Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vloermonitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vloermonitor

Ik ben opzoek naar een vloermonitor, zodat ik zelf de muziek beter hoor, vanplaats alleen de bass.

Ik heb de volgende set staan:
    2x Electro Voice ELX112P
    1x Electro Voice ELX118P

Dus ik zoek gewoon een monitor, die mij net dat beetje hoog geeft, waardoor t fijner is met mixen. Mijn voorkeur is 8'' of 10''. Meer is niet nodig, aangezien het niet super hard, top hoeft te zijn en super groot.

Het liefst wil ik dat er ook een hoes voor bestaat, zodat ik hem veilig in de aanhanger kan vervoeren zonder dat hij beschadigd. Budget om de nabij 3 / 400 euro.

Ik wil heb gebruiken als DJ monitor en eventueel een artiest. Kan zo nu en dan wel eens handig zijn! En het moet actief zijn.

Ik denk meteen alleen aan deze

Is naar mijn idee zoon beetje de enigste die er echt lekker uit komt als ik je wensen en budget zie. Kwalitatief gezien goed in elkaar. Enigste wat je misschien een minpuntje zou kunnen vinden is de max 120 db. Is niet bepaald zacht te noemen maar het is maar wat je gewend bent. In hogere klasses kom je al snel goed boven de 125 uit. Voor mij niet nodig maar je hebt er af en toe dove artiesten tussen zitten die het nooit hard genoeg vinden gaan.

8 inch zou ik dan weer niet in gaan in de wat lagere budget klassen. Dan ga je toch wel wat aan je geluid inleveren. Bij duurdere is dit vaak al een wat minder probleem.

Comment

Ik zie dat er een EV setje staat: dus dan is het natuurlijk altijd mooi om het gewoon bij ev te houden.

Gebruiken zelf wel eens EV ZXA1's en dat gaat zeer prima en klink behoorlijk.

Comment

Ik heb zelf gekeken naar de EV ZXA1 speaker, en de dB Technologies Flexsys FM10. Beide voor mij wel interessant eigenlijk.

De EV past qua merk goed bij mijn eigen set en heeft het voordeel dat er een hoes voor bestaat, dus die kan ik sneller los in de aanhanger zetten zonder problemen.

Allebei hebben ze een 36mm pole mount. Dus kan hem altijd nog als extra ''speaker'' op feestjes zetten, waar ik in diverse ruimtes wat geluid moet hebben.

Heeft toevallig iemand nog een ander idee qua merk / type? Zodat ik een aantal speakers naast elkaar kan zetten, die voor mij interessant zijn dat ik uit eindelijk beter kan vergelijken.

Comment

Als je nu ook de prijsklasse van de ZXA erbij betrekt zou je ook eens naar de RCF Art 310 en 312 kunnen kijken. Zijn heel nette kastjes.

Comment

Een art 310 a 312 is een leuke speaker. Maar het is geen echte monitor. Je kan hem er wel voor gebruiken maar het is eigenlijk een net niet helemaal. Zo gebruiken we ook onze dvx d10 speakers van db ( toch nog wel wat meer dan de art 310 ) en zelfs dan merk je gewoon dat het eigenlijk geen monitor is als je wil gaan lopen klagen en zeuren.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Een art 310 a 312 is een leuke speaker. Maar het is geen echte monitor. Je kan hem er wel voor gebruiken maar het is eigenlijk een net niet helemaal. Zo gebruiken we ook onze dvx d10 speakers van db ( toch nog wel wat meer dan de art 310 ) en zelfs dan merk je gewoon dat het eigenlijk geen monitor is als je wil gaan lopen klagen en zeuren.
              Kijk zo leer je weer wat bij. Ik gebruik nooit monitoren maar ik weet dat deze schuin waren aan een kant voor monitorgebruik. Als deze niet heel goed zijn hiervoor. Zo word je elk forumberoek weer wat wijzer.

Comment

Je kunt natuurlijk ook een flexys f8 op zn kant leggen, of kijken voor een (tweedehands) mackie SRM450

( maar toch lijkt het mij het mooiste om bij ev te blijven )

Comment

Als je hem ook nog als extra speaker wilt gebruiken op feesten, zal ik eerder voor de ZXA1 gaan dan voor de Flexys fm10. Mede omdat het ook EV is en goed bij je setje past, plus deze geeft een nettere uitstraling op statief tegenover de Flexys.

Comment

Working...
                  X