Announcement

Collapse
No announcement yet.

tsx 12 doorlussen naar tsx 10 (JB S)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tsx 12 doorlussen naar tsx 10 (JB S)

Hey,
    ik ben vanplan om tsx 12 te gaan kopen van jb systems.
    ik heb nu de tsx 10. is het dan mogelijk dat ik van de tsx 12 doorlus naar de tsx 10???

Dit kan op voorwaarde dat je versterker een 4ohm belasting aan kan.
    De meeste versterkers hebben hier echter geen probleem mee.

Comment

lekkr zo'n snelle reactie!!!
      ik heb een vx 400 versterker. (worden niet meer verkocht) GRGRG
      Ik heb wel een boekje en staat in 2x 200Wrms
      2x 135Wrms
      geen iede wat het inhoud. HAHA

Comment

Heuhum...

Ja, je versterker kan dit leveren. Beide speakers krijgen dan 100 watt. Wel een flinke underpowered setup zo. Dus zorg dat je clip lampjes niet branden ;-)

Comment

dus alle 4 leveren ze 100 wat
          ???

Comment

Ja, alle 4 100 watt. Ik zal eerder een VX700 bijkopen voor de tsx12, zodat het wat minder underpowered is.

Comment

He, niet lullig bedoel hoor dj bass. Maar misschien eens even dit onderwerp doorlezen ;-)
              Je komt er al snel achter dat een speaker geen watts 'levert'...

Wat is nu precies het verschil tussen actieve en passieve speakers? En belangrijker, waar moet je rekening mee houden bij de aanschaf ervan?

Comment

De specs van de TSX kan je natuurlijk wel met een korreltje zout nemen maar een zwaardere amp lijkt mij sowieso geen overbodige luxe.
                Echter, als je een amp zou bijkopen, zou ik toch eens goed kijken naar andere opties.
                De VX-700 kost al ruim 300€, tel daar nog eens 200€ voor de tsx-en bij en je hebt 500€ te besteden.
                Voor dit geld is er mijns inziens beter materiaal te verkrijgen.
                Het eerste dat dan in mij opkomt is bijvoorbeeld de B210D of B212D van Behringer.
                Prijs kwaliteit zeker goed materiaal, en qua klank toch wel een stapje hoger dan de TSX van jb.

Comment

jongens ik ben bij bax zelf geweest ik weet hoe het beter kan jullie hebben gelijk maar ik het geld er allemaal niet voor.
                  zodra ik genoeg geld heb koop ik alles in 1 keer goed.
                  de mooiste actiefe speakers zijn QSC daar kan geen andere speaker tegen op!!!

Comment

Er zijn echt wel betere speakers dan QSC hoor ;-)
                    QSC klinkt prima (niet mijn voorkeur) maar er zijn echt veel betere merken op de markt.

Om nog even antwoord op de vraag te geven. Als het geld er niet is zou ik het lekker bij die TSX 10 houden en geen 12 kopen. Maar doorsparen tot je genoeg geld hebt voor 2 nette speakers.

Comment

Originally posted by DJ Bass View Post
                      de mooiste actiefe speakers zijn QSC daar kan geen andere speaker tegen op!!!
                      Oké dus 2x een speakertje gehoord en nu al expert?
                      Toe geloof me er is zoveel te krijgen dat beter is dan qsc dat je er duizelig van word.
                      Niet dat het slecht is maar er is zoveel meer.
                      Ben wel blij te horen dat je nu wil gaan sparen en het dan wat beter aan wil gaan pakken.

Comment

Working...
                      X