Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio bouwen

Dag mensen,

Ik moet een offerte opmaken voor het aanvragen van nieuwe DJ apparatuur.
    Dit apparatuur moet tegen een stootje kunnen en word gebruikt om lessen te gaan geven aan nieuwe talenten voor zowel het draaien als het produceren.

Het gaat om een complete studio dus:

- Isolatie Materiaal
    - Draai Tafels
    - Synthesizer
    - Monitoren
    - Meng paneel
    - Software
    - versterker
    - Computer
    - Midi controller

Mijn vraag is van wat voor merk kan ik het beste kiezen en ben ik nog wat op deze lijst vergeten.

Het is nogal een beetje vaag. In welke prijsklassen wil je gaan kijken. Je hebt leuke monitoren voor 200 euro, maar ook voor 2000 euro. En wat versta je onder software? Dj-software, DAW, Plugins?

Comment

Ik denk dat als je met vragen komt over wat voor merken je het beste kan kiezen en niet weet wat er niet mag ontbreken in zo'n studio je niet de juiste persoon bent om die offerte te maken.

Denk dat je dat het beste ook eerlijk kunt vertellen aan de aanvrager.

Comment

Originally posted by AndThaMan View Post
        Dag mensen,

Ik moet een offerte opmaken voor het aanvragen van nieuwe DJ apparatuur.
        Dit apparatuur moet tegen een stootje kunnen en word gebruikt om lessen te gaan geven aan nieuwe talenten voor zowel het draaien als het produceren.

Het gaat om een complete studio dus:

- Isolatie Materiaal

Mijn vraag is van wat voor merk kan ik het beste kiezen en ben ik nog wat op deze lijst vergeten.
        Vergeet niet het materiaal voor de akoestiek, ik moest onlangs een studio meten die redelijk was opgebouwd voor isolatie van geluid, maar qua akoestiek niks had voorzien.

al met al een hele klus, weet waar je aan begint.

Comment

Ik heb dit vaker gedaan de mensen waar ik dit voor doe doen vaag zodra ik over geld begin..

En ja bedoel de software ik heb nou 3x een overleg met hun gehad de ene keer willen ze alles in 1x en de andere keer willen ze alles in 4 delen opbouwen dus vandaar dat ik hier nu ook gek van word en hier hulp vraag.
          Maar ben al aardig opgeschoten met de aanvraag voor apparatuur ik doe nu gewoon wat ik denk dat nodig is om een begin te hebben.

Comment

Ik vind dit verhaal erg raar. Zodra je met deze mensen duidelijkheid probeert te creeeren of het budget beginnen ze vaag te doen? Ik zou eerst duidelijk de zaakjes op orde hebben voordat je jezelf gaat verdiepen in het bouwen van een Studio.

Zodra je dat hebt gedaan is het misschien wijs om eens langs bax-shop te gaan. Deze mensen kunnen je vast en zeker erg goed adviseren over een mooie studio.

Comment

Buiten dat BazzyM volkomen gelijk heeft nog iets: wat moet het worden?

Een studio in de hobby sfeer of een top notch proffesional studio?
              Of iets er tussen in?

Verder vraag je welke merken je moet kopen. In alle eerlijkheid, dat wordt een gebed zonder einde. Niemand kan je daar een antwoord op geven. Want dat hangt helemaal af van persoonlijke voorkeur en zelfs mode. Iedereen die al vele jaren, en dan heb ik het over 20 jaar of (veel) langer, in dit vak zit, hobby of beroeps, weet dat merken die eerst in ongenade vielen ineens door mode omdat een of andere beroemdeling het heeft gebruikt nu onbetaalbaar zijn.

Ik zal je daarvan een voorbeeld geven. De Casio SK-1 sampler. Wat kan het?, eu...niets. Wat is het? Kinderspeelgoed. Geluidskwaliteit? Het "K" woord, eindigt op en "t" en er tussen in zit een "n" die ondersteboven wordt uitgesproken. Waar kon je Kopen? In de speelgoedwinkel. Prijs?, toen 35 gulden. Maar, ineens was er een rapper die nu een groot rapper is, zijn naam is mij ontschoten omdat ik niet thuis ben in die muziekstijl, en hij gebruikte de SK-1 voor de lol in een nummer dat onverwacht een grote hit werd. Nu graaft iedereen die dingen op uit de zandbak omdat ze 100 tot 150 euro waard zijn. Dat is 220 tot 350 gulden!!!!. Tot 10 keer de nieuwwaarde!!!

Het is dus zeer persoonlijk wat men goed vind. Ik denk dat een jongeling van nu de grote namen van voor hun tijd, ik noem de Roland D-50, ik noem de Yamaha DX-7, ik noem de Ensoniq ESQ-1, Ik noem de PPC Wave, ik noem de Korg M-1, grote rotzooi vinden wat ze zonder boe of ba rechtop in de kliko zetten omdat ze menen dat hun geluid achterhaald is. En dat terwijl deze dingen vele malen beter zijn dan het spul van nu met inbegrip van de computer. Dat is even een flink technisch verhaal wat ik bij interesse wel eens wil uitleggen.

Zo ook met merken van nu, in de DJ wereld is Pioneer toch wel het merk op dit moment. Maar er hoef maar een beroemdeling te komen die anders heeft en het merk valt zo in ongenade. Wat is dus een goed merk? Wat vind jij goed?

Dit heeft natuurlijk een flinke invloed op de prijs. Mijn studio, ik laat ik dan alleen het hobbymatig gebruikte audio gedeelte noemen bevat 14 van die beroemde synthesizers en samplers uit vervlogen tijden. Als ik kijk naar hun nieuwprijs waar het ooit in de loopt der jaren is gekocht en reken dat om in euro's dan praat ik toch over vele tienduizenden. Reken ik het professioneel gebruikte video gedeelte erbij dan ga ik in de tonnen. En dat nog zonder de Sony en Ikegami camera' s met hun kapitale lenzen er op.

Dan praat je nog over verborgen geld dat je 1,2,3 niet mee rekent. Wat dacht je van de meubels, zeker als je ook nog eens een fijne, warme sfeer in de studio wil hebben omdat dat meer inspireert dan een winkel inrichting stijl. Wat dacht je van de kabels? Alleen die lopen in mijn studio al in de duizenden euro's. Als je dat netjes en overzichtelijk wil wegwerken dan is 10 meter zomaar weg in een kleine studio van 3 bij 3 meter.

Dus ook nog een keer, hoe groot is de ruimte?

Even op een rij:

Hoe groot is het?
              Hoe wil je het inrichten?
              Zit je op een locatie dat het flink geluiddicht moet zijn?
              Is de stroom toereikend genoeg of moeten er nog leidingen heen?
              Zit het op een aparte groep, of moet daar nog een mannetje voor komen?
              Hoeveel wordt het gebruikt?, dit met het oog op bijvoorbeeld vloerbedekking.
              Hoe wil je het verlicht hebben?
              Wat voor niveau wil je? (professioneel of hobby of er ergens tussenin?)
              Hoeveel apparatuur moet er in?
              Wat voor slag mensen komen er?
              Hoeveel uren verwacht je dat het gaat draaien?
              Computers, Mac? of Windows? 32 bit? of 64 bit?
              De aanschaf, in 1 keer of over vele jaren?
              Hoeveel denk je dat je er aan kan verdienen?
              Hoeveel WEET je dat je er aan kan verdienen?
              Werk je met mensen die al wat kunnen of met absolute beginners?
              Zijn dat volwassenen of kinderen of pubers in de vervelende leeftijd?

De antwoorden op deze vragen bepalen hoeveel het gaat kosten.
              Last edited by JPSholland; Monday-10-12-2012, 01:26.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                Buiten dat BazzyM volkomen gelijk heeft nog iets: wat moet het worden?

Een studio in de hobby sfeer of een top notch proffesional studio?
                Of iets er tussen in?

Verder vraag je welke merken je moet kopen. In alle eerlijkheid, dat wordt een gebed zonder einde. Niemand kan je daar een antwoord op geven. Want dat hangt helemaal af van persoonlijke voorkeur en zelfs mode. Iedereen die al vele jaren, en dan heb ik het over 20 jaar of (veel) langer, in dit vak zit, hobby of beroeps, weet dat merken die eerst in ongenade vielen ineens door mode omdat een of andere beroemdeling het heeft gebruikt nu onbetaalbaar zijn.

Ik zal je daarvan een voorbeeld geven. De Casio SK-1 sampler. Wat kan het?, eu...niets. Wat is het? Kinderspeelgoed. Geluidskwaliteit? Het "K" woord, eindigt op en "t" en er tussen in zit een "n" die ondersteboven wordt uitgesproken. Waar kon je Kopen? In de speelgoedwinkel. Prijs?, toen 35 gulden. Maar, ineens was er een rapper die nu een groot rapper is, zijn naam is mij ontschoten omdat ik niet thuis ben in die muziekstijl, en hij gebruikte de SK-1 voor de lol in een nummer dat onverwacht een grote hit werd. Nu graaft iedereen die dingen op uit de zandbak omdat ze 100 tot 150 euro waard zijn. Dat is 220 tot 350 gulden!!!!. Tot 10 keer de nieuwwaarde!!!

Het is dus zeer persoonlijk wat men goed vind. Ik denk dat een jongeling van nu de grote namen van voor hun tijd, ik noem de Roland D-50, ik noem de Yamaha DX-7, ik noem de Ensoniq ESQ-1, Ik noem de PPC Wave, ik noem de Korg M-1, grote rotzooi vinden wat ze zonder boe of ba rechtop in de kliko zetten omdat ze menen dat hun geluid achterhaald is. En dat terwijl deze dingen vele malen beter zijn dan het spul van nu met inbegrip van de computer. Dat is even een flink technisch verhaal wat ik bij interesse wel eens wil uitleggen.

Zo ook met merken van nu, in de DJ wereld is Pioneer toch wel het merk op dit moment. Maar er hoef maar een beroemdeling te komen die anders heeft en het merk valt zo in ongenade. Wat is dus een goed merk? Wat vind jij goed?

Dit heeft natuurlijk een flinke invloed op de prijs. Mijn studio, ik laat ik dan alleen het hobbymatig gebruikte audio gedeelte noemen bevat 14 van die beroemde synthesizers en samplers uit vervlogen tijden. Als ik kijk naar hun nieuwprijs waar het ooit in de loopt der jaren is gekocht en reken dat om in euro's dan praat ik toch over vele tienduizenden. Reken ik het professioneel gebruikte video gedeelte erbij dan ga ik in de tonnen. En dat nog zonder de Sony en Ikegami camera' s met hun kapitale lenzen er op.

Dan praat je nog over verborgen geld dat je 1,2,3 niet mee rekent. Wat dacht je van de meubels, zeker als je ook nog eens een fijne, warme sfeer in de studio wil hebben omdat dat meer inspireert dan een winkel inrichting stijl. Wat dacht je van de kabels? Alleen die lopen in mijn studio al in de duizenden euro's. Als je dat netjes en overzichtelijk wil wegwerken dan is 10 meter zomaar weg in een kleine studio van 3 bij 3 meter.

Dus ook nog een keer, hoe groot is de ruimte?

Even op een rij:

Hoe groot is het?
                Hoe wil je het inrichten?
                Zit je op een locatie dat het flink geluiddicht moet zijn?
                Is de stroom toereikend genoeg of moeten er nog leidingen heen?
                Zit het op een aparte groep, of moet daar nog een mannetje voor komen?
                Hoeveel wordt het gebruikt?, dit met het oog op bijvoorbeeld vloerbedekking.
                Hoe wil je het verlicht hebben?
                Wat voor niveau wil je? (professioneel of hobby of er ergens tussenin?)
                Hoeveel apparatuur moet er in?
                Wat voor slag mensen komen er?
                Hoeveel uren verwacht je dat het gaat draaien?
                Computers, Mac? of Windows? 32 bit? of 64 bit?
                De aanschaf, in 1 keer of over vele jaren?
                Hoeveel denk je dat je er aan kan verdienen?
                Hoeveel WEET je dat je er aan kan verdienen?
                Werk je met mensen die al wat kunnen of met absolute beginners?
                Zijn dat volwassenen of kinderen of pubers in de vervelende leeftijd?

De antwoorden op deze vragen bepalen hoeveel het gaat kosten.

Thnx voor alle info ik snap dat dit allemaal vaag is maar ik ben ook ten einde raad met deze mensen.. (maar het is voor een goed doel dus zet ik nog maar even de tanden op elkaar)
                het is ongeveer 4 bij 4.
                Stroom en isolatie is allemaal al goed geregeld omdat dit vroeger als disco werd gebruikt maar dit loopt niet meer zoals ze willen..
                Ja het niveau moet zijn tussen pro en hobby in want dit word gedaan voor de "hang jongeren" in de wijk.. wat ik hier aan verdienen is 0,0.
                Ben van plan om het in windows te gaan draaien dit omdat de meeste mensen ook windows thuis hebben dus kunnen ze thuis ook aan de slag.
                Qua inrichting staat het er al.
                Apparatuur wat er sowieso in zou moeten
                - Apparatuur voor Producers
                - Apparatuur voor DJ's

En ja ik weet dat dit helemaal vaag is maar door sommige tips hier links en rechts ben ik al aardig op het rechte spoor.

Comment

Studio staat er inmiddels heb zelf een redelijke set voor opname,producen,draaien neer kunnen zetten!

Comment

Ruim een jaar later mag dat ook wel een keer. :)
                    Maar.... eh, mooi man. ;)

Comment

eventueel enkele fotootjes?

Comment

Working...
                      X