden verbonden. Het maakt dus helemaal niets uit welke merken je door elkaar wilt gebruiken. Ik zou dus selecteren op basis van functionaliteit (in- en outputs die je nodig hebt) en minder letten op het merkje dat er op staat. In het prijssegment 125 tot 300 euro kun je een prima audio interface vinden met voldoende in- en uitgangen en een prima audiokwaliteit. Dat verschil ga je wel merken, vooral qua dynamiek.

Bij de BX5 D2 monitoren zou bijvoorbeeld een C400 of C600 van M-Audio perfect passen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Persoonlijk zou ik er voor kiezen om direct te gaan voor een goede audio-interface. Mocht je budget dat nog niet toelaten, dan kun je dat inderdaad achteraf nog doen.

Om ze nu met elkaar te verbinden zou ik een Procab CAB712 nemen en de XLR's te verlengen met Procab CAB901 in de gewenste lengte, tweemaal.

Daarnaast weten apparaten van verschillende merken niet dat ze met elkaar worden verbonden. Het maakt dus helemaal niets uit welke merken je door elkaar wilt gebruiken. Ik zou dus selecteren op basis van functionaliteit (in- en outputs die je nodig hebt) en minder letten op het merkje dat er op staat. In het prijssegment 125 tot 300 euro kun je een prima audio interface vinden met voldoende in- en uitgangen en een prima audiokwaliteit. Dat verschil ga je wel merken, vooral qua dynamiek.

Bij de BX5 D2 monitoren zou bijvoorbeeld een C400 of C600 van M-Audio perfect passen.
      Ja wat jij dus zegt, over gelijk een goede audio interface aanschaffen, begint bij mij ook steeds meer als het logische alternatief te klinken. Als ik uiteindelijk opnieuw ga upgraden ben ik uiteindelijk alleen maar meer kwijt.

Ik heb de C400 ook al voorbij zien komen en het sprak mij erg aan. Denk dat dit wel een serieuze optie is in combinatie met de BX5 D2. Punt van afwegen is nu of dit op kan tegen de KRK R5. Ik heb beide gehoord en moet zeggen dat in mijn ogen het geluid van de KRK R5 mij meer aanspreekt. Heb me alleen laten vertellen dat voor een combinatie van draaien / produceren, in huiselijke sfeer, de BX5 D2 beter uit de verf komt omdat deze van alle twee de markten thuis is. Heb dit echter niet kunnen testen. Jullie advies? Het is allemaal voor de lol en hoeft nog geen enkele vorm van professionalisme in te zitten, maar goed geluid vind ik gewoon belangrijk.

Voldoen de XLR kabels ook voor aansluiting op de cdjs? Ben echt totaal niet thuis in de wereld van stekkers en aansluitingen. Laat mij het maar lekker in de praktijk brengen haha.

Comment

Ik heb zelf de voorloper van de BX5 D2 thuis staan (BX5A) en ben daar erg tevreden over. Heb ze niet 1 op 1 met KRK kunnen vergelijken. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, waar luister je liever naar? KRK is natuurlijk ook een stukje designtechnisch waar je voor betaalt.

Verder zou je nog kunnen overwegen om beide monitoren later uit te breiden met een subwoofer. De 5 inch woofer van beiden presteert erg goed en is erg strak in het mid, maar is natuurlijk geen woofer om diepe basstonen weer te geven. Maar da's misschien iets voor de toekomst. :)

Voldoen de XLR kabels ook voor aansluiting op de cdjs?
        Je bedoelt om je DJ-set en monitoren via de CAB901 kabels aan te sluiten? Geen enkel probleem.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Ik heb zelf de voorloper van de BX5 D2 thuis staan (BX5A) en ben daar erg tevreden over. Heb ze niet 1 op 1 met KRK kunnen vergelijken. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, waar luister je liever naar? KRK is natuurlijk ook een stukje designtechnisch waar je voor betaalt.

Verder zou je nog kunnen overwegen om beide monitoren later uit te breiden met een subwoofer. De 5 inch woofer van beiden presteert erg goed en is erg strak in het mid, maar is natuurlijk geen woofer om diepe basstonen weer te geven. Maar da's misschien iets voor de toekomst. :)

Je bedoelt om je DJ-set en monitoren via de CAB901 kabels aan te sluiten? Geen enkel probleem.
          Ja de KRK's klinken leuker. Maar feit is dat ik een gierige Hollander ben die nogal op de centen let haha. Daarnaast heb ik het er momenteel niet voor over. Denk dat ik toch voor de BX5 ga en gelijk maar de C400 erbij neem. Zit ik gelijk goed en krijg er toch geen spijt van. Ben ook niet in het stadium om te gaan zitten 'zeiken' om het geluid, het moet gewoon goed klinken en de prijs/kwaliteit verhouding van de BX5 vind ik daarom prima.

De woofer staat ook op mijn verlanglijstje inderdaad en die gaat er in de toekomst zeker bijkomen! In ieder geval bedankt voor je hulp.

Maar als ik het dus goed begrijp zijn de CAB901 om de monitoren aan te sluiten op de set en de andere om aan te sluiten op de MacBook? En in het vervolg prik ik die dan in de C400. Bij de C400 zit een USB kabel die dan in mijn laptop gaat?

Comment

Working...
          X