Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PA set, HELP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe PA set, HELP

Hallo,

ik zoek een nieuwe PA set. ons budget is €420 max.

op moment hebben we:

1x SkyTec PA Versterker SPL700 (2 x 350W)
    2x SkyTec PA Luidspreker SL12 (12" 300W)

de volgende set hadden wij op t oog:

1x SkyTec PA Versterker Sky-3000 Mk2 (2 x 1500W)
    2x Auna PA Luidspreker PW-2522 (15" 750W RMS/1500W Max)

We vroegen ons af is dit een mooi bijeengesprokkeld setje?
    Toch denk ik dat dit niet een goede keus is, omdat ik veel mensen hoor zeggen "let niet op de wattage", wat ik hier dus wel gedaan heb.

Kunnen jullie mij een setje adviseren die minimaal 150 man aan kan en onder ons budget blijft.

groetjes coen en jasper

Goede kwaliteit, 150 man en voor max 420 euro? Nee. Ga je gewoonweg niet redden. Heb zelf ook heeel lang gedacht van goedkoop is het best maar nee hoor, daar heb je na een tijdje altijd gezeik mee. Mijn ervaring in deze brache: goedkoop = duurkoop.

Maar dat hoort natuurlijk niet bij je vraag. Voor het geld zijn Behringer B212D hele leuke topjes tot een 50 personen. 2 toppen passen wel binnen je budget. Daarna zou je eventueel kijken naar een of 2, B1500D/B18000D/American Audio PXW18P subs. Dat zijn erg leuke subjes voor het geld. Hiermee kun je zeker een mannetje of 120 man aan en ik durf met 2 subs wel tot 180 te gaan.

Mijn advies: spaar even door! Anders heb je er later weer spijt van..

Comment

super bedankt voor uw snelle reactie!

inderdaad zoiets dacht ik ook al.

zouden we ook kunnen combineren met de set die we al hebben? die uitbreiden bijvoorbeeld?

Het liefst willen we nog passief.

groetjes

Comment

Ik zou geen Skytec setjes uitbreiden. Het is gemaakt voor de hobby/slaapkamer, en zeker niet voor feesten van 120 man. Verkoop je Skytec setje op marktplaats, en investeer dat extra geld in een paar mooie toppen, waar je later subjes onder kunt zetten.

Comment

oke, veel info. maar nu de vraag. waarom adviseert u zo sterk om actief te nemen en geen passief?

laat ik zo zeggen, we zoeken nu eerst speakers die in ieder geval harder gaan dan de genoemde SkyTec set die we in be zit hebben. ook willen we em de komende jaren kunnen uitbreiden.

gr.
          Last edited by Coentjeee; Friday-16-11-2012, 01:12.

Comment

Actief wil zeggen dat de versterker in je speaker zit. Dit wil dus zeggen dat je versterker perfect op je speaker past ( op vlak van aantal watt enzo), en dat je niet zelf meer moet gaan zoeken naar een versterker die min of meer bij je speakers passen. Daarnaast neemt je versterker geen extra pkaats meer in.

Enige nadeel zou kunnen zijn, is dat je de versterker niet meer bij jou kan zetten om het volume te regelen, maar dat je naar de speaker moet gaan. Maar als je de speaker op voorhand goed afsteld, hoeft het zeker geen probleem te zijn.

Comment

Komende jaren uitbreiden met subwoofers kan altijd. Maar dan zal ik wel eerst 2 mooie toppen pakken. Mijn advies: Verkoop de Skytec set en doe het budget iets omhoog, zodat je 2 leuke topjes kan nemen waar je later mee uit kan breiden.

Comment

de 2 behringer speakers die u zei, gaan die dan harder dan de skytec set? Want dat willen we graag, een setje die harder gaat.

Comment

Deze zullen bijna ongetwijfeld harder gaan. Heb ze zelf ook (b212D) en gaan erg hard voor de prijs!. Enkel ze worden wel wat agressiever mochten ze erg hard staan.

Comment

mmm, ik twijfel een beetje. mooie speakers, maar actief is nieuw voor ons, en we willen een setje die een stuk harder zal gaan.

Comment

Een stuk harder waar de geluidskwaliteit goed bij blijft vind je helaas niet met een budget van 420 euro. Actief is gewoon aan te raden, was voor mij destijds ook nieuw maar ben je zo gewend aan en is naar mijn mening stukken makkelijker en goedkoper. XLR of Jack kabel naar de speaker met een stroomkabeltje en klaar! Denk dat de behringer het beste presteert tot 420 euro. Ook zie ik dat de Skytecs een SPL hebben van 91 dB, de behringer daartegenover 126 dB. Dit zal hij waarschijnlijk niet halen maar het is toch een aardig verschil...
                      Last edited by yobotje; Friday-16-11-2012, 16:18.

Comment

oke dan is dat duidelijk. mijn laatste vraag:

STEL we gaan uiteindelijk toch maar weer voor een passief setje is dit dan een goeie?

2X DAP MC-215

De 2000 Watt versie uit de populaire DAP Audio Palladium hoog vermogen versterker reeks. Levert 2 x 750 Watt RMS 8 Ohm, 2 x 1025 Watt RMS 4 Ohm of gebrugd maar liefst 2050 Watt RMS.

1X DAP Palladium P-1200 Vintage

De 1200 Watt versie uit de populaire DAP Audio Palladium hoog vermogen versterker reeks. Levert tweemaal 400 Watt RMS op 8 Ohm, tweemaal 600 Watt RMS op 4 Ohm of gebrugd maar liefst 1200 Watt RMS.

de versterker kunnen we namelijk van een vriend overkopen, dus dan redden we het ongeveer met ons budget.

alvast bedankt voor alle hulp

Comment

De versterker is een prima versterker, maar de DAP MC-serie is niet echt een aanrader. De b212d of de b215d is dan een veel betere optie. Maar als je dan toch passief wil gaan:

Als je de versterker overkoopt, en er dan voor 400 euro twee betere passieve speakers bij doet zal het al een stuk beter klinken dan de DAP MC-serie. Ga dan bijvoorbeeld eens kijken naar de Behringer Eurolive VP2520, of de Behringer Eurolive B1220 PRO . Deze zullen een stuk beter klinken dan die dapjes.

Ik denk dat je hier zelfs nog meer uit gaat halen dan de b212d's...
                          Last edited by larsholm; Friday-16-11-2012, 16:54.

Comment

Die Dap niet nemen (Piezo tweeters).
                            Ik zou in dit geval toch echt gaan voor de actieve Behringer B212D en als het budget nog iets omhoog kan voor de Behringer B215D.
                            Over het algemeen is een actieve set t.o.v. een zelfde passive set altijd voordeliger in aanschaf.
                            Losse componenten kosten nu eenmaal meer.

Comment

Inderdaad de dap niet nemen, ga je niet op vooruit als het gaat om geluidkwaliteit. Schelle piëzo piepers die slecht zijn gecombineerd/afgesteld met de 2 15 inchers in de kast. Ik zal op de P1200 de Behringer Eurolive B1220 PRO nemen, kost iets meer maar zijn ook zeer goed in de prijsklasse.

Comment

Working...
                              X