Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitor

Goedenavond,

Ik ben begonnen met het draaien van wat plaatjes van het genre house en techno. Ook ben ik begonnen met het mixen en in de toekomst produceren van nummers.
    Momenteel sta ik nog in de kinderschoenen en ben ik op zoek naar goede studio monitoren.
    Ik gebruik een bose ae2 als koptelefoon en een reloop digital jockey interface controller als paneel.

Ik heb nog geen groot budget aangezien alles nog in de kinderschoenen staat.
    Budget is maximaal 300, maar wil eigenlijk 200 max uitgeven.
    Wat ik zelf heb gevonden is

Reloop adm-5 (soort bij soort dacht ik?)
    M-audio BX5 D2
    Nog meer vergelijkbare monitoren?

De studio monitoren zullen ook af en toe gebruikt worden voor huiskamer feestjes. Ik heb een keer de M-audio BX8 geleend en die voldeden prima voor de housewarming van 90 man en daar was ik meer dan tevreden over. De ruimte zou max 30m2 zijn.
    Waar moet ik opletten, denk hierbij aan de specs etc.

Alvast bedankt voor de hulp en info!

Groetjes

"af en toe gebruikt worden voor huiskamer feestjes"
    Ik zou voor een fullrange i.p.v. studio monitors gaan dan.
    Actieve speaker kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Actieve fullrange speakers koop je online bij Bax Music

Comment

Nee nee nee nee nee niet doen. GEEN PA boxen gebruiken als je ze voornamelijk in de studio gaat gebruiken. PA is bedoeld voor feesten, studio monitors voor "op de slaapkamer", bij wijze van spreken.
      Dus, aangezien die feestjes ook niet op beukvolume hoeven, kan je daar prima studio monitors voor gebruiken. Is geen perfecte oplossing, maar beter dan dat je PA speakers voor produceren gebruikt. Een andere optie is natuurlijk, voor als je feesten toch liever iets harder moeten, je voor 3 tientjes een luidsprekersetje huurt.
      Kijk ook naar de KRK RP 5 G2. Zijn leuke monitors, met een goede geluidsweergave. De M-Audio monitors kom ik vaker tegen, volgens mij heb ik die door Rick (admin) wel eens zien aanraden. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar lijkt mij ook de moeite waard om naar te kijken.
      Beste tip: Bel Bax, maak een afspraak, waarin je even vraagt of ze bepaalde monitors kunnen klaarzetten, en ga er dan heen. In dit geval, 1 enkele toon zegt meer dan 1000 woorden ;)

EDIT: 90 man met studio monitors??! Had ik even over heen gelezen. Bedenk dat de boxen die je er als eerste voor had gebruikt een maatje groter zijn, die kunnen dus meer bass produceren, wat toch wel erg fijn is, hoe hard de muziek ook moet. En ik vraag me af of de BX5 wel genoeg bass kan produceren voor 90 man, ook al hoeft het niet zo hard.
      Dus ik raad je aan om toch bij elk feestje wat te huren, anders kom je waarschijnlijk wat power te kort.
      Last edited by Guest; Wednesday-21-11-2012, 22:28.

Comment

Bedankt voor de antwoorden!

Ik wil niet zeggen dat ze per se voor studio gebruik zijn. Ze zullen daar wel voor gebruikt gaan worden maar ook vooral op woonkamerfeestjes en tijdens het welbekende chillen. Ik was zoals ik al eerder zei erg onder de indruk van de M-audio's toen der tijd. Ik ben mij ervan bewust dat degene die ik op het oog heb, een stap lager is, maar ik denk dat deze alsnog ruim voldoen.

Maar inderdaad de beste oplossing is luisteren, hebben jullie nog tips of ideeën hoor ik het graag.

Comment

Voor een achtergronmuziekje tijdens het 'chillen' op je kamer zullen ze prima voldoen, maar zodra het op (zeer) hoog volume moet is het een ander verhaal...

Comment

Ik ben het eens met BT-studio. Voor 90 man heb je echt niets aan kleine studiomonitoren. En aangezien je nog moet beginnen met produceren, duurt het nog wel even voordat je echt daadwerkelijk behoefte hebt aan eerlijk geluid.

Comment

Working...
            X