Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnend producer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnend producer

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels twee maanden aan de gang met Ableton. In het begin maakte ik gebruik van een gehackte versie van Ableton, om te kijken of ik het wel leuk vond. Vorige maand Ableton aangeschaft, maar nu zoek ik leuke studio monitors voor een beginnend producer. Momenteel gebruik ik simpele logitech speakers met veel te veel bass.
    Ik kwam zelf uit op de volgende monitor:
    2 x KRK RP 5 G2. Deze zijn binnen mijn budget en worden goed beoordeeld door velen van jullie. Vorig jaar heb ik een hele dikke pc in elkaar laten zetten voor 950 euro(enkel de kast).

Nu is mijn vraag aan jullie, moet ik een externe geluidskaart kopen om goed gebruik te maken van de monitors? Of moet mijn interne geluidskaart voldoen?

Alvast bedankt iedereen,
    Fijne dag nog!

Originally posted by robbie0255 View Post
    Nu is mijn vraag aan jullie, moet ik een externe geluidskaart kopen om goed gebruik te maken van de monitors? Of moet mijn interne geluidskaart voldoen?
    !
    Over het algemeen is het antwoord ja. Tenzij je natuurlijk een 100 euro pci-geluidskaart hebt laten inbouwen. En dan nog kan een interface veel verschil maken.

Dus: welke geluidskaart heb je in je kast laten inbouwen?

Comment

Ik kan zo 123 niet vinden wat er allemaal in mijn pc zit. Maar daar zit volgens mij geen bijzondere geluidskaart in. Ik moet dus als ik het goed begrijp een externe geluidskaart aanschaffen.

Welke raden jullie mij aan?
      - Budget +- 150
      Verder gebruik ik een Pioneer koptelefoon Hdj 1000 en een Novation Impulse midi 25 keyboard. Heeft dit nog invloed op mijn keuze voor een geluidskaart?

Comment

Ik snap ook niet helemaal welke kabels ik eventueel erbij moet bestellen, zou iemand dit even uit kunnen leggen?

Dat ik een externe geluidskaart nodig heb weet ik inmiddels.
        Ik twijfel tussen de volgende modellen:

Native Instruments Traktor Audio 2 USB audio interface
        Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface
        M-Audio Fast Track C400 USB-audio-interface

welke biedt volgens jullie de beste prijs kwaliteit verhouding aan?

Comment

Audio 2 zou ik niet kopen, heeft geen ingangen. De beste keuze in je lijstje is de 2i2 maar mijn mening

Comment

Ik heb veel veelbelovende berichten gehoord over deze interface. Persoonlijk vind ik hem qua design en opties erg veel belovend. Het handige is dat er midi op zot, dit scheelt dus weer een extra midi-usb kabel.

De kabels die je dan nodig zal hebben zijn:
            • twee jack-jack (TS) kabels
            • een usb kabel
            • twee midi kabels.
            Last edited by larsholm; Sunday-18-11-2012, 13:08.

Comment

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!

Comment

Het is de m audio c400 geworden + 2 maal http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/p...l#.UKjju4cmbmM

Comment

vergeet de midi kabels voor je midi-keyboard niet ;p

Comment

Die had ik al bij het keyboard gekregen haha.
                    Alsnog thanks

Comment

Produceer je met je monitoren of met je pioneer hoofdtelefoon?

Als je aangeeft dat je liever niet produceert met te veel laag, dan zou ik zeker niet met een dj hoofdtelefoon produceren. Ik raad in ieder geval aan een goede studio hoofdtelefoon of in-ears te gebruiken bij het produceren. Dit kan je als referentie gebruiken voor bij je monitoren. Het is namelijk zo dat zelfs met leuke krk'tjes het geluid heel erg kan vertekenen als je ruimte niet behandelt is. En daar heb je met hoofdtelefonen geen last van.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
                        Ik raad in ieder geval aan een goede studio hoofdtelefoon of in-ears te gebruiken bij het produceren.
                        Een studio-Hoofdtelefoon is prima om op te mixen, maar produceren en afmixen doe je niet met in-ears... ;)

En daarbij zullen voor de beginnende producers de krk's een prima eerlijk geluid voortbrengen als je in de 'sweet spot' zit.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                          Een studio-Hoofdtelefoon is prima om op te mixen, maar produceren en afmixen doe je niet met in-ears... ;)

En daarbij zullen voor de beginnende producers de krk's een prima eerlijk geluid voortbrengen als je in de 'sweet spot' zit.
                          Dan weet ik niet wat jij onder in-ears verstaat, want er zijn goud-eerlijke in-ears op de markt.

En hoe leuk die krk's ook zijn, hoofdtelefonen als referentie is ontzettend goed om te leren luisteren.

Comment

Een hoofdtelefoon is als referentie aardig, maar niet voor mix. Heel je stereo beeld klopt niet met de werkelijkheid

Comment

Het stereobeeld is natuurlijk met headphones niet na te bootsen. Maar als iemand zijn headphones goed genoeg kent, dan kan je een heel eind komen.

Comment

Working...
                              X