Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flightcase

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flightcase

best,

Ik ben van plan een aankoop te doen van de reloop RP-4000 draaitafels en een reloop rmx 40. Nu ben ik van plan deze set vaak on-the road mee te nemen, dus zoek ik een flightcase hiervoor. Ik had zelf de Prodjuser DJM-TTXL flightcase, maar m'n vraag is kun je al je materiaal rechtstreeks van in je flightcase aansluiten aan een PA, zijn er dus openingen om kabels door te trekken naar de versterker? ik zie deze nergens op de bouwtekeningen...

hopelijk kan iemand met wat ervaring hierin me bijkomende informatie geven.

(en extra vraagje, als ik vandaag bestel voor 18u, met alles op vooraad bij bax. Heb ik dan deze set binnen tegen volgende week woensdag? (ik woon wel in belgie west-vlaanderen, zo'n 90Km van bax-shop). Heb namelijk donderdag al booking en wil niet nog eens set moeten huren)
    Last edited by dj-hd; Thursday-18-06-2009, 09:11.

Zoals je kunt zien op de bouwtekening en de foto van de case heb je boven je spelers en mixer nog wat ruimte om kabels weg te werken en door te voeren. Hierin kun je een paar chassisdelen maken, met daarbij een Powercon voor je 230V, twee XLR males voor de uitgang naar naar versterkers/actieve luidsprekers, eventueel nog een XLR female chassisdeel voor een microfoon, tulpjes voor inputs, kortom, hoe gek je het zelf wilt maken. ;)

Comment

Je moet zelf nog deze aanpassingen doen als ik het zo lees. Dus als ik het goed heb is die horizontale houten plaat boven je mixer waar het de bedoeling is om zelf openingen in te maken voor je aansluiteningen naar buiten toe en rest van je kabels werk je gewoon weg inwendig?

Comment

Daar kun je inderdaad een paar chassisdelen in zetten. Wat ook nog een mogelijkheid is, is om de aansluitingen aan de zij- of voorkant te zetten, maar dit kun je minder mooi wegwerken.

Je moet inderdaad zelf de aanpassingen doen. Om het helemaal eenvoudig te maken kun je een gat zagen in dit houten paneel en er een 1 HE 19" chassispaneeltje in zetten. Zo kun je eenvoudig je D-size connectoren in die plaat monteren, door ze vast te zetten met popnagels of met kleine borgmoertjes en boutjes.
        Met een beetje soldeerwerk kom je al een heel eind. Bij de kennisbank staat een topic over de diverse aansluitingen (jack, tulp, XLR, speakon, powercon) en de pinbezetting. :)

Comment

Working...
        X