Announcement

Collapse
No announcement yet.

taperack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• taperack

Hallo Allemaal,

Ik wil een taperack kopen, ik huur ze nu nog altijd.

Wat ik zoek:

Een goed en degelijk tafeltje
    1 of 2 draadloze microfoons (voorkeur Shure)
    In ear setje (zender + ontvanger)
    een goede Multi effect processor voor een echo
    Mijn budget is +/- 600 euro, zonder flightchase

En een stevige flightchase.

Groetjes!

Ik raad je aan om rond te kijken op bv Marktplaats. Met jouw budget kun je nieuw helaas niet uit de voeten. (Twee draadloze mics en budget is al weer op ;-).

Comment

Ik heb op marktplaats wel wat gevonden, en heb besloten enkel de mengtafel en de microfoons nieuw te kopen.

Ik zat te denken om 2 van deze te kopen: http://www.bax-shop.nl/handheld-draa...t-details.html
      En een mengtafel voor +/- 400 - 450 euro.

Tips voor mengtafel zijn welkom!

Comment

Waarom niet tweedehands een leuk digitaal tafeltje zoeken? Een 01V ofzo is erg leuk voor tape-acts. Geen gedoe met losse compressors enz :-)

Comment

Ik heb zelf de MG124cx van Yamaha. Erg fijn tafeltje, vrijwel helemaal geruisloos, goede preamps, en veel mogelijkheden.
          Ook zit er een effectenmodule op. Hierover zou ik niet naar huis schrijven maar het is leuk dat het er is.

Hij is ook weg stevig. Ik heb hem meerdere malen in een handdoek gewikkeld los in de achterbak van een auto vervoert, en dat ging prima. Natuurlijk is een flightcase mooier/beter, maar dat terzijde.

Ik ben zelf erg tevreden en ik zou hem zeker aanraden.

Comment

ik zoek er een met (het liefst aansluitingen aan de achterkant) en met een stuk of 16 kanalen. Wil hem ook nog kunnen gebruiken met een klein bandje bijvoorbeeld

Comment

Tja, Je hebt de Power Dynamics PDM-S1602, maar daar heb ik geen ervaring mee... Ik heb er zelf 'n twijfels bij voor maar 300 euro....

Dan heb je alweer een hele stap hoger de 16 kanaals van yamaha, maar die ligt dan weer bijna 150 euro boven je budget...

Comment

Als je er ook nog een bandje mee wil gaan doen dan is een 16 kanaals al echt een minimum. Ik zou eerder zeggen neem er gewoon 20. Zeker als je de effecten terug op een fader wil laten komen.

Wij hebben ook een 16 mono en een 4x stereo op onze mixer en zelfs dan is het nog meer dan regelmatig gewoon erg krap en ram vol als we een bandje doen.

Dan de yamaha. Vergeet niet dat dit maar 12 mono ( microfoon ) en 2x een stereo bevat. Dus je hebt geen 16 mono kanalen tot je beschikking. Denk ook aan je auxilery's die je bijvoorbeeld kan gebruiken voor het maken van een monitor mix. Deze auxilery moeten dan eigenlijk al pre fader zijn. Dus dat de fader niet van invloed is op je monitor signaal. Ook zal je er al snel een minimaal 4 nodig hebben voor een bandje een beetje leuk te voorzien van een monitor voorziening.

Dus dan is je budget gewoon erg krap. We gebruiken zelf een allen en heath zed 420. Maar nu we het wat meer voor bandjes en tape acts gebruiken en eigenlijk al vrij snel aan onze max van de tafel zitten was het misschien toen verstandiger om een paar euro meer uit tegeven voor echt een leuk tafeltje. Een paar kanalen extra kost meestal niet echt super veel meer maar je kan er in de toekomst wel mee vooruit zonder te vervangen.

Ook een goede effect module is gewoon duur. Zeker een multi effect module. Zelf hebben we een lexicon mx400 xl. Erg fijne effect modulen maar ook tc electronic heeft leuk spul net als yamaha.

Voor de micro? Let een beetje op de frequentie. Daarnaast is de door je aangegeven voor een beetje een leuk tape rackje wel echt erg aan de eenvoudige en mindere kant. Ik zou zeggen kijk naar een slx of een ulx of van sennheiser een ew 165 of een 365. Dit zijn ook erg leuke en goede microfoons. Ook een akg maakt erg leuke setjes. Maar hier heb ik met de wat duurdere en betere serie echt minder ervaring als het om gebruik gaat.

Wil je toch wat minder betalen en een erg leuke micro hebben. Kijk eens naar een line 6. Maakt erg leuke setjes. We hebben er 1 om een beetje mee te gaan experimenteren en ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast was door de microfoon. Werkt lekker, goed bereik. Behoorlijk net geluid voor wat je betaald. Dus ook hier is er echt wel wat meer mogelijk dan alleen een shure.

Comment

Working...
                X