Announcement

Collapse
No announcement yet.

iNuke 6000 DSP Probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iNuke 6000 DSP Probleem

Hallo allemaal,

Jammer maar helaas.

Mijn 2e Behringer product is al gesneuveld in nog geen half jaar tijd na aanschaf.

Eerst legt mijn B1800X het loodje.
    Welke ik naar 10 week nog steeds niet terug heb van de reparatie dienst.

Top service dus ! *kuch* *kuch*

Om het geheel nou nog eens compleet te maken heeft gister avond mijn iNuke 6000DSP het ook nog eens begeven.

Het probleem is als volgt.

Zodra ik de versterker aan doe start hij niet meteen op.

Na ongeveer 10 seconden beginnen de ventilatoren te blazen (schermpje gaat niet aan)
    Dan 5 seconden later slaan de ventilatoren weer uit met een tik geluid.

De versterker doet dus niks anders dan 5 tellen blazen.

Ik heb al andere kabels geprobeerd maar ook dat mocht niet helpen.

Ik vroeg mij af of der mensen zijn die enig idee hebben wat het kan zijn.
    Zelf heb ik geen zin om ook dit apparaat 10 week kwijt te zijn.

1 ding is heel zeker. GEEN Behringer meer voor mij.

Toch hoop ik dat jullie raad weten met de versterker.

Mvg,

Kevin Lamain

Heb een NU3000 is ook stuk gegaan naar Behringer reparatiedienst verstuurt in Engeland eerst Bax geraadpleegt, hebben hem zelf afgehaald en terug bezorgt zonder probleem en is zekers niet lang weg geweest.
    Prima reparatiedienst.

Comment

Tsja, sommige mensen hebben pech met hun producten, ik vind dat ze goede producten hebben voor de prijs. Heb zelf 1 B1800D, 2 B212D, 2 XM8500 en een UB1204FX die al aardig oud is, nog nooit wat problemen mee gehad.

Comment

Ik heb het met de nu1000 gehad maar ze hebben hem zonder probleem omgeruild voor een nieuwe.
        Nu heb ik al even een nieuwe die doet het tot op heden nog goed fijne versterkers en lekker licht :)

Comment

Behringer zelf heeft de versterker gewoon omgeruild ?

Comment

ja ik kwam in de winkel daar hebben ze even gebeld en toen hebben ze hem omgeruild voor een nieuwe.

Comment

Als je een beetje als verhuurder voor de dag wil komen snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je voor behringer gegaan bent. Ik zou namelijk niet voor zoon merk kiezen. Het zijn leuke budget producten waar je mits je er normaal mee omgaat wel wat plezier van kan hebben.

Helaas verhuur en normaal mee omgaan is toch nog wel 2 dingen die eigenlijk nooit echt goed samen gaan. Bijna alles moet gewoon echt helemaal dicht getimmerd zijn en afgeschermd. Anders ja inderdaad kapot.

Ook zou ik als klant nu niet echt blij worden van een budget speaker van een paar euro. Ik zou hier niet een redelijk bedrag voor neer willen tellen. Ook verhuur aan collega verhuur bedrijven zal niet zo heel erg meevallen als je met behringer aan komt zetten.

Je zou dan nog beter voor een wat hoger aangeschreven merk kunnen gaan en dan de wat meer instappers en eenvoudigere producten nemen.

Dus tja wat zou ik doen?

Weg met dat spul. Niet meer naar omkijken. Leuk als het gemaakt kan worden maar dan meteen plof plof marktlpaats erop en weg ermee.

Nu even slikken en gewoon fatsoenlijk en als het even kan hufterproof spullen kopen. Klopt is zuur maar dan ben je er wel eindelijk vanaf. Hoop dat je er ook een beetje van geleerd hebt dat het in de verhuur niet alleen maar goedkoop halen en dan maar geld binnen harken is.

Comment

Beetje erg kort door de bocht hoor Ronnie, soms is er geen budget of vraag naar professioneel spul en voldoet B merk apparatuur.

Wat betreft de iNuke: Zekering gechecked? Breaker als eens ingedrukt?
                Anders de kap er even afschroeven en eens optisch inspecteren, kan zomaar een losgetrilde interne connector zijn.

Comment

Tja ik kom uit het wereldje van budget en geen geld en werd er gek van van de behringer en dap. Altijd iets of onderweg. Dus stap gemaakt. Ondertussen alles op 1 amp rack met palladiums vervangen.

Liever een budget versie van een goed merk dan het zelfde betalen voor een zogenaamde super speaker van een minder goed merk.

Klopt er zijn wel wat minder slechte producten maar over het algemeen. Nope.

Dit is de rede dat wij gewoon niet meer met deze merken werken. Geen belangrijke onderdelen meer van die merken. Helaas helaas maar tevaak iets minder positief mee te maken gehad. In de verhuur heeft het veel te lijden en wil je er dan niet in investeren dan komt het vanzelf dat je denkt hmmmm wat nu weer.

Kortom hier is het voortaan goed of niet en op de langere termijn levert dat toch echt het meeste op.

Comment

Toch even een kleine nuance maken. Het is waarschijnlijk ook afhankelijk van het publiek waartoe je je richt. Iemand die zich vooral naar particulieren met 18e verjaardagen richt zal wellicht ander materiaal nemen dan iemand die zich op proffesionele theaters en musicals richt...

Comment

Dan nog, als hij zoals de naam moet vermoeden zich richt op verhuur, en dus geen hobby dj is, budget spul is gewoon niet echt geschikt voor de dry-hire.

Hoewel voor de prijs van beetje versterker heb je er 4 van behringer, dat betekend dus dat je er twee kunt verhuren en de andere twee als reserve kunt meegeven. ;)
                      Last edited by SLGV; Monday-05-11-2012, 20:32.

Comment

Ik snap niet helemaal dat jullie op basis van een accountnaam al zoveel discussie kunnen veroorzaken. ;) Niets is zeker, topicstarter heeft nog niet eens vermeld waar het apparaat voor gebruikt is geweest.

Comment

Working...
                        X