Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwoofers in tropisch zwembad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subwoofers in tropisch zwembad

Hallo allemaal!

Sinds een tijdje heb ik de subwoofer BX-1850, goedkoop ding, maar doet het beter dan ik had verwacht!
    Om de maand heb ik een opdracht voor in het zwembad, maar daar gebruik ik altijd de Dap K115. Nu heb ik een nieuw plek gekregen in het zwembad die groter is dan waar ik eerder stond. Graag zou ik mijn subwoofers willen gebruiken, maar ik weet niet of dit wel verstandig is i.v.m. de "tropische temperaturen" in het zwembad.
    De subwoofer is namelijk niet van kunststof maar van samengeperst hout.

Mijn vraag is dus, kan ik de subwoofers gewoon gebruiken in het zwembad, ondanks de tropische temperaturen etc. of zou ik dat beter niet kunnen doen.

Alvast bedankt!

Als je die eerst even op temperatuur laat komen en zorgt dat ie niet nat wordt is dat geen probleem

Comment

ik denk als je ergens in de zomer in de vlakke zon gaat draaien, het er ook warmer aan toe gaat.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        Als je die eerst even op temperatuur laat komen en zorgt dat ie niet nat wordt is dat geen probleem
        Ik laat altijd mijn apparatuur acclimatiseren, maar omdat het wel vochtig is in zo'n zwembad had ik gedacht dat het dan in het hout kan trekken.

Comment

Warmte geeft geen problemen, maar vocht zou juist wel problemen kunnen geven. Het probleem is dat je subwoofer geen beschermende laklaag heeft, waardoor het vocht door het vilt heen zou kunnen dringen en het hout kan aantasten. Gevolg kan zijn dat het vilt los begint te laten.

Best kans dat je er niets van merkt als je het maar 1x zo gebruikt, maar als het een maandelijks iets betreft zou ik er met zo'n kastje niet erg happig op zijn.

Comment

Ik denk dat 1 keertje geen probleem moet gaan vormen. Wil je dit echt vaker gaan doen zou je kunnen overwegen vilt eraf te halen en in de warnex te zetten dat kost niet meer dan 20 euro per sub en wat handigheid ;-)

Comment

Working...
            X