Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aan schaf nieuwe speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij aan schaf nieuwe speakers

Hallo,

Ik ben een ''dj'' die is begonnen op het draaien van kleine feestjes maar naar maten ik aan het groeien ben en voor steeds meer mensen kom te staan wil ik mijn bass wel wat beter hebben maar ik weet nou niet echt goed welke subwoofer ik moet kopen en wil er gelijk dan een goeie versterker bij hebben maar ik zou er graag hulp bij hebben. Ik heb tot nu toe in mijn bezit de versterker Pa-Versterker Omnitronic P-1000 en als speakers de American audio APX-152 P en ik heb als Dj Mixer de Behringer DJX 750 Pro 12 inch.
    Nou leek het mij wel leuk om de Omnitronic BX-1850 passieve subwoofer te kopen 2 stuks en dan als versterker de Skytec Sky-1500 Mk2 versterker met de benodigde kabels.

Maar nu is meer de vraag : Is dit allemaal bij elkaar een goeie combinatie of is het een grote bende ? + kan dit zo aangesloten worden op de Mixer.

Dit leek mij wel goed spul en ook voor een betaalbare prijs.

Iemand die me kan helpen ?

Ik zie onnitronic en slytec: lees eens wat verder op het forum, dat wordt sowiezo een bende. Goed spul is het zeker niet ( ja je hebt iets wat op geluid lijkt en grote kasten maar dat is het dan )

Comment

Ik zou er eerder een passieve Sense subwoofer onder zetten, dat zal al iets beter passen. Optioneel zou je nog kunnen kijken naar een B1800X subwoofer van Behringer, ook geen verkeerd subje. Met een goede amp er achter kun je daar aardig wat geluid uit krijgen.

Lager dan dat en je zal voornamelijk veel hout mee moeten slepen om er wat volume uit te krijgen. De budgetseries van Skytec en Omnitronic zijn meer bedoeld voor hobbykamer/slaapkamer/garagefeestje/tuinfeestje gebruik. Voor het geld erg leuke kastjes, maar je betaalt er dan ook niet gek veel voor.

Comment

Okee en wat zou je zelf dan voor een versterker nemen ?

Comment

Ik kan de dap palladium aanraden.
          Zijn niet zo zwaar (die van mij 32kg, maar die nu worden verkocht 20kg!). Worden niet snel warm, en zijn voor het geld gewoon goed. Ja natuurlijk is er beter, maar voor het budget krijg je niet veel beters.

Welke jij neemt hangt echt veel af van welke speakers jij neemt. Neem jij speakers van 200 watt dan is 700 watt ietwat overdreven ;-)

Comment

Als je de openingspost had gelezen, staat er dat de topicstarter al over een Omnitronic P-1000 beschikt, plus twee APX-152P speakers. Staat zelfs vetgedrukt.

Daarnaast is de versterker voor je APX-speakers behoorlijk licht. Je zou kunnen overwegen om ook die versterker te upgraden, je zou dit eventueel ook nog even kunnen uitstellen.
            Dat is onder meer afhankelijk van je budget, evenals de keuze voor een goede versterker.

Beknibbel hier echter niet op, want voor het versterken van een flinke subwoofer heb je aardig wat vermogen nodig.

Comment

Oke dus als ik het goed begrijp is die versterker die ik nu heb eigenlijk aan de lichte kant voor de speakers. Ik heb die ooit zo samen gekocht dus ging er eigenlijk van uit dat dat wel goed zou zijn. Wat zou dan een goeie versterker zijn voor die speakers. Dan ga ik misschien is kijken om die ook te vervangen. Is die versterker dan ook niet goed voor de subwoofers zodat ik hem daar voor zou kunnen gebruiken. Ik wil namelijk nu wel alles beetje goed aanschaffen/hebben

Comment

Voor je toppen zou je een versterker kunnen gebruiken die rond de 500 Watt op 8 Ohm levert.

Qua subs zou ik gaan voor iets als de B1800X van Behringer.

Daarnaast zou ik er voor kiezen om met twee versterkers + een crossover te draaien.

Vanaf je mixer ga je naar de crossover. De crossover scheidt je signaal in stereo hoog en stereo laag.

Stereo hoog gaat naar de versterker voor je toppen, stereo laag gaat naar de versterker voor je subs.

Dan haal je het meest optimale uit je set, omdat je de scheiding tussen hoog en laag helemaal zelf kunt afstellen.

Qua versterkers denk ik al snel aan DAP Palladium versterkers. Zeer betrouwbaar, stabiel en robuust. Dan kom je aan een P-1600 voor je tops, plus een P-2000 voor het laag.

Die zou je samen met een crossover zoals een Behringer CX-2310 in een versterkerrackje kunnen monteren.

Dan heb je een prima setup, aardig wat vermogen en haal je ook het maximale uit je systeem. Je versterkers zijn in theorie wat te krachtig voor je speakers, maar dan hoeven ze niet continu op hun maximum te werken om het vermogen er uit te krijgen, plus je kunt bepaalde pieken wat makkelijker opvangen zonder direct in de clip te schieten.

Uiteraard wel zelf je set optimaal afstellen, zowel qua klank als maximum geluidsdruk. Als je amps beginnen te clippen, je speakers wat vervormen of beginnen te kraken, dan weet je dat je het geheel aan het oversturen bent en zul je actie moeten ondernemen.

Comment

Klinkt goed heb even gekeken en ziet er netjes uit toch wel weer dik geld 1200 euro haha, ga er is even over nadenken of ik dat ga doen..

Toch bedankt

Comment

Working...
                  X