Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer eurolive B215D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer eurolive B215D

even een (misschien een domme) vraagje?

Heb thuis een Behriger eurolive 215 passieve luidspreker, en was aan het kijken om een Behringer eurolive B215D (actieve) luidspreker set aan te kopen.

Nu was mijn vraag of ik zo 1 (actieve) luidspreker bestel, kan ik dan daar mijn passieve luidspreker op aan sluiten? zodat ik er eigenlijk maar 1 moet kopen in plaats van een set?

Het is maar voor thuis gebruik dus als ik wat aan wattage moet inleveren daar zit ik niet mee in ( ze zijn al zwaar genoeg voor thuis :D)

Alvast veel dank voor de reactie! ;)

Als je de tekst die er bij staat bekijkt bij Bax, staat er dat er een doorlus mogelijk is met XLR.
    Er zit dus geen speaker output op maar een aansluiting om er een versterker op aan te sluiten. (line-out, doorlussen)
    Je hebt dus een extra mono versterker nodig om de Behringer 215 aan te sturen die je aan kan sluiten op de XLR output van de Behringer B215D.

Of je koopt nog 1 passieve 215 met een losse versterker erbij of 2 actieve B215D.
    Last edited by Guest; Sunday-11-11-2012, 09:50.

Comment

Je kan natuurlijk een passief/actief combinatie maken, maar dan ben je met twee verschillende luidsprekers aan het werk, die hoogstwaarschijnlijk ook een andere klank hebben. Persoonlijk lijkt mij dit niet fijn luisteren.

Het slimste wat je kan doen is óf nog een passieve 215 kopen, of twee B215d's. Aangezien je al een passieve speaker hebt, en waarschijnlijk ook een versterker, is het waarschijnlijk het handigst (en voordeligst) om nog een passieve speaker te kopen.

Comment

Op het halloweenfeest van onze jeigdbeweging heb ik ook 2 verschillende speakers gebruikt: 2x actieve mackie srm450 en 2x pasieve peveay speakers. Omdat ik de peveay speakers niet op een statiefje kon zetten, en ze een grotere woofer hadden dan de mackies, heb ik deze onder de mackies ( hadden wel een statiefje) gezet, en de peveays wat meer laag gegeven ( ik had toch geen subs) dit klonk nog best goed hoor.

Comment

De ts zegt dat het voor thuisgebruik is, dus dan neem ik aan dat er muziek goor geluisterd/gemaakt word. Dan heb je links en rechts een verschillende speaker tetteren, wat mij niet fijn lijkt.

Comment

Ik zou het überhaupt niet aanraden om PA speakers, bedoeld voor feesten dus, thuis te gebruiken. Neem dan liever een setje studio monitors, zoals de krk rp5 g2

Comment

Mee eens. Maar zolang je niet naar perfectie streeft, en het toch flink hard moet zal pa soms ook prima voldoen.

Comment

Working...
              X