Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe actiefe speaker set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe actiefe speaker set.

Hallo Beste forum lezers,

Ik heb sinds een paar maanden Dap Audio MC-15 en een Palladium 900 versterker. Ik ben er ook achter gekomen dat ik echt een nieuwe set wil aanschaffen. Ik wil graag iets meer vermogen, Kwaliteit en compacter. Ik draai regelmatig bij kleine tuin of zaal feestjes van zoon 60 a 80 man. Ook heb ik een feest voor een zaaltje voor 120 man waar wel meer dan 80 man aanwezig zal zijn. Ik ben daarom opzoek naar een nieuwe kleinen set. Ik zat zelf te denken aan 2x Behringer B212D ik weet niet of dat goede speakers zijn en of ik misschien beter de Bahringer B215D kan nemen. Ook wil ik er later een kleine 15 inch subwoofer bij nemen. Wat kan ik het beste doen? De behringer of misschien toch anderen?

Mvg Stijn, ;)

Als we een budget zouden weten was het wat makkelijker?

verder denk ik wel als je een 15 inch sub erbij neemt je beter de b212's kunt nemen,in het algemeen geeft dit een wat strakker mid,en is de b215d wat beter voor fullrange gebruik

Comment

De B212D's van behringer zou inderdaad al een hele vooruitgang zijn, zeker als je hier later bijvoorbeeld nog een b1500d (of twee) onder zet. Wil je nog een stapje hoger kan je eens kijken naar de cromo serie van DB-technologies. Met bijvoorbeeld twee Cromo CM 10 en een sub05D zal je nog net iets meer hebben dan met het behringersetje.

Comment

En je zou ook nog passief kunnen blijven draaien.
        Kijk eens naar de dap rx serie zijn prima boxjes voor het geld,en je kan dan je versterker gewoon houden.

Comment

RX zou ik niet doen. Kistjes wegen al heel wat. En het geluid is niet geweldig. Ook de handvaten vind ik een beetje bizar bedacht, voor speakers van dat formaat.

Zou dan eerder kijken naar bv. de x serie van dap. Klinken redelijk netjes. En de handvaten zijn al een heel stuk beter ;-)

Comment

B212D's zijn inderdaad prima kastjes voor het geld, heb ze zelf ook icm een B1800D sub. Zie ze hier ook regelmatig.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ;)

Maar als ik toch voor de 12inch Behringer kies, hoeveel man binnen kan ik dan voor geluid voorzien? En hoeveel als ik een 15inch sub erbij neem? En ik heb ongeveer 500 euro voor de toppen over en zoon 400 euro voor de subwoofer, Maar dan wil ik natuurlijk wel een set die aanzienlijk beter is als de Dap MC's. ;)

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                En je zou ook nog passief kunnen blijven draaien.
                Kijk eens naar de dap rx serie zijn prima boxjes voor het geld,en je kan dan je versterker gewoon houden.
                De TS wil actief gaan voor het gewicht, dus een relatief zware passieve set word hem waarschijnlijk niet ;)

Comment

Ik denk dat je met zo'n budget beter kunt gaan kijken voor de dap x serie of de dap ax serie (voorloper van de x serie) op marktplaats staan verschillende sub-top setjes van de ax serie en dat zijn prima luidsprekers,heb ze zelf ook gehad.
                  En dan heb je ook nog eens 2 subs

EDIT: oh ik zie het nu pas,mijn fout,wat te snel geleze.
                  persoonlijk denk ik wel dat je beter kunt gaan voor een degelijk passief setje dat toch een stapje hoger is.

Comment

AX/X vergelijking ?
                    X serie ;-)
                    Kan flink stuk meer belast worden. En klinken, vind ik, vele malen beter. 2e hands zou ik dap niet zo snel doen. Kijk dan liever naar een setje op mp van een beter merk.

Comment

Ik denk niet dat je voor zo'n prijs iets beters krijgt dan dap op mp.
                      @janPetersen wat zou jij dan voorstellen?

Comment

Op marktplaats staan wel leuke speakers hoor. Veel is wel echt oude troep. Maar soms zit er wel wat leuks tussen. Bijvoorbeeld, laatst ik geloof 4 ad speakers (12" of 15") voor slechts 200 per stuk.

Ikzelf ga eigenlijk het liefst voor passief, maar dat ligt wel behoorlijk persoonlijk .

Als ik in de schoenen van de ts sta zou ik eigenlijk eerder voor 2 leuke actieve fullrange toppen (12"). Al dan niet voor de 500 euro, maar gewoon de volle 900 euro.

Dan zou je kunnen kijken naar bv. RCF ART 312A, of Mackie SRM450.

Hier later bijpassende subjes bij en je bent klaar !

Comment

Ik was eigenlijk ook van plan om zo weinig mogelijk uit te geven voor toch wel wat kwaliteit. Ik denk ook dat ik wel op marktplaats voor een setje ga kijken. Maar Hoeveel man zou je maximaal aanraden met 2x Behringer B212D? of met de 2x Behringer B212D en een 15inch Behringer sub?

Dankje voor reactie hier heb ik echt wat aan!

Comment

denk ongeveer rond de 100 maar het licht geheel aan de locatie.
                            Is het buiten of binnen? een een grote zaal of een kleine zaal?

Comment

Een 100 personen is een vrij reeel beeld voor de meeste algemene feesten. Ga je stampen dan word het minder is het wat hmm het is maar een bbq met wat muziek wat meer.

Wereld wonderen ga je er niet mee verzetten maar het zal een wereld van verschil zijn tegenover wat je nu hebt,

Comment

Working...
                              X