Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke actieve Subs onder een Mackie th-12a

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke actieve Subs onder een Mackie th-12a

Beste Forumleden,

Ik heb thuis een tweeling zitten die helemaal weg zijn van het hele Dj gebeuren.
    Ze draaien al enige tijd op kleine feestjes van hun familie en vrienden.

Ongeveer een jaar geleden hebben mijn vrouw en ik hun een passief geluidssetje cadeau gedaan. Geloof dat het setje rond de €400,- kosten.

2 Passieve speakers (150watt)
    1 Versterker + Kabels
    1 Mengpaneel

Achteraf gezien misschien niet de slimste zet geweest om hun toen deze "Low Budget" geluidsset cadeau te doen maar we wilde eerst even de kat uit de boom kijken of ze er idd veel gebruik van gingen maken. Maar sinds een half jaar draaien ze in diverse kroegen in de omgeving en begint het een beetje serieuzer te worden.

Sinds een maand hebben ze samen 2 Mackie's Th-12A gekocht Mackie Th-12a( http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html)
    Maar merkte dat er vrij weinig bass in zit. Na een beetje research te hebben gedaan op het internet (correct me if i'm wrong) zijn 12inch speakers niet gemaakt om veel bass te produceren.

In December zijn ze weer jarig en nu wilde we kijken of we onze mannen tegemoet konden komen met 1 (indien nodig 2) Actieve Subwoofers.

Dus bij deze de vraag:
    Welke Subs passen mooi onder deze 2 speakers? En voor hoeveel man zou je daar ongeveer mee kunnen draaien?

Alvast bedankt!

Mvg,
    Martijn

Ik zou al heel snel gaan denken aan een Mackie SRM1801, maar dat is onder meer afhankelijk van het beschikbare budget. Zijn wel nette subwoofers die hier prima bij passen.

Daarnaast is een 12 inch top inderdaad geen luidspreker om zware bassen uit te halen. Daar is een subwoofer een stuk beter in omdat een subwoofer alleen lage tonen voor zijn rekening neemt, een geoptimaliseerde kastconstructie heeft en kan koppelen met de vloer.

Eventueel is het mogelijk om met één subwoofer te beginnen en eventueel later nog uit te breiden met een tweede subwoofer.

'voor hoeveel man je kan draaien' blijft een beetje een rekbaar begrip. Want moet het op beuk- en stampvolume, of is het meer gematigd zoals bij een bruiloft? Zolang het niet op standje 'vol gas' moet presteren zal 125 man wel lukken met de twee tops en één sub. 150 moet mogelijk zijn bij twee subs (dan drukken beide subs nog net wat beter door).

Comment

Maarja betaalbaar.. die SRM1801 is ontzettend overpriced vind ik

Comment

Valt wel mee hoor, goede 18" zit tussen 1.000 en 1.500
        Goede 15" tussen 700 en 1.000
        Daaronder kom je toch wel behoorlijk in het budget segment.

Comment

Ik zie zojuist dt er een SRM1801 in de B-Stock staat.

Comment

Nog geen jaar geleden werd die voor ongeveer €500 verkocht, dat bedoelde ik er mee. Plus, zo'n topwoofer is het nou ook weer niet. Past overigens wel goed bij de TH-12a denk ik.

Comment

Working...
            X