Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een nieuwe geluidsset

Hallo,

Samen met een vriend heb ik nu al bijna drie jaar een drive-in showtje. We gebruiken al een hele tijd een setje k112's van dap, echter hebben we besloten dat we iets nieuws willen. Voornamelijk het laag schiet soms wel eens te kort, maar daar zijn het ook topkasten voor.
    We hebben zelf uiteraard al eens rond gekeken, maar zien door de bomen het bos niet meer. Een grote prč is compactheid, we zijn helaas genoodzaakt alles te vervoeren in een toyota prius, en die beschikt helaas niet over een royale hoeveelheid laadruimte. Daarnaast graag een subje, dat klinkt op het laag toch altijd lekkerder. De meeste feestjes die wij doen zijn tot een man of 100, op redelijk volume. Het budget is rond de 1200 euro, mag ook tweedehands.

Zelf hadden we een twee opties in gedachten:

Welk van deze opties is volgens jullie een verstandige keus? Ook voor andere opties staan we uiteraard open.
    Alvast bedankt voor de hulp!

Allebei mooie setjes, dB heeft een prima naam en ook de HK Lucas setjes zijn zeker erg geschikt voor drive-in werk.
    Maar een subje van 44x60x60cm wordt wel krap in een Prius. Als je lichtsetje dan ook nog mee moet... Hebben die Priussen ook nog eens geen trekhaak, hopeloos. Precies de rede dat ik een bus gekocht heb. :p

Comment

je weet dat de db uit het assortiment is?

Comment

Daar is nu het DX Entertainer MD systeem voor teruggekomen. Met dB Technologies' Opera 5-serie, met Digipro versterkers. Dat verklaart ook direct de meerprijs. ;)

Het mooie van de dB set is dat je er altijd nog een extra sub naast kunt zetten. Dan heb je een erg representatief systeem met prima klank, behoorlijk wat vermogen en toe te passen in diverse opstellingen. Maar dat is voor ieder wat persoonlijk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Daar is nu het DX Entertainer MD systeem voor teruggekomen.
          volgens mij wel boven zijn budget

Comment

44*60*60 zou precies moeten passen, maar veel groter dan dat moet het inderdaad niet worden. Daarnaast is de entertainer md dan recent uit het assortiment gegaan, want gisteren stond hij er volgens mij nog tussen. Maar waarom is dat setje uit het assortiment als ik vragen mag, want zowel de sub als de topjes zijn nog leverbaar?

Comment

Als ik zo even kijk zie ik dat de toppen zijn vervangen. Want er wordt gesproken over zowel een nieuwe als een oude versie. De oude versie zit nog in díe set. Maar de link gaat naar de nieuwe versie ;-)

Comment

Maar de oude versie (210D) is nog wel leverbaar. Dat zijn dus de toppen uit de oude entertainer md set die ik voorstelde.

Comment

Zoals ik het zie zijn de oude toppen er niet meer? De nieuwe toppen wel. En de pagina van de ""NIEUWE"" toppen staat nu op de pagina van de set...

Hoe dan ook, de set is er niet meer ;-)

Comment

Aaah ik zie het al, er is nog maar 1 topje over. Gelukkig kan ik ergens anders nog wel een tweede topje halen. Is er verder nog iemand die ervaring heeft met deze setup?

En nog een tweede vraagje, zit er veel verschil in geluid/klank tussen de sub15d en de sub15? Ik kan de sub15 namelijk tweedehands voor een leuk prijsje krijgen. Op papier zijn deze twee namelijk nagenoeg aan elkaar gelijk.

Comment

Thomas, als het laag je voornaamste probleem is, zou het dan geen optie zijn om nu je centjes te investeren in een wat duurder, mooi compact subje en de K112's nog even in dienst te laten totdat je weer klusjes hebt gehad en die ook voor wat echt mooiers kunt vervangen?

Comment

Wat zou jij dan willen aanraden? Ik was eigenlijk niet van plan veel meer uit te geven, er staan nog genoeg andere dingen op het lijstje namelijk. Maar misschien is er tweedehands iets mogelijk..

Comment

ik zou voor de HK set gaan, heb ze laatst gehoord bij de lokale dealer hier.
                          wat een geluid. voor zon klein setje echt een bak geluid.
                          en nog strak en mooi ook.

de DB heb ik geen ervaring mee

Comment

Ik heb net een setje gehaald van 2 db technologies opera 210d, en een rcf art 705as sub. Ik heb persoonlijk het idee dat dit setje toch net wat meer produceerd dan een hk lucas, echter heb ik dit helaas niet 1 op 1 kunnen vergelijken.
                            Ik ben tot nu toe zeer te spreken over dit setje, topjes klinken lekker fris en niet te agressief, en de sub heeft een heerlijke punch, en gaat redelijk diep en hard. Alles bij elkaar klink dit zeer strak!
                            Iedereen hier bedankt voor de hulp!

Comment

Working...
                            X