Ja, klopt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Geluid in kerk
Collapse
X
-
Waarom niet gewoon een mixer met meerdere uitgangen. Verschillende ( ook kleinere pa ) mixers hebben gewoon een L - R en een M uitgang.
Dan kan je de L - R gewoon als master van je kerk gebruiken en de M als master voor je eventuele kleine ruimte naast de kerk.
Voor verstaanbaarheid. Ik zou niet weten waarom ik dan echt laag nodig heb. Ik gebruik zelfs erg vaak bij spraak een low cut. Je laag geeft alleen maar onduidelijkheid en rommel.
De speaker? Ik zou kijken naar speakers met een eigenlijk nagenoeg alleen horizontale afstraling. Dan heb je minder reflecties en galm. Bose heeft heer een complete serie van die erg goed toe te passen is in dit soort situaties. Actief. Mwa nee zou voor mij totaal geen voorkeur hebben in deze situatie. Gewoon lekker passief. Versterkers weg moffelen waar het kan. Klaar.
Vergeet ook niet dat je eventueel met een ring systeem te maken kan en zal hebben. Wil ook nog wel eens een keer aanwezig zijn in een kerk. Niet aanwezig. Even chekken of het niet interessant is om het meteen erin mee te nemen. Vaak komen er toch wel wat oudere mensen naar een kerk met ook een gehoor apparaat.
Comment
-
Goede tip van ron, een ringleidingsysteem is voor een kerk een must.
Overweeg een automatische mixer, is toch de norm voor een kerksysteem.
Voor een nieuwe kerk is vaak een studie gemaakt voor de ruimteakoestiek, soms met aanbeveling voor het audiosysteem. Maak er gebruik van, je zult niet de eerste techneut zijn die de strijd met de akoestiek aangaat...
Verder is met zoeken op andere forums genoeg te vinden, met vragen en antwoorden, bv "demping in kerkzaal"
Comment
Comment