Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkope boxen

Hallo

Ik ben van plan om deze te kopen: Hercules DJ Control Instinct DJ MIDI controller

Mijn vraag is echter wat voor eigenschappen mijn boxen nodig hebben.
    Wat ik wel duidelijk wil maken, ik ben een beginnend dj (electro of dubstep), en zal dit alleen maar op mijn kamer doen.
    Ik zoek dus echt goedkope boxen, dit moet helemaal niet speciaal zijn gewoon goed geluid voor in de living of kamer.

Ik heb ook al dingen gelezen zoals actieve boxen, waar de versterker dan is ingebouwd. Voor zover ik weet is een versterker dus sowieso nodig.
    Het lijkt me wel handig dat deze dan al is ingebouwd.

Dus graag wat verdere hulp

Alvast bedankt

Wat is je budget precies? 'Echt goedkope boxen' is namelijk een vrij ruim begrip. ;)

Als ik aan 'echt goedkoop' denk, dan denk ik aan dit setje 'monitoren'. Het enige probleem is dat ze bij lange na de bassen niet goed gaan weergeven van de dubstep. Daarvoor moet je toch een stukje hoger gaan kijken. Deze monitoren zullen het voor het geld goed doen en zullen net wat meer bas hebben dan die andere.

Veel goedkoper gaat het niet worden, tenminste niet in de vorm van een monitor. Wat eventueel wel een oplossing kan zijn is een goedkoop pc-speaker setje met subwoofer. Als je net begint is het prima om op te oefenen (heeft meestal ook betere bas), alleen zullen ze de muziek minder 'echt' weergeven. Als je ook nummers wil gaan produceren is dit natuurlijk een no-go, maar om wat mee te oefenen zal het prima werken!

Zo heb je bijvoorbeeld bij bijna alle grote computerzaken de Trust SP-3150 staan voor 24 euro. Dit is wel het laagste van het laagste, maar zal voor het oefenen prima voldoen.
    Last edited by larsholm; Monday-12-11-2012, 19:37.

Comment

Klein budget is een redelijk (te) algemene term.

Wat is het budget?

En aangezien je de speakrs voor thuis gaat gebruiken zou ik eerder denken aan een stel goede monitoren (neem die dingen alleen echt niet mee op feesten!)

En let op; goedkoop = duurkoop ;-)

Comment

Wel ik zou eerder op zoek gaan op 2de hands. De 64€ voor het setje monitoren die jij aangaf zou ik misschien voor 40€ ofzo kunnen vinden op 2dehands. Dit zou nog meevallen, maar ik zou echt niet boven de 50€ gaan omdat ik zowizo van mezelf niet weet als ik het lang ga volhouden of goed ga kunnen het Dj'n.

De Trust SP-3150 lijkt mij misschien dan meer iets voor mij, gewoon als beginner en om te zien als muziek draaien in mijn kamer iets voor mij is. Later kan ik altijd nog veranderen.

Even een vraagje, wat is juist een monitor, en wat is het belangrijke verschil met zo'n pc speaker sets (de prijs verschilt duidelijk).

Een 2de vraag: als ik op zoek ben naar zo'n pc speaker set, wat voor eigenschappen zoek ik dan het best, ik zou namelijk een speurtocht op 2dehands doen.

Comment

Een PC speaker set, of eigenlijk iedere HiFi set heeft als doel "mooie weergave" en een monitor speaker heeft als doel "echte weergave".

Simpel gezegd een 2.1 setje van de mediamarkt o.i.d. voor bij je computer ben je er al.

Comment

Een pc speaker setje noem ik niet echt een HiFi setje hoor ;)

ik zou gewoon gaan voor wat computer boxjes

Comment

Een monitor is er op gebouwd om zo natuurlijk mogelijk te klinken. Dus dit is erg belangrijk als je muziek wil produceren, omdat de muziek dan goed afgemixt kan worden.

Een pc-setje geeft een vertekend beeld van het eigenlijke geluidsfragment. Deze zijn namelijk gebouwd om zo mooi mogelijk te klinken. Dus hier wat extra bas, en daar wat extra sus, en daar wat minder zo. Om te oefenen voor dj-en zal het prima zijn, maar je kan er uiteraard niet op produceren omdat je dan niet precies hoort wat je zou moeten horen.

Ook denk ik niet dat je snel een setje goede monitoren 2ehands gaat vinden. Je kan dan beter gewoon die 50 euro besteden aan een goed pc-setje, dan aan 2e-hands monitoren waarvan je niet weet wat er mee gebeurt is.

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar de Logitech Z323, of de Logitech Z523 Dark. Ik raad zelf de Z523 aan, ookal ligt deze iets boven je budget. Als dit te duur is is de Z323 ook zeker geen slechte optie. En het leuke is dat als je ooit nog eens gaat stoppen met dj-en, dat je ze dan gewoon kan gebruiken oom muziek mee te luisteren! ;)

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                Een monitor is er op gebouwd om zo natuurlijk mogelijk te klinken. Dus dit is erg belangrijk als je muziek wil produceren, omdat de muziek dan goed afgemixt kan worden.

Een pc-setje geeft een vertekend beeld van het eigenlijke geluidsfragment. Deze zijn namelijk gebouwd om zo mooi mogelijk te klinken. Dus hier wat extra bas, en daar wat extra sus, en daar wat minder zo. Om te oefenen voor dj-en zal het prima zijn, maar je kan er uiteraard niet op produceren omdat je dan niet precies hoort wat je zou moeten horen.

Ook denk ik niet dat je snel een setje goede monitoren 2ehands gaat vinden. Je kan dan beter gewoon die 50 euro besteden aan een goed pc-setje, dan aan 2e-hands monitoren waarvan je niet weet wat er mee gebeurt is.

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar de Logitech Z323, of de Logitech Z523 Dark. Ik raad zelf de Z523 aan, ookal ligt deze iets boven je budget. Als dit te duur is is de Z323 ook zeker geen slechte optie. En het leuke is dat als je ooit nog eens gaat stoppen met dj-en, dat je ze dan gewoon kan gebruiken oom muziek mee te luisteren! ;)

Ok dank u!

Zijn de logitech pc setjes ( ook ander types) over het algemeen goed van kwaliteit?
                Met andere woorden, waarom zijn de Z323 en Z523 zo goed.
                Last edited by amadeus123; Monday-12-11-2012, 21:36.

Comment

Ik heb zelf meerdere logitech-setjes gehad van de x- en de z-serie. Deze klonken allemaal erg fijn met een lekkere bas en een goed genoeg hoog. Ik ben persoonlijk dus wel een voorstander van logitech, en ik denk dat ze flink wat 'bang for the buck' geven!

Comment

misschien deze wat voor Dubstep?
                    M-Audio Studiophile AV40 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

ben zelf ook aan het kijken voor deze voor op mijn aankomende numark n4, iets voor dubstep?
                    of beter setje voor deze prijs?
                    in klinkt het geluid stukken beter als ik er een subwoofertje bijdoe?
                    zoals die van de trust tytan 2.1? subwoofer volgens mij nergens los te koop maar kan dan tog gewoon de speakers verkopen?
                    Last edited by hoimijnnaamis; Monday-12-11-2012, 22:07. Reason: wat vergeten...

Comment

Ik heb zelf behringer MS 16 Monitor Speakers ( 16 watt beide boxen) das erg hard voor op een kleine kamer, maar het zijn wel top kwaliteit boxen, goeie bass, goeie treble, kan je ook zelft regelen, ik zou deze adviseren

Dj Hans The Guide

Comment

Iedereen bedankt voor de info tot nu toe.
                        Verder nog een vrij domme vraag waarschijnlijk, maar moet je voor een monitor, of voor pc speaker boxen nog speciale kabeltjes hebben om deze ook met de Hercules dj control te verbinden?
                        Last edited by amadeus123; Monday-12-11-2012, 22:14.

Comment

Originally posted by DJHansCore View Post
                          Ik heb zelf behringer MS 16 Monitor Speakers ( 16 watt beide boxen) das erg hard voor op een kleine kamer, maar het zijn wel top kwaliteit boxen, goeie bass, goeie treble, kan je ook zelft regelen, ik zou deze adviseren

Dj Hans The Guide
                          Wat voor muziek draait u? Moeten hier verder nog extra kabels of dergerlijke aangekocht worden voor aansluiting op pc of dj paneel? Ik zelf als beginner heb nog niets dus zou dit graag weten.
                          Last edited by amadeus123; Monday-12-11-2012, 22:19.

Comment

Originally posted by DJHansCore View Post

Dj Hans The Guide
                            Uhm...
                            Dit zijn natuurlijk geen topkwaliteit boxen, typfoutje? Je bedoelt zeker dat ze voor het geld goede boxen zijn. Voor topkwaliteit moet je kijken naar merken zoals ADAM, Event. Maar die liggen echt ver uit je budget.

Het beste voor iedereen die een keer iets gaat kopen wat geluid maakt, of dat nou monitors, PA speakers, hoofdtelefoons of iets anders zijn, ga het even zelf beluisteren. Maak een lijstje van de dingen die je wilt beluisteren, zet ze in de winkel eens naast elkaar, en ga vergelijken, en je kan natuurlijk ook aan een medewerker vragen of er ook iets anders is in ditzelfde budget wat ook leuk klinkt.

Comment

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar de Logitech Z323, of de Logitech Z52
                              Originally posted by larsholm View Post

huh? producers zorgen er toch ook voor dat het geluid zo mooi mogelijk klinkt? hoe kan een pc setje dit dan NOG mooier laten klinken?

Comment

Working...
                              X