Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabels: Ik zit in de knoop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kabels: Ik zit in de knoop

Ik zal even beginnen met men (waarschijnlijke) setje..

Denon DN-S1200
    Allen & Heath Xone22
    M-Audio Studiophile AV 30 Speaker System
    American Audio HP 700

Lijkt mij wel deftig beginsetje, niet? :D

Men vraag is nu, wat voor bekabeling heb ik nodig? Nergens op de Bax-shop site vind ik informatie over welke kabels bij de producten zitten.

Uit enkele "unboxing" video's van de CD-spelers heb ik gezien dat er een RCA-RCA kabel bij zit, dus de verbinding CD-speler naar mixer is al geregeld.

De speakers (Foto van achterkant speaker) hebben ook een RCA aansluiting. Als er bij de mixer een RCA-RCA kabel zit, zou dit ook geregeld zijn maar dat weet ik dus niet.

Ten laatste zou ik ook graag alles gebruiken in samenwerking met mijn PC. Heb ik dan 2 x USB - USB kabels nodig, 1 voor elke CD-speler? Of hoe werkt dat MIDI gedoe nu eigenlijk :o

Alle hulp zou prettig zijn en ik bedank je nu al voor je tijd :)

Sven
    Last edited by Svenhof; Sunday-14-06-2009, 22:13.

Je zou even een belletje kunnen doen naar Bax-shop, of zij weten of er kabels bij zitten. Ik snap dat het vervelend is, maar de leveranciers (maar ook het volk van de merken zelf) vermelden dit 9 van de 10 keer niet dat er kabels bij zitten. :(

Je hebt inderdaad wel 2 USB-kabels nodig om beide spelers aan te sluiten. Maar ook hier kan ik niet met zekerheid zeggen of ze er bij zitten...
    Wel een puntje van aandacht om eens te bespreken, 21 juni ben ik waarschijnlijk zo goed als even in de showroom, dus dan zal ik het wel eens voorleggen.

Comment

Bedankt voor de snelle, nuttige reactie. Je antwoordt precies op elke post van mensen die hulp vragen. Merkte ik tenminste op tijdens mijn zoektocht naar eerdere posts over deze onderwerp :) Pluim voor Rick!

On-topic: Ik begrijp ook dat Bax-shop niet elke doos kan open maken om de inbegrepen kabels te bezichtigen. Ik zal maar moeten afwachten wat erin zit.

Over dat MIDI, hoe sluit ik de mixer precies aan de PC? Of gebeurt dit via de 2 usb's van de CD-spelers?

De eerder vernoemde mixer is eigenlijk nog niet beschikbaar. Had ergens gelezen dat het de 17de beschikbaar zou zijn in de winkel. Misschien wegens vertraging na de 21ste dus ook al ben je zo vriendelijk om het te vragen.. :) Hopelijk komt hij gewoon de 17de binnen.

Over dat vragen voorleggen aan de medewerkers. Ik zou even goed zelf een mailtje kunnen sturen dus ik ga je niet nog extra last bezorgen. :) Toch bedankt dat je je hulp aanbood.

Moet toch nog een anderhalve weekje examens afleggen. Ik moet nog zien dat ik slaag anders krijg ik überhaupt geen geld van men ouders. (Ik betaal het wel terug na vakantiewerk uiteraard). Elke leeftijd heeft zijn nadelen e.

Sven

Comment

MIDI loopt over je USB-kabel. De software waar je mee gaat draaien zal het signaal dat je speler overbrengt omzetten in een signaal waar je software mee overweg kan. Kijk bijvoorbeeld eens op Youtube, ik wed dat er erg interessante tutorials te vinden zijn over MIDI apparatuur die wordt aangesloten en waar veel over wordt verteld.

Comment

Leuk beginsetje! Ergens deze week ga ik in alle waarschijnlijkheid dezelfde spelers kopen. Bij alle mixers en cd spelers die ik heb gekocht werden er rca kabels meegeleverd, dus ik denk dat je kabel probleem gewoon compleet is. En zoals Rick al aangeeft voor midi heb je twee keer een USB kabel nodig. Het schijnt tevens ook nog zo te zijn dat je de cd spelers met elkaar kan verbinden, zodat je maar één harde schijf hoeft aan te sluiten die af te spelen is met 2 cd spelers.

Comment

Je kan inderdaad deze twee cd spelers ook met een netwerkkabel (crosscable) koppelen zodat je een toetsenbord (PS2 aansluiting) en bijvoorbeeld de memo functies met beide cd spelers kan delen.
            Of het mogelijk is om usb opslag media over deze kabel te delen weet ik overigens niet zeker.
            USB kabeltjes kan je hier vinden.
            Last edited by edwin; Monday-15-06-2009, 09:42.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
              Leuk beginsetje! Ergens deze week ga ik in alle waarschijnlijkheid dezelfde spelers kopen. Bij alle mixers en cd spelers die ik heb gekocht werden er rca kabels meegeleverd, dus ik denk dat je kabel probleem gewoon compleet is. En zoals Rick al aangeeft voor midi heb je twee keer een USB kabel nodig. Het schijnt tevens ook nog zo te zijn dat je de cd spelers met elkaar kan verbinden, zodat je maar één harde schijf hoeft aan te sluiten die af te spelen is met 2 cd spelers.
              Bedankt voor de info. Dan is dat ook weer geregeld. :)
              Over het verbinden van de 2 spelers weet ik na wat onderzoek dat enkel het delen van een toetsenbord en uitwisselen van cue-punten enz. mogelijk is. Je zal nog steeds 2 gegevensdragers nodig hebben, 1 voor elke speler. Had het deze functie wel gehad, had het helemaal compleet geweest!!

Fingers crossed voor de mijn examen resultaten en met wat geluk kan Bax-shop rekenen op mijn bestelling.

Ook dank aan Edwin voor je reactie trouwens!

Sven

Comment

Misschien dat ze de mogelijkheid later nog wel inbouwen om ook de usb opslag media te delen via de netwerkkabel.
                Laatst is er al een update uitgekomen voor deze cd spelers voor de ondersteuning van MP3 cd's, dus misschien gaan ze in de toekomst nog meer functies toevoegen.

Comment

Ik dacht dat één media opslag kon, maar dan heb ik dit dus kennelijk uit foute bronnen. Vandaag twee dozen binnen gekregen met Denon dn-s1200's erin. En jawel tulp stekkers zaten erbij;)

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                    Ik dacht dat één media opslag kon, maar dan heb ik dit dus kennelijk uit foute bronnen. Vandaag twee dozen binnen gekregen met Denon dn-s1200's erin. En jawel tulp stekkers zaten erbij;)
                    Gefeliciteerd ermee :)

Wat zijn je eerste.. tweede en derde impressies? Welke mixer heb je momenteel? Voelt het solide aan? gebruiksgemak?

Sven

Comment

Het zijn echt een stel koektrommels, maar o wat een leuk speelgoed. Ik vind het jammer dat pioneer de standaard is, want deze zijn zoveel leuker voor het geld. Ik was bang dat de play en cue knop erg zwaar waren om in te drukken, maar dat valt hartstikke mee. Werkt gewoon heel fijn! Het enige wat mij tegen viel was het jogwheel dat werkt gewoon niet lekker in mijn ogen.

Maar ging dit topic niet over kabels?

Comment

Working...
                      X