Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel watt heb ik nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel watt heb ik nodig?

hallo ik heb een ruimte van 5 bij 10 en hier wil ik een goede geluidsinstallatie vast in hangen.
    Het moet passief maar nu zit in nog 1 probleem.

ik zou niet weten hoeveel watt ik nodig heb om een goed feest te kunnen geven maar niet teveel watt heb.
    (meestal komen er tussen de 40/50 mensen)

alvast bedankt,

DJ SlickRiddimS.

Wat watt? Hoeveel watt hoog? Hoeveel watt laag? Watt zegt helaas niet zoveel. Je hebt subwoofers van Behringer met 2000 watt die bij lange na niet een RCF sub van 500 watt kunnen bijhouden. Wat voor muziek ga je draaien? Moet dit keihard? Is bass een vereiste? Dan heb je ook subwoofers nodig, en die kan je in principe niet ophangen.

Kijk naar bijvoorbeeld 4 stuks 10" of 12" topjes, voor in iedere hoek 1, of eventueel slechts 2 voor geluid vanaf 1 kant. En ook 2 subwoofers, 15" of 18".

Ook belangrijk: wat is je budget?

Mooie topjes zijn: dB Arena 10 of 12, RCF Art 310 of 312, Dap X12, etc met bijpassende subs
    Last edited by JasperA; Monday-12-11-2012, 04:18.

Comment

Links wat, rechts wat en mischien nog wat sub.

Wat is een zeer overschat begrip, veel mensen denken dat veel wats harder gaat of beter is. Grote verassing is juist dan een degelijke installatie met minder wats beter en harder gaat dan een slechte met veel wats.

Ofwel, de ene wat is de andere niet.

40/50 man, als je kijkt voor 2 fatsoenlijke 10" topjes en ergens een leuk subje weg werkt kun je dar perfecte feesjes houden.

Comment

Working...
      X