Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers voor kleine jeugdsoos

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers voor kleine jeugdsoos

Als initiatiefnemer van een kleine jeugdsoos ben ik opzoek naar een leuk geluidssetje voor een jeugdsoos met een afmeting van ongeveer 7 bij 10. Omdat ik niet echt thuis ben in de wereld van speakers vraag ik om wat hulp.

Ik zat zelf te denken aan 2 actieve speakers niet al te duur, want het budget is niet heel groot. Zelf zat ik aan zoiets te denken:

Deze krachtige 15 inch actieve luidspreker is te gebruiken voor elke gelegenheid waar geluid nodig is. De Artis 15A is voorzien van een eigen versterkermodule, kan als monitor gebruikt worden en heeft zelfs een MP3-speler.

Is dit betrouwbaar en een goede keus?

alvast bedankt voor wat hulp

Het hangt er geheel vanaf wat er mee wordt gedaan. Enbelangrijker, hoeveel mensen er komen!

En een niet al te groot budget? Richting welke prijs gaat dat zo ongeveer?

De dvine artis serie is een budget serie. Maar de prijs/kwalieteit verhouding is helemaal in orde!

( sorry voor typefouten, telefoon;-) )

Comment

Max 30 personen.

budget is +/- 300 euro

Heb ook dit setje gezien, is wel met versterker, maar past goed in het budget.

Speakerset kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Speakersets koop je online bij Bax Music

Comment

Dan lijken mij de actieve Devine speakers geschikter, aangezien een versterker van Skytec nu ook weer niet alles is...

De versterkermodules in de actieve Devine speakers zijn speciaal op de speaker gebouwd, en lijken mij dus een betere keuze! Ik denk ook dat hier een betere beveiliging op zal zitten dan op een Skytec versterker, maar het blijven allebei budget-merken.

Ik zou voor actief gaan, plug & play!

Comment

Zal idd voor de 2 artis 15 gaan, deze zitten een stapje hoger dan de Trono serie en door de 15" woofer zijn xe goed fullrange (alleen, zonder subwoofers) te gebruiken.

Comment

Originally posted by Brunskovic View Post

Deze krachtige 15 inch actieve luidspreker is te gebruiken voor elke gelegenheid waar geluid nodig is. De Artis 15A is voorzien van een eigen versterkermodule, kan als monitor gebruikt worden en heeft zelfs een MP3-speler.

Is dit betrouwbaar en een goede keus?

alvast bedankt voor wat hulp
            Dat ligt er voornamelijk aan wie er achter de knoppen komt te staan. Sets als deze zijn niet volledig hufterproof, wat wil zeggen dat iemand die een mengpaneel volledig in het rood uitstuurt en vrolijk alle knopjes op de maximum stand zet, het systeem zo om zeep kan helpen. Dat kan resulteren in een defecte versterker, defecte speakers, of een combinatie van beiden.

De budgetsegment speakers en versterkers zijn erg leuk voor het geld en er komt een aardig geluid uit, maar zijn niet ontworpen om continu blootgesteld te worden aan oversturing of 'mishandeling'.
            Hou dat dus goed in de gaten en zet het systeem desnoods achter slot en grendel. Plus wees kritisch op de personen (of de persoon) die achter de knoppen komt te staan. Hou alles in het groen, of plaats er desnoods nog een limiter/compressor achter. Nadeel daarvan is wel dat zoiets een aardige duit kost.

Comment

Originally posted by DJGert-Jan View Post
              Dan lijken mij de actieve Devine speakers geschikter, aangezien een versterker van Skytec nu ook weer niet alles is...
              En wat denk je dat er in die Devine speakertjes zit? Dat is echt niet beter hoor.
              Een actieve speaker (kastje lijkt overigens heel erg op de DAP K115) met EQ sectie en ingebouwde MP3/USB speler voor dit geld... dat kan nooit iets zijn.

Zeker voor een jeugdsoos absoluut niet acceptabel. Hoe vaak gaat daar een telefoon aangeprikt worden? Dagelijks, en uiteraard zonder even de boel uit te schakelen. Telefoonvolumes staan tegenwoordig ook op standje oorlog, jeugd wil het ook wel eens wat harder dan achtergrond. Die speakertjes zijn binnen 3 maanden stuk. Limiter er tussen zetten is een rare oplossing, die is dan 4x zo duur als de speakertjes zelf.

Het is veel verstandiger een keer goed te investeren voor een paar jaar. Schrijf eventueel fondsen aan (Oranje Fonds is zeer geschikt) om wat bij elkaar te harken en koop een leuk en duurzamer setje uit een fatsoenlijke budget serie (4-Acoustic BCS, Alto TS, American Audio XSP, etc)

Comment

Een actieve speaker (kastje lijkt overigens heel erg op de DAP K115) met EQ sectie en ingebouwde MP3/USB speler voor dit geld... dat kan nooit iets zijn.
                Het is uiteraard niet de top van de top en niet hufterproof, maar dat kun je voor dit geld ook niet verwachten. Voor het geld zijn het zeer aardige kastjes.

Wel zou ik eerder voor een passief systeem kiezen, zodat je de versterker buiten bereik kunt monteren.

Bij actieve speakers is de kans inderdaad groot dat er allerlei randapparatuur tussendoor wordt aangesloten en dat de knoppen achterop de speakers nog eens opengedraaid worden.

Comment

Working...
                X