Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke dj monitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke dj monitor

Heya, welke dj monitor adviseren jullie mij met de volgende eisen?

Budget:maximaal 300,-
    geschikt zijn voor electro house/ bigroom ( beetje de hardwell/nicky romero sound )
    En af en toe uitstapjes naar upliftingtrance ( AvB, andrew rayel, orjan nilsen sound )

Het is puur om te oefenen met draaien ( op reloop 40 blackfire + 2x rmp 3a )
    Wil gewoon lekker kunnen horen dat ik goed/ of slecht bezig ben met beatmixen, en daar is goed geluid naar mijn idee belangrijk voor.

Hoor graag jullie ideën/adviezen en tips!

Tja tja tja...
    Voor 300 euro zijn er naar mijn mening maar bar weinig monitors die geschikt zijn voor Electro e.d.
    Is 2e hands een optie? Want dan zou je kunnen kijken naar een setje van KRK, bijv. de RP 8 G2. Die produceert een lekkere bass, en 2e hands moet het voor 300 euro wel lukken denk ik zo.

Comment

Eigenlijk kan het heel simpel zijn: je kijkt in de webshop bij actieve studio monitors, sorteert op prijs en pakt de duurtste die binnen het budget vallen

Comment

M-Audio BX8 D2. Prima monitoren, wel ontwikkeld voor studiogebruik, maar dankzij de 8 inch woofer zul je hier ook aardig wat laag uit krijgen. Optioneel kun je hier later nog een subwoofer onder zetten, mocht je dat willen.

Comment

Deze is dus niet aan te raden als monitor?
          De Devine Artis 12A is een 12 inch luidspreker met een ingebouwde versterkermodule. Daarnaast heeft hij talloze functies aan boord, waaronder een USB/SD MP3-speler, diverse ingangen en een cliplimiter ter bescherming.

In kleine clubs hebben ze wel gewoon voorzover ik weet altijd fullranges als monitor. Maar ben bereid het budget op te schroeven naar 380,- als ik de dj monitor ook als studio monitor kan gebruiken voor als ik eventueel ooit een beetje wil hobby produceren->>> sugesties?
          Bij het produceren zal mijn voorkeur denk wel eerder naar trance uitgaan.
          Last edited by God is a dj; Tuesday-13-11-2012, 11:33.

Comment

Worden ze live gebruikt. Dus als jij op een feestje draait en dan 2 monitoren naast je?

Of om thuis muziek te maken?

Comment

In kleine clubs hebben ze wel gewoon voorzover ik weet altijd fullranges als monitor.
              Klopt. Maar club monitoren (PA-speakers) zijn bedoeld om het zaalgeluid ook fatsoenlijk in je DJ-booth te kunnen horen en moeten dus aardig wat presteren.
              DJ-monitoren voor thuisgebruik, dat hoeft niet gigantisch groot te zijn. Een set compacte speakers zoals de NPM5 is dan al voldoende. Wil je ze echter ook on the road gaan gebruiken, dan zul je wel naar fullrange luidsprekers moeten kijken. PA-speakers zijn echter niet geschikt als producing monitoren.

Comment

Niet geschikt vind ik wat gevaarlijk klinken.
                Ze geven het geluid alleen niet weer zoals een monitor dat doet, zonder eq of iets. Gewoon eerlijk. PA moet juist zo goed mogelijk op hoge volumes klinken.
                Waardoor lage volumes vaak wat minder gaat. Maar dat neemt niet weg dat het niet kan ;-)

Comment

Ze geven het geluid alleen niet weer zoals een monitor dat doet, zonder eq of iets.
                  Als ze het geluid niet zoals een monitor weergeven, zijn het geen monitor-vervangers.

Studio-monitoren zijn nearfield systemen, waarbij de klank op korte afstand goed tot zijn recht komt, wanneer je je in de sweet spot bevindt. (Niet voor niets zijn bijna alle studiomonitoren nearfield)

PA-luidsprekers hebben vaak een waveguide (hoorn) met daar achter een compressiedriver. Bedoeld om zoveel mogelijk herrie in 1x uit te stoten, over een behoorlijk vlak en zo ver mogelijk te dragen en ook op grotere afstand volume te blijven houden. De klank hiervan komt pas na enkele meters goed tot zijn recht en vooral in een grotere ruimte.

Als PA-speakers zulke goede vervangers zouden zijn, waarom vinden we ze dan niet terug in menig studio?
                  Vind je opmerking niet echt zinvol... Ik kan een straatrace organiseren met bestelbusjes. Dat slaat helemaal nergens op, maar het kan wel!

Comment

Ik zeg niet dat de pa speakers dé vervangers zijn.
                    Maar mocht dit, naar het budget kijkende, de enige optie zijn ligt dit eerder voor de hand dan een stel studio monitoren op een fuif te plaatsen....

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      DJ-monitoren voor thuisgebruik, dat hoeft niet gigantisch groot te zijn. Een set compacte speakers zoals de NPM5 is dan al voldoende.
                      maar nu draai ik vooral electro/ big room en trance (THUIS OP KAMER) maar heb ik dan genoeg aan een 5 inch woofer van de NPM5?

en als ik zeg opzoek te zijn naar een dj monitor voor thuisgebruik, waarom adviseren mensen mij da deze studio monitor bijvoorbeeld?
                      KRK RP 5 G2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ✔✔✔24-uurs-levering✔✔✔ Laagste prijs garantie ✔✔✔ Gratis verzenden ✔✔✔

Comment

De NPM5 en soortgelijke systemen in zijn klasse produceren meer dan voldoende geluid voor een gemiddelde huis- of slaapkamer.

KRK RP5 monitoren zijn ook leuke luidsprekers die vaak als DJ-monitor ingezet worden, maar zijn oorspronkelijk als studiomonitor ontworpen en een stuk prijziger. Ze zijn ontwikkeld om zo neutraal mogelijk te klinken, dat heb je bij DJ-gebruik niet perse nodig. Het ligt er maar helemaal aan wat jij er aan wilt uitgeven.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Het ligt er maar helemaal aan wat jij er aan wilt uitgeven.
                          380,- : ) , maar als het ook met minder kan.. prima! :) wil in de toekomst miss wel produceren, dus misschiev verstandiger als ik voor de krk serie ga

Comment

Alle waar naar zijn geld. De KRK's zullen ongetwijfeld beter geluid leveren maar dat zit hem dan ook in het prijsverschil.

Comment

Thanks! uiteindelijk ga ik voor deze : http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
                              welke bekabeling moet ik er bij kopen om ze aan te sluiten op mengpaneel ( reloop rmp 40 blackfire )
                              ohja en wat moet ik er bij kopen om een ipod aan te sluiten op beide boxen? Dit zal ik vermoedelijk zelden doen, maar toch..

Comment

Working...
                              X