Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke subwoofer zou jou kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke subwoofer zou jou kopen?

hier een lijst met 6 subwoofers, met de beschrijvingen erbij(zonder prijs erbij) zodat je niet op de prijs gaat letten en dus niet de duurste het beste vind omdat die het duurst is.

welke van deze 6 subs zou jij kopen voor gebruik in je slaapkamer en als je van een lekkere lage bas houdt?

ik ben namelijk benieuwd welke sub andere mensen zullen kiezen. aangezien ik zelf weinig ervaring heb met subs kan ik hierdoor er achter komen wat goeie subs en wat niet

subwoofer 1;
    Algemeen over de Icon Pixel series:
    Icon produceert naast controllers, mixers, MIDI apparatuur en interfaces ook kwalitatief goede monitor speakers. Zij doen dit zeker niet onverdienstelijk! Deze 10 inch subwoofer is een ideale aanvulling op de Icon Pixels monitoren maar is ook zeker geschikt voor andere sets. De subwoofer doet qua eigenschappen makkelijk mee in de top van het middenklasse segment maar zit qua prijs veel lager!

Eigenschappen van de Icon PX-SUB10A 10 inch actieve subwoofer:
    De subwoofer heeft een zeer ruim frequentiebereik van 29 tot 200Hz, lager dan veel duurdere concurrenten. In de subwoofer is een 200 Watt sterke 8 Ohm versterker module ingebouwd. De fase kan aangepast worden van 0° / 180°, gebalanceerde XLR-outputs, aanpasbare Crossover frequenties en een niveaucontroller voor het subgeluid. Wilt u een goede subwoofer die geschikt is voor opname, muziekproductie en mastering doeleinden dan is dit een betaalbare, goede optie!

Specificaties:
    - Icon PX-SUB10A actieve subwoofer
    - 10 inch woofer
    - aanpasbare fase van 0° / 180°
    - frequentiebereik 29-200 Hz
    - gebalanceerde XLR outputs
    - subwoofer level control
    - crossover frequency ranges aanpasbaar
    - low frequency extension adjustment
    - ingebouwde 200 W, 8 Ohms versterker
    - ICON's "Vasorb TM" monitor stands bijgesloten
    - geschikt voor opname, muziekproductie en mastering doeleinden.
    - afmetingen: 360 x 330 x 450 mm
    - inhoud slechts 29 liter
    - gewicht: 20 kg

subwoofer 2
    Algemeen:
    Een belangrijk ingrediënt voor vele monitor setups is een goede subwoofer. De ESI SW10K is een actieve studio subwoofer die zeker bijdraagt aan een betere mix van hoog uit de monitoren en laag uit de sub. Het maakt niet uit of er klassiek 2.1 geluid of 5.1 / 7.1 surround sound geproduceerd wordt, de SW10K subwoofer zal elke situatie aankunnen.

Specificaties:
    - 10" bass reflex gevoede subwoofer
    - 100W@100Hz, 4 Ohm, 0.1% THD versterker
    - 120 W dynamic power
    - crossover frequentie: 50Hz – 180kHz (instelbaar)
    - ingangen: gebalanceerd XLR, ongebalanceerd 1/4" TRS
    - uitgangen: gebalanceerde XLR
    - ingang impedantie: 20k Ohm gebalanceerd, 10k Ohm ongebalanceerd
    - mute controle

subwoofer 3
    lgemeen:
    De M-Audio SBX10 actieve subwoofer is ontworpen om uw monitoring systeem een serieuze low-end boost te geven. De SBX10 biedt een strakke, zuivere basrespons tot 20 Hz laag. De extreem lage frequenties in uw muziek komen zo meer naar voren, zodat u nauwkeurigere beslissingen kunt nemen voor uw mixes.

Toegerust met een 10 inch fiberglass/papier composiet driver, een 240 Watt interne versterker en een variabele 50-200 Hz crossover, biedt de subwoofer SBX10 onverslaanbare prestaties in een compact formaat: ideaal voor studio's met ruimteproblemen.

Een extra grote magneet, hoge-temperatuur stemspoel, een kast met hoge dichtheid en een volledig arsenaal van ingangen zijn slechts enkele van de aanvullende onderdelen die dit ontwerp van hoge kwaliteit compleet maken.

Deze SBX-10 bevat zelfs een bypass voetschakelaar, zodat u gemakkelijk kunt beoordelen hoe een mix met en zonder een speciale subwoofer zal klinken. De SBX10 vertegenwoordigt de perfecte aanvulling op elke studio monitoren.De subwoofer SBX10 accepteert de twee-kanaals stereo uitgangen van uw mixer, audio-interface of geluidskaart. U verbindt uw monitors via de uitgangen van de subwoofer.

Specificaties:
    - 10" fiberglas/papier composiet kegel driver met extra grote magneet en hoge temperatuur 2" stemspoel
    - 240W klasse A / B versterker met discreet transistor ontwerp
    - bass reflex poort aan de achterzijde
    - variabele 50-200 Hz crossover
    - 20-200 Hz lage frequentierespons
    - aanpasbare gain (-30dB tot + 6dB)
    - gebalanceerde/ongebalanceerde XLR ingang
    - gebalanceerde/ongebalanceerde 1/4" TRS en RCA-ingangen
    - gebalanceerde/ongebalanceerde XLR uitgang
    - gebalanceerde/ongebalanceerde TRS uitgang
    - geschikt voor 2.1 monitorsystemen
    - subwoofer bypass voetschakelaar
    - fase-switch (0 ° / 180 °)
    - bescherming tegen oververhitting
    - vinyl gevoerde, hoge dichtheid 3/4" kabinet met 1" platen voor- en achter
    - verwijderbaar rooster
    - verwijderbare poten
    - maximale geluidsdruk: 100dBA SPL
    - impedantie: 20k Ohm gebalanceerd, 10k ongebalanceerd
    - afmetingen: 394 x 330 x 438 mm (HxBxD)

subwoofer 4
    Algemeen:
    Om de F-serie van Adam wat meer ondersteuning in het laag te bieden, heeft Adam de SubF ontworpen. Deze subwoofer heeft een 8 inch woofer, gemonteerd in een bassreflex constructie. Dankzij de brede conusrand kan de woofer behoorlijk ver uitslaan, resulterend in een frequentiebereik dat tot 32 Hz gaat. Zeker in de wat kleinere homestudio's komt deze eigenschap goed tot zijn recht. De SubF is ideaal te gebruiken in combinatie met een set 5 inch monitoren. De ingebouwde 150 Watt versterkermodule levert voldoende vermogen om een prima bassreproductie te leveren.

Kenmerken van de SubF subwoofer
    De SubF subwoofer heeft een 8 inch woofer met 1.5 inch spreekspoel. De conus is gemaakt van een carbon/papier combinatie, waardoor de conus erg stevig is. De flexibele surround zorgt voor een hoge uitslagcapaciteit. Een bassreflexpoort aan de voorzijde zorgt voor een extra boost in bassklanken. De ingebouwde 150 Watt versterkermodule zorgt voor het nodige vermogen en heeft verder nog een gain, crossover-frequentieknop en een fase-schakelaar aan boord. Daarnaast is er een standby-functie aanwezig, om energie te besparen bij inactiviteit.

Afwerking en constructie van de subwoofer
    De subwoofer heeft een redelijk kastvolume, om aardig wat druk op te kunnen bouwen en behoorlijk diepe frequenties te kunnen produceren. Een optimalisatie qua accuratesse zorgt voor een reële en accurate referentie van al uw geproduceerde bassklanken. Dit komt onder meer van pas bij elektronische muziekstijlen. De sobere look van de subwoofer is subtiel en strak.

Specificaties:
    - actieve studio subwoofer
    - 8 inch woofer met carbon/papieren conus en 1.5 inch spreekspoel
    - 150 Watt RMS versterkermodule
    - automatische stand-by modus
    - gain, crossoverfrequentie-instelling en fase-schakelaar op achterzijde
    - frequentiebereik: 37 tot 50-150 Hz (variabel)
    - XLR en 6.35mm combo jack connectoren en RCA aansluitingen
    - XLR-uitgangen
    - maximum SPL: 111 dB
    - afmetingen: 350 x 250 x 341 mm
    - gewicht: 9.9 kg

subwoofer 5
    Algemeen:
    Deze Ten monitor is onderdeel van de Ayra reeks. De reeks bestaat uit de Five, Six, Eight en de Ten subwoofer die allemaal een mooi uiterlijk combineren met een goede klank.
    De AYRA serie richt zich op monitors die een goed geluid leveren en tegelijkertijd voor veel doeleinden te gebruiken zijn. Of u nu een goed geluid nodig heeft voor in uw studio of tijdens uw werk als DJ, met de Ayra Ten subwoofer is het allemaal mogelijk. Met zijn 200 W aan vermogen en zijn strakke design is de Ten een subwoofer die mooi geluid combineert met een goed uiterlijk.

Specificaties:
    - studio subwoofer
    - 200W klasse AB design
    - woofer: 10’’ composiet glasvezel
    - frequentierespons: 35 Hz - 130 Hz
    - stereo in, x-over stereo uit
    - low-pass filter
    - gewicht: 18,5 kg

subwoofer 6
    Algemeen:
    Als het aankomt op uw studiomonitoren, is accuratesse natuurlijk cruciaal. Geen enkele producer, DJ of audiofiel kan natuurlijk zonder accuraat geluid met een goede kwaliteit. Voor deze mensen die goed geluid willen voor een betaalbare prijs, heeft Gemini de SR-serie actieve monitoren ontwikkeld. De serie bestaat uit vijf, zes en acht inch monitoren, plus een tien inch subwoofer voor de lage tonen!

Voor de extra punch: Gemini SR-10SUB
    De Gemini SR-10SUB is de laatste toevoeging aan de SR-serie, die met zijn 10" Kevlar woofer zorgt voor een goede toevoeging aan uw geluid! Het aantal muziekgenres met flink diepe bassen neemt namelijk toe, neem bijvoorbeeld dubstep. Om deze bassen te kunnen produceren of te kunnen beluisteren is er natuurlijk wat extra hardware nodig. Deze SR-10SUB is dan hetgeen u zoekt, deze gaat tot maximaal 35Hz laag!

Actieve studiosubwoofer met ingebouwde crossover
    Om zo laag te kunnen gaan, dienen er natuurlijk goede componenten te worden gebruikt! Maak u daarover maar geen zorgen, Gemini heeft namelijk een 10" Kevlar woofer gebruikt in combinatie met een Class-D digitale versterker met 175W. De magnetische afscherming zorgt voor een ongestoord gebruik naast (computer)beeldschermen, terwijl de ingebouwde crossover zorgt voor een perfecte afstelling tussen de studiomonitoren en de subwoofer. U ziet, er is alles aan gedaan om u een goede kwaliteit geluid te bezorgen!

Specificaties:
    - actieve studiosubwoofer
    - 175W klasse-D digitale versterker
    - 10" glass aramid composite woofer
    - frequentiebereik: 35Hz - 150kHz
    - ingebouwde crossover
    - pass-through voor directe connectie naar monitoren
    - XLR/TRS/RCA ingangen
    - gesloten poort voor gereduceerde vervorming
    - magnetisch afgeschermd voor gebruik bij bijv. computerschermen
    - onafhankelijke volume controle
    Last edited by bijkerk; Thursday-06-12-2012, 20:03.

De M-Audio SBX10 gaat volgens de specificaties het laagst (20Hz). Dus geeft ook de diepst bas weer.

Echter is wat je nu vraagt bijna onmogelijk, omdat je zelf een andere smaak hebt dan iemand anders op dit forum.

Als ik op de specs af zou gaan zou ik voor nummer drie gaan. Maar aangezien ik de sub (persoonlijk) zo lelijk als de nacht vind, zou ik voor sub 1 gaan.

Nogmaals dit is allemaal persoonlijk...

Comment

Originally posted by larsholm View Post
      De M-Audio SBX10 gaat volgens de specificaties het laagst (20Hz). Dus geeft ook de diepst bas weer.

Echter is wat je nu vraagt bijna onmogelijk, omdat je zelf een andere smaak hebt dan iemand anders op dit forum.

Als ik op de specs af zou gaan zou ik voor nummer drie gaan. Maar aangezien ik de sub (persoonlijk) zo lelijk als de nacht vind, zou ik voor sub 1 gaan.

Nogmaals dit is allemaal persoonlijk...
      klopt dat is waar.maar tog kan ik hierdoor veel te weten komen en ben gewoon benieuwd:)

en miss helpt deze topic ook nadere mensen

Comment

Verder is de prijs eigenlijk altijd wel een goede indicatie van de kwaliteit die je kan verwachten. Een sub van 100 euro zal nooit beter klinken dan eentje van 1000 euro (tenzij die sub stuk is, en we hebben het dan natuurlijk wel bedoeld over subs die voor hetzelfde doel zijn, dus bijv. een monitor sub vs een monitor sub). Er zullen wel verschillen zijn in de prijs/kwaliteit verhouding, dat wel, maar die zijn niet groot genoeg om totaal niet op de prijs te willen letten.
        Ook kan en mag je niet afgaan op specificaties. Het enige wat je een idee kan geven of hij doet wat je wilt dat hij doet, is de frequentie respons en evt. ook de geluidsdruk.
        Enige wat ik je kan vertellen. Ga luisteren. Dan kan je ook direct alles zien, voelen, horen, en ook andere opties vinden, die je dan ook gelijk kunt beluisteren. Allemaal geen probleem. Overigens zie ik (ik herken sommige subs) dat de ene sub uit een heel andere prijsklasse komt dan de ander. Ik vraag je waarom? Ik neem aan dat je deze vraag stelt omdat je (binnenkort) een sub wilt. Dan zou ik me richten op een budget, en kijken wat daar in past.

Comment

ADAM.
          Die geven niet voor niks 5 jaar garantie. Zeer goed product in elke prijsklasse.

Comment

Ben het zeker eens met DJma5treat. Beluister ze, allemaal zonder eq en met hetzelfde nummer. dan kan je vergelijken.

en wat larsholm zegt klopt niet helemaal. die 20 hz ga je echt niet horen, geloof me. Als je de 35 hz al hoort. Voor deze frequenties geldt dat je ze alleen hoort op hoog volume. Als je ze al hoort. en met hoog volume bedoel ik dus >80 dB. Deze frequenties zul je misschien wel voelen. maar met een 10 inch bas zul je (meestal) niet de zware kick voelen, al zul je hem zeker horen haha :)

dus ik zou gaan luisteren en vergelijken. zo kom je er het beste achter.

(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehoordrempel)

Comment

Heb veel goede verhalen gehoord over de RCF monitoren en bijbehorende subwoofer, dus is ook zeker het overwegen waard. Is vergelijkbaar met KRK.

Comment

Bax shop zit veel te ver van mij vandaan allemaal beluisteren is er niet bij helaaas

. Adam lijkt mij zeker een goeie sub.

Btw wat is:bridge mode op een versterker?

Comment

Originally posted by bijkerk View Post
                  Btw wat is:bridge mode op een versterker?
                  Als je de bridge mode van de versterker gebruikt word het vermogen van de beide kanalen gebundeld, en stuurt de versterker één signaal uit (mono) met meer vermogen dat dat je twee kanalen zou uitsturen.

Comment

Oké bedankt maar daar heb ik nu nog niks aan of wel?
                    Heb nu mijn laptop op de versterker aangesloten en rechts zit op kanaal 1.en linkse op kanaal 2. Heb 2 boxen op de versterker

Comment

Je hebt er nu niks aan. Als je dat zou doen moet je je speakers doorlussen en verlies je je stereoeffect. Hier heb je dus niks aan, en het komt je geluid niet ten goede.

Aangezien de subs een ingebouwde versterker hebben, heb je die functie sowieso niet nodig.

Comment

Working...
                      X