Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hdj-1500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hdj-1500

Hallo

Ik was rond aan het kijken voor koptelefoons, en ik kwam de pioneer hdj-1500, dit leek me wel wat.
    Het enigste probleem is ik ben geen dj, maar gewoon iemand die heel veel muziek luistert. Dit doe ik altijd achter de pc of op mijn mp3 speler. Maar de pioneer hdj-1500 is een dj koptelefoon levert dit problemen op. En ik wil er graag de American dj genie pro usb geluidskaart erbij kopen. Misschien is dit belangrijk.

Alvast bedankt

P.s. Het staat in de verkeerde categorie maar ik weet niet hoe ik deze discussie moet verplaatsen
    Last edited by audionl; Sunday-11-11-2012, 22:19.

Een geluidskaart heb je in principe niet nodig. Alleen als de geluidskaart in je pc of laptop dermate slecht is, adviseer ik je om er eentje te kopen.
    Naar de hoofdtelefoon. Ja, het is een DJ hoofdtelefoon. Deze hoofdtelefoons hebben bijna altijd een versterkte bass, en een gesloten systeem. Dit natuurlijk zodat de DJ goed de beat kan horen en een deel van het lawaai van buiten kan uitsluiten. Nadeel is dat als je hem lang op hebt, je erg warme oren zult krijgen. Dit is voor een DJ niet erg, hij heeft hem toch steeds maar enkele tientallen seconden op. Maar ik neem aan dat dat voor jou wel een probleem is. Daarom zou ik je dus een studio hoofdtelefoon aan te raden.
    Ik weet niet of je design belangrijk vind, maar AKG maakt hoofdtelefoons met een heel mooi en vooral eerlijk geluid. Dit is vooral belangrijk bij produceren, maar het klinkt ook gewoon mooier dan bijv. een hoofdtelefoon van Dr. dre.
    Als je design toch belangrijk vind, dan kan je ook eens kijken naar de KRK KNS 8400, die is al wat mooier. Ook is de Shure SRH840 een optie.
    Maar het beste advies is om zelf even te gaan luisteren, voelen, kijken en testen. Even een dagje Bax, misschien ook wat andere dingen bekijken. Een hoofdtleefoon is namelijk heel persoonlijk. Niet alleen het geluid, maar ook de pasvorm is erg belangrijk.

PS: Ee discussie verplaatsen kan alleen een moderator, Rick dus. Hij zal het vast wel op de goede plek zetten.

Comment

Bedankt voor je snelle antwoord.
      Ik heb oa de de dr. dre al gehoord en ik vind de het niet z'n geweldig geluid.
      Ik ga morgen koptelefoons voelen en luisteren, ik vind het design wel belangrijk, maar ik de geluidkwaliteit heeft prioriteit.
      Ik ben benieuwt wat ik allemaal te horen en te zien krijg.

Nog even over mijn geluidskaart, ik heb een realtec on board geluidskaart. Ik weet niet of dit heel slecht is.

Comment

Ga ook zeer zeker naar een ultrasone kijken en luisteren. Maken zowel dj als studio als hifi hoofdtelefoons. Dit ook nog eens in veel verschillende prijsklassen. Bezit zelf de pro 750 en echt wouw er ging een wereld open als het om geluid gaat. Maar ook een Sony en een beyer zijn erg interessante merken.

Verder tja zoals al gezegd erg persoonlijk en erg veel keuze.

Comment

als je het buget hebt zou ik zeggen doen !!
          Mijn ervaring met deze koptelefoon zijn zeer goed
          - ze knellen niet
          - de weergave van het geluid is zeer goed
          - en hij ziet er goed uit

Comment

Verplaatst.

Daarnaast, als het multimedia-toepassingen betreft zou ik niet richting de DJ-hoofdtelefoons zoeken, maar liever iets van AKG, Beyerdynamic of hogere klassen van Sony.

DJ-hoofdtelefoons zijn gemaakt om behoorlijk hard te kunnen gaan en beschikken over een robuuste constructie. Dat is voor jouw toepassing niet van belang, dus dan kun je je meer richten op geluidskwaliteit en comfort.

Daarnaast zul je op de impedantie van hoofdtelefoons moeten letten. Wanneer je de hoofdtelefoon ook voor je MP3-speler wilt gebruiken, zul je een hoofdtelefoon met een lage impedantie (tot max. 60 Ohm) moeten kiezen. Dit om te voorkomen dat anders het geluid veel te zacht wordt weergegeven.

Veel studio-hoofdtelefoons hebben namelijk een impedantie van 200 Ohm. Let daar dus goed op.

Verder kan een audio-interface wel wat verschil maken, maar neem dan niet de meest goedkope variant, want dan is het verschil miniem. Ook daarvoor zul je meer in de studio-richting moeten kijken. Focusrite, Presonus, Lexicon, M-Audio, etc.

Comment

Working...
            X