Announcement

Collapse
No announcement yet.

computermicrofoon op mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• computermicrofoon op mengpaneel

Hallo allemaal,

Ik heb hier twee werkende computermicrofoontjes liggen. Deze wil ik op de line in (kanaal 1) en de line in (kanaal 3) van mijn Behringer Eurorack UB802 aansluiten. Echter wanneer ik het volume opendraai is er niks te horen.
    Wie kan mij helpen?

Groet,

DJ Maisjul

Gebruik eens een mic-in i.p.v. Line. :)

Comment

dat gaat niet. de mics zijn mini-jack en de mic-in xlr.

Comment

Verloop dus. (Mini Jack Female > XLR Male)

Line in is niet geschikt voor microfoon.
        Je zult de Microfoon voor versterkers moeten gebruiken in de mixer.

Overigens heeft de mixer ook 6,35mm jack ingangen voor microfoon.
        Last edited by BT-Studio; Saturday-01-12-2012, 21:29.

Comment

Het gaat sowieso niet werken, compouermicrofoontjes zijn een totaal andere tak van sport. Ze geven een 'ander soort' signaal af, met een hele andere impedantie, dan een studio/live microfoon.

Vroeger probeerde ik ook wel eens een pc-microfoon op m'n mixertje aan te sluiten, zonder resultaat.

Bij mij op school zijn van onze 'editing-pc's' bijna alle geluidskaarten naar hun gootje omdat ze een studio-microfoon direct op de mic-in van de geluidskaart aangesloten hadden. Die zijn daar dus niet op gebouwd.
          Last edited by larsholm; Saturday-01-12-2012, 21:44.

Comment

Als "computer microfoon" een electric type is (heeft het een stereo plug?) heb je gelijk Larsholm. Dan zal het n.l. een 5v voeding moeten hebben.
            Maar stuk gaan doet ie niet (Fantoom voeding niet aanzetten :)) en zal het dan gewoon niet doen.
            Als het een dynamisch type is (zijn er ook) zie ik geen probleem.

Misschien een idee om merk en type van de microfoons hier te plaatsen??

Comment

Working...
            X