Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp bij kiezen geluidsinstallatie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp bij kiezen geluidsinstallatie?

Hallo forumleden.

Ik ben sinds een tijdje als dj aan de slag, vooral op privéfeestjes.
    Meestal zijn dat feestjes voor ongeveer een 100tal mensen.
    Aangezien de vraag steeds groter wordt zou ik mijn geluidsinstallatie wat zwaarder willen maken.
    Graag zou ik een geluidsinstallatie willen aankopen waarbij ik mooi en zuiver geluid kan aanbieden aan een 250 personen.
    Kunnen jullie mij de ideale speakers(combinatie) aanraden?
    Mijn budget ligt rond de 1500 euro.
    Of is dat te weinig voor een goed speakersset?

Ik had al enkele setjes uitgedocterd zoals bv:

optie 1) 2 x Mackie SRM450V2 actieve 2-weg luidsprekers + een behringer eurolux B1800D-pro actieve subwoofer.

optie 2) 2 x DAP X-12 12 inch full range speaker + 1 x DAP X-15B 15 inch subwoofer + 1 x DAP Palladium P-1600 Vintage versterker.

optie 3) 2 x DAP Audio RX-15A actieve 15 inch luidspreker + 1 x DAP Audio RX-18BA actieve 18 inch subwoofer.

Zijn er mensen die kennis hebben van bovenstaande produkten of mensen die andere suggesties hebben.

Alvast bedankt.

ps Ik opteer momenteel voor optie 1.

ik heb de mackie srm 450v2 al vaak gebruikt, maar volgens mij is die toch niet zwaar genoeg voor 100 personen. Ik heb hem natuurlijk nog niet met een sub geprobeerd, maar het lijkt me heel straf dat dit zwaar genoeg wordt.

Verder vind ik die mackie wel een prima kastje

Comment

Wat zou jij me aan raden?

Comment

Dat laat ik aan de anderen over, er zijn er heus wel die al heel veel meer speakers gehoord hebben en kunnen vergelijken hebben. Ik werk bijna uitsluitend met de mackie srm450 ( omdat ik deze gemakkelijk kan huren, zeg maar bijna lenen ;) )

Comment

dB Technologies DX Entertainer MD.

Is een van de systemen die het meeste waar biedt voor je geld. Bij dit systeem worden de nieuwe Opera 510 DX toppen gebruikt, die voorzien zijn van een Digipro amp.

Het MD systeem is zeker wel geschikt voor 100 man, maar kan ook nog worden uitgebreid met een extra subwoofer in de toekomst, mocht je dat willen. De combinatie van een 10 inch top met een 15 inch sub zorgt er daarnaast voor dat je hoog en mid netjes uitkomt en goed ondersteund wordt door het laag. Lijkt me dus ook zeker een kanshebber in deze situatie.

Comment

]
            Last edited by trappetoni; Tuesday-27-11-2012, 10:38.

Comment

@Mathias and @Rick: Bedankt voor jullie snelle reactie.

Misschien moet ik mijn budget wat aanpassen en gaan voor volgende combinatie:
              dB Technologies Arena System 12-18 luidsprekerset

of voor de dB Technologies Entertainer XD luidsprekerset.
              Last edited by trappetoni; Tuesday-27-11-2012, 10:04.

Comment

Vergeet niet dat je bij het Arena systeem nog geen versterkers hebt (het is een passief systeem).

De links in je laatste posts werken niet (je kunt de edit-knop gebruiken om je post aan te passen en correcties uit te voeren, tot 24u na het plaatsen van die post).

Comment

Ja de arena set is wel weer een stapje meer. Hier zal je een heel eind naar de 250 personen komen. Maar vergeet niet dat de set zonder kabels n versterkers en tussen palen is. Deze komen er dan dus nog bij

Met de entertainer set ga je een 250 personen niet zomaar halen. Dan ga je echt tekort komen.
                  Last edited by ronennieshow; Tuesday-27-11-2012, 10:11.

Comment

Geef maar suggesties wat jullie eventueel zouden nemen.
                    Hou wel rekening met een budget van rond de 2000 € of vind ik daar niets degelijks voor.

Comment

Voor een 2.000 euro ga je niet een wereld wonder met loep zuiver geluid voor 250 personen. Zelfs een soundmate 3 mk2 van dap kost al een 3.000 euro. Is wel een leuk setje voor het geld en 250 personen gaat er ook zeker wel mee lukken maar zelfs dat is al ver boven het budget.

Om van 100 naar 250 personen te gaan is een flinke stap. Wil je het goed doen is het ook nog eens een dure.

Wil je het toch wel zonder het budget omhoog te doen. Dan zal het 2de hands gaan worden.
                      Last edited by ronennieshow; Tuesday-27-11-2012, 13:35.

Comment

Je kunt ook kijken naar de dap soundmate 3 mk2 die zijn wel te vinden voor 2000,-
                        Maar de arena is ook zeer netjes.

Comment

Aangezien de "dap soundmate 3 mk2" naar voor geschoven wordt als keuze en die toch vrij goede commentaren krijgt zal ik dus mijn budget moeten optrekken naar 3000 euro en deze dus sterk overwegen.
                          Kan er iemand voor dit geld nog beters aanbieden, graag dan.
                          Laat maar weten.

Comment

Voor zo'n 3000 euro heb je ook een tweedehands Actor DX set van HK Audio. Dat is het systeem waarop de Soundmate 3 gebaseerd is, maar dan met een stuk meer power.

Comment

Op marktplaats staat een setje met 4 X x15hl 2 X rb15 en een dap vision met een vision 1600 voor 2600,-
                              Dat is een behoorlijke set en daar kun je wel 400 man met aan denk ik

Comment

Working...
                              X