Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuw PA setje voor een vriend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw PA setje voor een vriend

hallo,

een vriend van mij draait nog wel op veel feestjes. meestal van rond de 80 man of meer. hij wil een nieuw setje omdat zijn speakers geen 80 man aankunnen. hij heeft tot nu toe altijd met de SkyTec SPL700 met 2x SkyTec Sl12 gedraaid, maar wil nu dus een setje dat harder gaat en meer man aankan.

Hij hoeft niet perse weer skytec maar hoeft ook geen merken als rcf of db technologies.

2 actieve tops sprak hem wel aan maar hij wil wel dat die harder gaan dan zijn skytec setje, niet dat hij eerst moet door sparen voor een sub voor bij zn topjes en dan pas meer vermogen kan leveren dan zijn skytec setje.
    daarbij wil hij de set komende jaren wel uit kunnen uitbreiden.

zijn budget is ongeveer €550.

hoop dat jullie hem iets moois kunnen adviseren.

groetjes coen

Ik zou kijken naar de rcf art serie tweedehands die zijn nog wel te vinden voor 250,- per stuk,tweedehands.

En verder zijn er nog verschillende dap ax serie setjes te koop.

Comment

de rcf art-312a idd. zullen deze 2 harder gaan dan zn skytec setje?

Comment

Originally posted by Coentjeee View Post
        de rcf art-312a idd. zullen deze 2 harder gaan dan zn skytec setje?
        Ja, en ze zullen beter klinken. Maar 80 man lijkt mij dan wel echt de limiet. Als je ze al in goede staat voor een leuk prijsje 2e-hands kan vinden, zeker doen!

En nieuw het wordt wel lastig voor dat budget... Met tachtig man kom je namelijk toch wel richting de sub.

De DAP Club Mate 15 kan voor hem misschien een goede optie zijn. De 80 man haal je er wel mee, maar niet veel meer. Je kan hem eventueel later uitbreiden door nog zo'n set te kopen.

Nog een sub/top optie is een Devine set. Bijvoorbeeld 2x de Devine Artis 12A en 1x de Devine SUB 115A

Een andere optie is de Behringer B215D. Ook dit zal een flinke vooruitgang zijn ten opzichte van de skytecs.
        Last edited by larsholm; Wednesday-21-11-2012, 23:19.

Comment

ik ga ze allemaal eens bekijken. in de komende tijd hoeft hij toch niet voor meer dan 80 man te draaien, maar misschien in de toekomst wel, en dan wil hij een setje die een groter aantal wel aan zou kunnen.

ook dit setje kwam ik tegen:

2 x LEM H200A speakers + LEM Hercules sub

Comment

LEM is -voor zover ik weet- geen topmerk, maar ook zeker geen slecht merk! En de set ziet er van de buitenkant wel netjes uit. Het theoretisch spl ligt wel een stuk lager dan de behringers en de dap clubmate. Maar voor 480 euro is dit zeker geen lelijk setje!

Als je 2ehands gaat kopen, ga dan vantevoren goed luisteren naar de set, en kijk ook goed of er misschien reparaties zijn uitgevoerd!
            Last edited by larsholm; Wednesday-21-11-2012, 23:31.

Comment

okee, naja ik denk dat voor hem het beste is om eerst 2 rcf's te halen en daarna uit te breiden met subs en meer tops zodat ie steeds meer man aan kan.

Comment

Mochten ze voor een leuke prijs te krijgen zijn zou ik dat zeker doen!

Comment

weet je nog een sub die erbij zou passen? ik vind de rcf subs namelijk wel erg duur.
                  max €400 ofzo? 2ehands is oké

Comment

Je kan eens kijken naar de behringer B1500D. Daar schijnt een flinke bak herrie uit te komen voor de prijs!

Comment

mijn vriend zoeken naar de B1500D sub, wat komt ie tegen. een mooi setje:

2x Behringer 212D + 1x Behringer B1500D.

Welke moet hij nu nemen?
                      de Behringer Tops + sub of de RCF Tops en later een sub?

naar mijn mening de laatste optie toch?

Comment

Op de lange termijn wel. Als je die behringer set later nog uibreid met een sub heb je ook wel een hele nette set staan! Maar als je nu die rcf's koopt, en later nog één of twee subs eronder doet, heb je een nog veel mooiere set staan.

Het verstandigste lijkt mij het tweede, al lijkt het eerste nog zo aantrekkelijk.

Comment

inderdaad, zeer aantrekkelijk. maar de rcf vind ik zelf nu ook zo aantrekkelijk dat ik er zelf ook maar 2 ga aanschaffen.

bedankt voor de hulp!

Comment

Ik denk dat Lem een beetje de onder gewaardeerde speaker is. Heeft nooit echt de doorbraak gemaakt die het van mij zou mogen maken.

Zelf heb ik toevallig ook een setje zoals aangegeven. De speaker klinkt eigenlijk meer dan netjes. Blijft natuurlijk een topkastje maar er komt toch een behoorlijke bak geluid uit. Ook het laag is voor een 12 inch kastje zeker niet verkeerd.

Als ik ze zou moeten inschalen kunnen ze naar mijn idee toch een heeeeeel eind mee met een rcf art 312 setje. Helaas zijn het vaak wel al een stuk oudere speakers. Daar zal je dus even mee op moeten letten.

Ook breekt de rcf meer en meer door in het midden segment. Dus een bijhuur of uitbreiding is een stuk makkelijker dan een Lem.

Comment

Working...
                            X