Announcement

Collapse
No announcement yet.

passieve subwoofer aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• passieve subwoofer aansluiten

ik heb 1 Skytec SMW15 passieve 15 maar weet niet hoe je die aansluit aan
    1 skytec versterker SPL700. ik heb ook 2 PA Luidsprekerboxen 10" / 600W die daar ook aan zitten.

hoe kan ik de subwoofer erbij doen??

Dat kan niet aangezien,je dan met verschillende impendanties komt te werken,en volgens mij kan een versterker niet 2 verschillende impendanties waarnemen.

Dus je zult er nog een versterker bij moeten kopen en dan het liefst nog een crossover

Comment

Kan prima hoor ;-)

Gewoon 1 top direct op je versterker aansluiten. En op kanaal B de sub met daaraan doorgelust de 2e top!

Praktischer zou zijn om een versterker erbij te kopen, en een crossover. Haal je het meeste mee uit je set ;-)

Comment

Maar kan een verstreker dan 2 verschillende impendanties waarnemen?

Comment

Ja hoor, dit zijn als het ware 2 verschillende versterkers.
          Uiteraard is dit natuurlijk niet echt waar, maar als je naar impedanties gaat kijken.

Echter gooi je op kanaal a 1 ohm, en op kanaal b 8 ohm zal na een tijdje kanaal b er ook mee stoppen ;-)

Comment

en als de speakers en de subwoofer allebei 8 ohm zijn dan

Comment

Dan wordt de impedantie van kant A 4 ohm, en kant B 8 ohm. Kan ie prima aan hoor ;-)

Comment

Even een vraagje/opmerking.

Correct me if I'm wrong, maar krijg je dan door het verschil in vraag/aanbod van watts niet een vrij groot volumeverschil tussen links en rechts? En zal dit het maximale volume, aangezien de versterker zonder sub al flink underpowered is, dan niet nog meer zakken?

De meest optimale oplossing is een extra versterker met een crossover erbij kopen. Het beste is een versterker met bridge mode. Dan kan je daar je sub op aansluiten. Dit zal het geluid zeer ten goede komen.
                Last edited by larsholm; Sunday-25-11-2012, 11:44.

Comment

Ja klopt, maar met 1 versterker heb je niet echt een andere keus ;-)

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                    Ja klopt, maar met 1 versterker heb je niet echt een andere keus ;-)
                    Jammergenoeg niet...

TS: Als het geld er is kan je beter een extra versterker en een crossover erbij kopen, dat zal je systeem zeer ten goede komen!

Comment

Ik zou juist de sub op 1 versterkerkanaal zetten en de twee tops op het andere kanaal. Dan draai je wel mono, maar heb je meer controle tussen je tops en subs. Maar het beste is inderdaad een tweede versterker plus een crossovertje.

Comment

Working...
                      X