Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plasma speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plasma speaker

Hoi,

Ik zit in het eerste jaar Elektrotechniek (voltijd) en kwam een filmpje tegen op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=cEeWtBAE5LY
    ik werd meteen enthousiast en vroeg me af of er al mensen ervaring hebben met dit soort "speakers".
    Hoe klinkt het geluid?
    Is het eventueel op grotere schaal toepasbaar?
    Kan iemand mij wat uitleggen over de techniek hierachter? Dit vooral omdat er weinig over bekend is en niet duidelijke dingen heb gevonden.
    Het kan zo zijn dat je zo'n 20A trekt met zo'n speaker, dus ik weet dat je wel 3x moet nadenken voor je met zoiets aan de gang gaat.

M.v.g. Harm

Ik had er nog nooit van gehoord.
    Bij wikipedia staat er wat over. En volgens mij worden ze alleen voor tweeter doeleinden gebruikt.
    Zal vast ook onbetaalbaar zijn, vermoed ik.

Ik dacht eerst dat je elektrostatische speakers bedoelde. Is ook zo iets apart.
    Last edited by Guest; Saturday-24-11-2012, 12:28.

Comment

Citaat van Wikipedia:

Er ontstaat het schadelijke en onaangenaam ruikende ozon. Die ozon moet worden afgeschermd en dat gaat eigenlijk alleen goed met een hermetisch gesloten behuizing, maar daardoor raken een aantal akoestische eigenschappen in het gedrang.
      en

De maximaal haalbare geluidssterkte is beperkt.
      Lijkt me dus niet briljant om op grotere schaal te gebruiken ;)
      Last edited by larsholm; Saturday-24-11-2012, 13:50.

Comment

Stapje groter

Comment

Jammer dit. Had er graag mee aan de gang gegaan, dat het voor hoge tonen bedoeld was had ik al begrepen, ook toen ik filmpjes online keek.
          De schadelijke ozon isoleren is een optie inderdaad, maar helaas valt dus ook het grootste deel van het geluid weg.

Bedankt voor de ruimte, mag slotje op!

Comment

Working...
          X