Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antennes combineren draadloze ontvangers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antennes combineren draadloze ontvangers

Ik heb 5 sennheiser ontvangers voor draadloze microfoons. (Hoe) kan ik de antennes van deze 5 combineren in 1 antenne?

Je hebt dus 5 ontvangers. Deze wil je in 1 antenne laten opvangen?
    Je zult dan al snel moeten kijken naar richtantennes.
    Om welke ontvangers gaat het? En heb je al een antenne, of moet die ook nog komen?

Comment

Daar heeft sennheiser zelf als een hele mooie "antenne combiner" voor

Comment

Ja dat kan zo zijn. Maar als hij nu een ontvanger heeft met twee van die uitklap antennes ga je daar niet ver mee komen.
        Mochten deze met BNC erop zitten is dit uiteraard niet meer het geval ;-)

Comment

Let op! Je moet wel de antenne SPLITTER hebben, niet de combiner.
          De laatste is voor in-ear zenders.

En Jan: het maakt relatief weinig uit wat voor antenne je gebruikt. Als je maar weet wanneer je welke antenne inzet! (spriet, omnivlag of richtvlag)
          Het enige verschil is dat je als je sprietjes gebruikt het zenderrack op de bühne moet staan omdat sprietjes omni zijn. Maar je kunt er ook een omni vlag aan hangen voor een wat betere ontvangst. Maar kijk (met boosters) ook uit voor overmodulatie...

Ik heb zelfs noodgedwongen een 2 kanaals in-ear rackje ZONDER antenne's gedaan, alleen met de BNC connectors op de voorkant van het rack. Verre van ideaal, maar de antennes zaten niet in het rack dat ik meehad helaas.

Comment

Ik weet niet precies hoe je ze noemt. Maar van die zilveren antennes die je vaak in de budget klasse terug vind. En als je die antennes er af haalt kan je dat hele ding wel weg gooien ;-)

Comment

Jouw zilveren antennes noemen we gewoon 'sprietjes'.
              Die zitten meestal gewoon met een BNC connector vast.
              Zitten ze 'echt' vast en de handel is er af dan kun je de ontvanger inderdaad wel wegflikkeren.

Comment

Weer wat geleerd ;-)
                Ik heb van die skytec dingetjes gehad. Die zaten toch echt eraan vast. Ik dacht, die kunnen er vast af. Konden ze ook, alleen niet meer erop ;-)

Comment

Ik heb inderdaad van die ontvangers met twee kleine telescoopantennes aan de achterkant. Volgens mij werken we met de evolution serie. Ik kan uiteraard de antenne's verlengen, maar dan heb ik 10 sprietjes aan de buitenkant van m'n rack hangen. Uiteraard is een optie om ze naast het podium te hangen, maar dat werkt minder handig.

Ik begrijp dat ik een splitter ipv een combiner nodig heb? Suggesties, mn voor een goedkope oplossing?

Comment

Nieuws over Geluid & PA -> Geluid & PA

Comment

Op de sennheiser ASA kan je vier setjes aansluiten.

Ik weet niet zeker of de sennheiser ontvangers werken in combinatie met een AKG splitter maar ik vermoed van wel: dan zou deze een optie zijn omdat ze daar alle 5 op kunnen.

Comment

Working...
                      X