Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik wil al mijn aparatuur volume op afstand bedienen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil al mijn aparatuur volume op afstand bedienen

Hallo Bax,

Ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe tv hier is het geluid niet super van nu heb ik boxen aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van mijn tv. Echter kan ik het geluid nu niet bedienen met mijn afstandsbediening, dit moet ik doen via de draaiknop op mijn boxen.

Nu zoek ik een mixer/kastje/controller weet ik wat waar ik zowel de jackplug van mijn tv geluid pc geluid en van mijn dj mixer op kan aansluiten op de ingang van dat apparaat. Uit dat apparaat moet dan weer een uitgang komen van een 3,5 mm jack die ik met een losse kabel naar mijn versterker kan brengen.

Kortom, al mijn apparatuur is dan aangesloten op die controller oid, en het volume wil ik dan weer kunnen regelen met een apparte afstandsbediening. Het mag simpel en hoeft niet duur, ik wil namelijk geen 50 euro oid gaan betalen voor een hulp middel om niet uit mijn luie stoel te moeten om het geluid van mijn tv zachter te zetten..

Of, is het mogelijk mijn versterker op een uitgang van mijn tv te zetten, zodat als ik op het volume van de afstandsbediening van de tv druk, hij het geluid dat naar de versterker gaat dempt? Er zit namelijk wel een digital audio out op.. Alleen dit is dus een 3,5 mm rca aansluiting... Maar die kabel heb ik hier dus niet liggen, dus ik wil zeker weten als ik een rca naar jack plug kabel koop, hij het dan ook wel moet doen..

Alvast bedankt!

Groet Mike

misschien is dit wat je zoekt?
    Of dit? (met wat meer opties?)

(btw dit had je gemakkelijk ook zelf kunnen opzoeken, door op de webwinkel op prijs te sorteren)

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
      misschien is dit wat je zoekt?
      Of dit? (met wat meer opties?)

(btw dit had je gemakkelijk ook zelf kunnen opzoeken, door op de webwinkel op prijs te sorteren)
      Bedankt voor je reactie, de 1e lijkt perfect. Maar zoals ik beschreven had zoek ik zoiets als de 1e, alleen dan wil ik het volume gezamenlijk of apart regelen met een afstandsbediening..

Ook lees ik dat er een 6,3 mm jackplug in moet.. dan zou ik 5 extra stekkers moeten aanschaffen.

Comment

Working...
      X