Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Het is gering maar alle benodigde info staat erin. ;)
Het probleem is dat je een phantom power supply verward met een mic-preamp
Een phantom power supply is domweg vertaald in het nederlands een "spookstroomleveraar" Dit wil zeggen dat dit kastje niks anders doet dan 'spookstroom' geven aan de microfoon om de interne componenten hun werk te laten doen. Dit kastje doet dus niks aan het signaal.
Wat je nodig hebt is een mic-preamp (microfoonvoorversterker). Deze doet precies wat hij zegt. Het relatief zachte microfoonsignaal versterken, zodat je ze op de line-inputs van een mixer/monitoren kan gebruiken.
Als je dus je microfoon direct vanuit de phantom power supply naar je monitoren stuurt, zal het signaal niet genoeg versterkt worden, omdat je monitoren een veer sterker signaal verwachten.
Het makkelijkste werken is een klein mixertje, en anders een losse microfoon preamp.
Als mixertje is de Alto Pro Zephyr ZMX862 een zeer goede optie. Hier kan je allebij je microfoons, en eventueel nog 3 ander apparaten op aansluiten (PC, randapperatuur, telefoon etc...). En de main out van je mixer sluit je bijvoorbeeld dan weer aan op je monitoren.
Het voordeel van een losse voorversterker is dat je meer opties hebt dan op je mixer. Maar het voordeel van een mixer is dat je er ook andere apparaten op kan aansluiten, en dat je er maar één hoeft te kopen voor je twee microfoons. Terwijl je twee voorversterkers nodig zal hebben voor twee microfoons. Ook hebben beide apparaten een phantom power supply. Dit scheelt dus weer een blok ijzer en wat kabels in je studio/kamer.
Last edited by larsholm; Wednesday-21-11-2012, 19:23.
Tof, ik zal voor de Alto Pro Zephyr gaan. Op een ander forum werd er verteld dat ik géén micro-preamp nodig zou hebben indien ik mijn tascam us122 zou gebruiken ipv de Millenium, maar ook dit gaf geen soelaas. Ik laat iets weten als ik m heb
alvast bedankt !:)
Hmmm dat is vreemd, in principe zou het met de tascam gewoon moeten werken. Als je je microfoons in de 'voorkant' doet, en dan via de rca aan de achterkant je monitoren aansluit zou het moeten werken.
Vergeet alleen niet om het 'Phantom power' knopje tussen de twee volumeknoppen op 'on' te zetten. Anders zullen de microfoons niet werken.
Alhoewel een klein mixertje voor elke studio wel aan te raden is, kan de tascam ook een prima oplossing zijn!
Comment