Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flightcase hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flightcase hulp

Hallo allemaal,

Ik heb een paar jaar voor een complete set gespaard.
    ( Ben nog jong, dus verdien niks)

1X American Audio Q-D6
    2X American Audio CDI-100

Alleen ben ik nog op zoek naar een Flightcase waar dat allemaal in past.
    Ben er achter gekomen dat 1 heele flightcase goedkoper is dan voor elk apparaat een apparte. Dus kan iemand me helpen bij het vinden van een flightcase waar dat allemaal inpast. Want ik heb er wel een paar gezien, maar daar staat er dat er alleen de CDI-500 en 300 in past.

Alvast bedankt ;)

CDI 100: afmetingen: 285 x 220 x 110mm
    CDJ 500: afmetingen: 348x246x106 mm
    Je zou dus iets kunnen doen met schuim in de case voor de CDI-500's, zodat je CD-spelers netjes vast zitten.

Comment

Zou wel kunnen, maar dan word het heel lelijk. Want ik gooi schuim altijd weg.
      Is er geen kist voor 2 cdi-100 en een q-d6? Hoeft niet persee op bax te koop te zijn.

Comment

Wanneer je netjes wat harder schuim koopt en deze netjes vastlijmt in de flightcase, blijft dat prima zitten en ziet het er netjes uit, als alles op dezelfde hoogte is.

Comment

Ik zal even kijken ;).
          Maar is er op bax een losse flightcase voor de CDI-100 waar hij inpast. Of moet je dan ook gaan lijmen?

Comment

Wanneer je het makkelijker vindt om ze los te vervoeren, zou ik de afmetingen van de speler opschrijven en die er bij houden terwijl je zoekt tussen de flightcases voor tabletop cd spelers. Eventueel kun je dan ook overtollige ruimte opvullen met schuim.

Comment

Je zou ook een flightcase op maat kunnen laten maken...

Comment

De TS gaf al aan dat hij iets goedkopers zocht dan 3 losse cases. Ik vermoed dat 3 maatcases voor budget-CD-spelers geen optie is...

Comment

Voordeel van op maat maken is dat TS gewoon 1 kist kan laten maken

Comment

Nadeel is wel dat het schreeuwend duur is. Dus waarom enorm veel uitgeven aan een flightcase op maat als het ook prima en netjes kan met een fabriekscase plus een paar strookjes schuim van een paar eurootjes?

Comment

Ik heb inmiddels een adresje waar ik (in mijn ogen) voor een mooie prijs flightcases kan kopen...Ik zou het ook net zo goed in de kartonnen doos van de fabrikant kunnen vervoeren, het is maar hoeveel jij aan een flightcase voor je apparatuur will uitgeven. De meeste spullen van mij worden vaak verhuurt. Dan wil ik toch echt een degelijke kist (en ben helaas zelf nou niet zo handig met dat vastlijmen, snijden en uitzoeken van die schuim strookjes...)

Ben zelf van mening dat je het best een kist op maat kan laten maken waardoor alles precies in te richten is. Maar dat kost inderdaad meer....

Wat voor een bedrag zou je maximaal aan je flightcase willen uitgeven?

Comment

Eventueel kun je dan ook overtollige ruimte opvullen met schuim. Wanneer je het makkelijker vindt om ze los te vervoeren, zou ik de afmetingen van de speler opschrijven en die er bij houden terwijl je zoekt tussen de flightcases voor tabletop cd spelers.

------------------------------
                        klinkt goed Muziek

Comment

Meteen even gebruik maken van dit topic :P

Ik ben ook op zoek naar een flightcase,
                          het moet er eentje zijn waar een laptopunit op zit, zodat ik mijn scherm kwijt kan (ja, ik gebruik een pc)....
                          Dit had ik al op het oog:
                          LTDJ 2
                          Onderin wil ik dan de pc kwijt (=10 cm hoog), nadeel is wel, mocht ik er ooit een cd-speler bij willen, dat deze dan hier niet in past... dit is dan op te lossen met een 4HE doubledoor flightcase, waar dan die cd speler én versterker in komt (versterker gaat sowieso apart bij mij)....

Het tweede wat ik zag was dit:
                          LTDJ 4
                          Voordeel hiervan is, is dat de pc én cd-speler beide in 1 kist zitten, mischien is het ook wel handiger ivm met de bekabeling dat de cd-speler en controller in 1 kist zitten????
                          Nadeel hiervan is, is dat deze kist 38 cm hoog is... een aangezien ik niet heel groot ben, kan het dus lastig worden wanneer deze kist op een tafel staat...

Hebben jullie mischien nog opmerkingen wat ik het beste kan doen? of eventueel nog alternatieve cases?

Comment

Als je een PC gebruikt met apart scherm, zou ik er zelf voor kiezen om in een combicase een constructie te maken dat je het scherm zo uit je combicase trekt en vervolgens kunt schuinstellen. :) Denk hierbij aan een 2 HE uitsparing waar je je scherm in laat zakken. Door middel van een systeem met bijvoorbeeld pinnen kun je er voor zorgen dat je je scherm er uit kunt trekken als je op locatie staat en ook kunt schuinstellen naar wens.

Voorbeelduitwerking in de bijlage;
                            Attached Files

Comment

hmm, ziet er vet uit ! :D
                              maar deze zullen wsnlijk niet kant en klaar bij Bax verkrijgbaar zijn? :P
                              Miskien dat mijn stiefvader zo handig is...... xD

Maar als ik mijn scherm dus wil laten zakken, heb ik wel een case van 4HE/6HE nodig toch?

Comment

Working...
                              X