Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kan je met een actieve box een passieve box versterken??
Let even op eventuele spelfouten voor je je post plaatst, wel zo netjes. :) kna = kan. Zal even de topictitel aanpassen.
Verder, dit is alleen mogelijk als hier de mogelijkheid voor is. Sommige sets hebben een actieve subwoofer waar tevens versterking voor de tops in zit. Luidsprekers als de Skytec SP1200A en SP1500A kunnen nog een passieve luidspreker van ca. 300W op 8 ohm versterken.
Dit variëert dus van luidspreker tot luidspreker. Het is echter wel zo dat ca. 90% van de actieve luidsprekerkasten deze optie juist niet heeft. Dit komt omdat je luidsprekers die op statief moeten staan zo licht mogelijk wilt houden en ze worden al direct stukken zwaarder wanneer hier nog een dubbele versterkermodule in moet worden geplaatst. In de subwoofer is het niet zo'n probleem, omdat hier vaak al wieltjes onder zitten en deze op de grond blijven staan op locatie. Een 10 kg extra voor een versterkermodule maakt dan niet zo veel meer uit.
Let even op eventuele spelfouten voor je je post plaatst, wel zo netjes. :) kna = kan. Zal even de topictitel aanpassen.
Verder, dit is alleen mogelijk als hier de mogelijkheid voor is. Sommige sets hebben een actieve subwoofer waar tevens versterking voor de tops in zit. Luidsprekers als de Skytec SP1200A en SP1500A kunnen nog een passieve luidspreker van ca. 300W op 8 ohm versterken.
Dit variëert dus van luidspreker tot luidspreker. Het is echter wel zo dat ca. 90% van de actieve luidsprekerkasten deze optie juist niet heeft. Dit komt omdat je luidsprekers die op statief moeten staan zo licht mogelijk wilt houden en ze worden al direct stukken zwaarder wanneer hier nog een dubbele versterkermodule in moet worden geplaatst. In de subwoofer is het niet zo'n probleem, omdat hier vaak al wieltjes onder zitten en deze op de grond blijven staan op locatie. Een 10 kg extra voor een versterkermodule maakt dan niet zo veel meer uit.
En wat zijn dus nu je luidsprekers?
Want anders heb je nog steeds geen antwoord op je vraag. In sommige actieve toppen heb je een speaker uitgang, waarmee de versterker overgaat op een lagere impedantie en het vermogen verdeelt word. Dit is inderdaad maar in zéér weinig gevallen zo.
Daar ging het niet echt om en werd ook niet vermeld. Er was alleen de vraag of het daadwerkelijk kon. Of de TS al luidsprekers heeft of niet wordt niet aangegeven.
Uiteraard wel interessant om te weten wat de plannen of bezittingen zijn voor deze toepassing.
nou ik ben wat aan het kijken voor een vriend van mij.
die had een luidspreker maar wou ook nieuwe boxen.
maar ok dan weet ik dat.
en zelf zat ik ook al te denken aan een sub en dan 2 passieve sprekers.
maar ik haal denk gewoon active.
maar bedankt.
Daar ging het niet echt om en werd ook niet vermeld. Er was alleen de vraag of het daadwerkelijk kon. Of de TS al luidsprekers heeft of niet wordt niet aangegeven.
Uiteraard wel interessant om te weten wat de plannen of bezittingen zijn voor deze toepassing.
Daar gaat het noujuist wél om, en dat het niet vermeld word is het probleem.
Je geeft nota bene zelf aan dat "Dit variëert dus van luidspreker tot luidspreker. Het is echter wel zo dat ca. 90% van de actieve luidsprekerkasten deze optie juist niet heeft."
Om dus antwoord te geven op de vraag:
"ik vroeg mij af of je met een actieve box een passieve box kan versterken??"
Moet men eerst weten om welke luidsprekers het gaat, omdat dit verschilt.
Het is geen simpele ja/nee vraag.
Comment