Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Speakers (TWIJFEL)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Speakers (TWIJFEL)

Hallo Bax-Shoppers.

Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe speakers. Nu heb ik veel gehoord en gelezen over de Behringer B212D. Moeten erg goede speakertje zijn, maar nu heb ik al eerder een bericht geplaatst over de Behringer B112D. Zijn er inmiddels misschien al mensen die de Behringer B112D beluistert hebben en weten of hij goed klinkt?

Nu las en zag ik ook de Devine Artist 15A. Aan de reviews te lezen zijn dit ook best goede speakers.

Als ik zou kiezen tussen deze 3 speakers. Welke zouden jullie aanraden (of misschien totaal afraden) ?.

En zou de Devine Artist 15A in combinatie met de Behringer subjes ook goed kunnen (werken)

Alvast bedankt voor de informatie.

Bertrik

Wat is je budget?
    En wat wil je precies hebben? dub+top combinatie of alleen 2 tops?
    Moet het actief zijn of passief?

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      Wat is je budget?
      En wat wil je precies hebben? dub+top combinatie of alleen 2 tops?
      Moet het actief zijn of passief?
      Mijn Budget is rond de 400-450.

Ik wil eerst alleen nog 2 topjes en later er nog 1 of 2 subjes bij kopen.

Het liefst actief

Comment

Cromo 8+
        Cromo 10+

Ik zou voor de 10 gaan. Vooral omdat je dan wat meer laag mee pakt dan de 8. en ik kan je zeggen die cromo 10+ klinken zeer goed. Kwalitatief ook een stuk beter dan behringer. Ik zou er je budget iets voor omhoog doen om dan voor die cromo 10 te gaan en later uit te bereiden met een subje.

Comment

Uit de Cromo 10 komt erg weinig laag. Je zult hiermee eigenlijk geen feesten op beukvolume kunnen spelen, het "beuken" ontbreekt namelijk. Bedenk dat over het algemeen 10 inch topjes, doe daar een sub onder, 12 inch topjes kan ook zonder sub.

Comment

Ga niet voor de Cromo.

Ik heb de behringer gehoord en klinken best lekker. Alleen mijn vraag was eigenlijk of er ook mensen zijn de ervaring hebben of een idee hebben over de Devine en de Behringer 112D

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
              Uit de Cromo 10 komt erg weinig laag. Je zult hiermee eigenlijk geen feesten op beukvolume kunnen spelen, het "beuken" ontbreekt namelijk. Bedenk dat over het algemeen 10 inch topjes, doe daar een sub onder, 12 inch topjes kan ook zonder sub.
              Ik had ze bij bax staan luisteren en ik vond dat het echt niet tegen viel. Maar daarom zou ik wel voor de 10 gaan ipv de 8. daar zal je echt heel weinig laag bij hebben.

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
                Ik had ze bij bax staan luisteren en ik vond dat het echt niet tegen viel. Maar daarom zou ik wel voor de 10 gaan ipv de 8. daar zal je echt heel weinig laag bij hebben.
                Ik kan de Cromo wel uit mijn hoofd halen.

Ben nog maar 15 en heb geen groot budget.

Comment

Die 10 inch cromo's schelen niet veel ten op zichte van de verschillende behringers die je noemt hoor. De kwaliteit is wel een stuk beter van db. Maar goed, de keuze is aan jou ;)

Comment

Klopt, maar mijn hoofdvraag was eigenlijk of er iemand ervaring heeft met de devine of de b112d. En of de devine ook.goed werkt met een behringer sub.

Comment

Ik heb zelf de Devine artis 12 inch actieve versie.
                      Uit de 12 inch topjes van Devine komt al een aardig geluid.
                      Volgens mij klinkt het gewoon net zo goed als Behringer.
                      Ik raad daarom de Devine artis 15 inch aan.

Comment

15 inch met sub? Niet doen. Pak gewoon die Behringer. Durf bijna te wedden dat de kwaliteit beter is dan die van Devine. Aangezien een 15" meer laag weergeeft door een grotere woofer, heb je inderdaad wat meer bass. Maar dan: je wilt later toch een sub kopen. Mijn advies: pak dan een 12" die klinken een stuk lekkerder in het hoog en mind als een 15 inch. Het laag neemt je sub later toch over.

Comment

Originally posted by djbertrik View Post
                          Klopt, maar mijn hoofdvraag was eigenlijk of er iemand ervaring heeft met de devine of de b112d. En of de devine ook.goed werkt met een behringer sub.
                          De Artis serie is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan de B-serie van Behringer, dus enig verschil in geluidskwaliteit zul je wel merken. De Devine speakers zijn leuk als instapmodel, wanneer je nu wilt gaan draaien en bekendheid wilt krijgen, zonder direct een duur systeem aan te hoeven schaffen.

De Devine speakers zijn prima uit te breiden met de SUB serie die we ook hebben, onder de 15 inch zou ik de SUB 118A zetten, onder de 12A zou ik de SUB 115A zetten.

Comment

Working...
                          X