Announcement

Collapse
No announcement yet.

B212D Riggen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B212D Riggen

Hallo,

Ik heb een vraagje voor als ik later truss neem:
    Ik zal dan graag mijn B212D's daar in riggen. Het is niet veilig om zo even 2 spanbandjes er om heen te drukken, vandaar. Is het een idee om de 2 muurbeugels te pakken, die monteren een een vierkante aluminium pijp die aan de bovenkant nog wat uitsteekt, en aan de bovenkant een G-haak te doen?

Ik heb de 10" en 8" wel zien vliegen, geen idee hoe ze dat gedaan hebben. Misschien een idee om even een mailtje over te sturen naar bax?

Comment

Ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, want een g-haak in de bovenkant schroeven is gevaarlijk.
      Dit is hoe ik het in gedachten had, de groene dingen zijn schroeven:

Comment

nee niet doen.
        zolang er geen officiele vliegframes voor zijn, mag het niet. als het dan naar beneden komt zeilen ben je echt zwaar het haasje

Comment

Ik zal dan graag mijn B212D's daar in riggen
          Met als voordeel?

Comment

Mag ik juist eens vragen waarom je per se vliegend speakers wil?

Comment

Originally posted by yobotje View Post
              Ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, want een g-haak in de bovenkant schroeven is gevaarlijk.
              Dit is hoe ik het in gedachten had:
              Ondanks het geringe gewicht, zou het als dat al zou passen het inderdaad nog niet optimaal/veilig zijn... Ik heb bij bax wel de 8", 10" en 15" zien vliegen...

Ik zou zeggen gewoon op statieven zetten, net zo makkelijk en een stuk flexibeler! ;)
              Last edited by larsholm; Sunday-28-10-2012, 21:35.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Met als voordeel?
                Als je ze eventueel verder in de zaal wil plaatsen (delay) en je hebt toch al een care staan dan hoef je niet van die makkelijk om te schoppen statieven neer te zetten.

Comment

Staan me geen 2 statiefjes in de weg, en komen ze ook gelijk wat hogerop. Kan ik mijn sub mooi bij een st-132je weg. Maar als dit ook niet veilig is doe ik dit ook niet nee, op de film van Bax zag ik de B210D ook in een klein oogschotje vliegen, volgens mij deden ze dit gewoon met een g-haak in de bovenste m10.

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
                    nee niet doen.
                    zolang er geen officiele vliegframes voor zijn, mag het niet. als het dan naar beneden komt zeilen ben je echt zwaar het haasje
                    Ik heb het toch wel bij bax-shop gezien zonder vliegframes? Daar zitten clamps gewoon aan de bovenkant van de behringer tops, en hangen aan 'n truss..

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                      Ik heb het toch wel bij bax-shop gezien zonder vliegframes? Daar zitten clamps gewoon aan de bovenkant van de behringer tops, en hangen aan 'n truss..
                      Alleen de 8" en de 10" hingen. De 12" stond waarschijnlijk voor een goede reden bovenop de stapel achterin de pa-room....

EDIT: was vergeten dat de 15" ook hing...
                      Last edited by larsholm; Sunday-28-10-2012, 21:34.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                        En een jaar geleden werd me door Rick verteld dat dit helemaal niet veilig was, en dat ze daar niet voor gemaakt zijn?

Comment

Kijk, dit is nogal krom. Ze zeggen tegen ons dat het hélémaal niet safe is om aan de bovenkant van de speaker hem op te hangen. Maakt niet uit welk type of hoeveel inch. Want als mensen het zien, denken ze leuk! En die doen het dan even met de 12'' versie of zelfs de 15'' versie. En dan gaat t komen. Want die kasten zijn niet gemaakt om zoveel kracht aan de bovenkant te kunnen houden.

En er worden niet voor niets speciaal vliegbeugels gemaakt, die gekeurd worden ed.

Comment

Inderdaad, bij bax hangt in ieder geval de 15" aan de truss, ik weet alleen niet hoe. Voor zover ik heb kunnen zien was dit ook aan het m10 gat. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat bax zoiets doet. Het enige wat hier dus mee bereikt wordt is dat mensen denken dat ze die dingen kunnen ophangen.

Persoonlijk zou ik niet graag de hierboven beschreven constructie bouwen en gaan gebruiken. Niet omdat het een slecht idee is, maar omdat je geen idee hebt wat het materiaal gaat doen. Als er nou een mooi setje berekeningen bij zouden staan over wat het materiaal kan hebben e.d. dan zou ik het overwegen.

My 0.02

Comment

Zie hier mijn gespotte afbeeldingen uit het filmpje van Bax:

Comment

Working...
                              X