Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze USB-mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze USB-mengpaneel

Beste mede-forummers,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met de volgende vraag:
    Welk van de volgende mengpanelen is het meest geschikt voor mij?
    - Reloop RMX-40 USB (2ehands) voor de betreffende doeleinden vind ik deze nieuw te duur, wel bekend dingetje, heeft zich dus al bewezen, op marktplaats voldoende aanbod, jammer van de goedkoop voelende faders- en knoppen maar daar kan ik mee leven.
    - (...)
    - Akiyama MCE-3 USB (nieuw) ietwat onbekend, maar ziet er goed uit. Mooie rubberen knoppen, indeling goed, voldoende ingangen... alleen jammer dat er geen balanced XLR Uit is, ipv balanced jack Uit. EDIT: ik zie nu dat deze géén 5 line in's heeft, maar 3 line in's en 2 cd in's. Iemand enig idee wat dit betekend? De toch wel betrouwbare webshop nieuw-lijn noemt het 5 line-in... (???) een cd heeft gewoon een line in/uit dus ik snap de benaming niet helemaal. PDF: http://www.topm.be/files/topm%20fold...0page%2004.pdf

Ze zullen voornamelijk binnenshuis gebruikt worden, voor afspeeldoeleinden. (geen dj dus, absoluut geen drive-in werk) Ik verwacht overigens dat ze bij een feest ook wel eens gebruikt gaan worden, maar dan ook voor simpel mix-werk. De mixer word verbonden met een laptop en/of computer, cd speler, tuner en een extra line voor bijv. een mp3 speler zou ik ook niet gek vinden. Ik zit dus op een minimum van 2 USB in en 3 line in. Qua faders minimaal 3, maar dat lijkt me ook logisch met al deze inputs. Daarnaast lijkt me een balanced out ook wel een leuk bonusje, samen met compactheid. Oh ja, wat erg belangrijk is: de USB inputs moeten uitgerust zijn met een 'audio-interface'... geluidskaart.... geluids-verbeteraar... hoe wil men het noemen. Het (belabberde) geluid vanuit mijn computer/laptop moet simpelweg verbeterd worden.

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik één deze jongens zsm binnen heb...
    Heeft een van jullie nog suggesties voor een andere mixer, dan is dat uiteraard welkom.

Alvast bedankt allen,

Met vriendelijke groetjes,

Teun

Ps. Mocht je nog iemand kennen (bijvoorbeeld jezelf) die iets heeft liggen wat aan mijn eisen voldoet, voel je dan zo vrij om met mij contact op te nemen...
    Last edited by Eerwaarde; Friday-19-06-2009, 17:05.

Ik heb iets dat gaat voldoen aan al je eisen, maar op het gebied van compactheid is dat iets minder. ;)
    De JB Systems Beat 6 USB. Heb er zelf al een review over geschreven die op het forum staat in de review-sectie van Geluid en het beestje gaat hier al 2 jaar zonder problemen mee op pad. 2 USB-kanalen met interne geluidskaarten, een stel lijn-ingangen, microfoon, gebalanceerd uit. Ideaal apparaat welke ook overweg kan met mixwerk en nog tegen een mooi prijsje ook.

Hiernaast, als ik in de shop kijk, zie ik dat er gewoon '5 line' staat? Let overigens wel een beetje op de promotie van andere websites... we zitten hier wel op het Bax-shop.nl forum. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik heb iets dat gaat voldoen aan al je eisen, maar op het gebied van compactheid is dat iets minder. ;)
      De JB Systems Beat 6 USB. Heb er zelf al een review over geschreven die op het forum staat in de review-sectie van Geluid en het beestje gaat hier al 2 jaar zonder problemen mee op pad. 2 USB-kanalen met interne geluidskaarten, een stel lijn-ingangen, microfoon, gebalanceerd uit. Ideaal apparaat welke ook overweg kan met mixwerk en nog tegen een mooi prijsje ook.

Hiernaast, als ik in de shop kijk, zie ik dat er gewoon '5 line' staat? Let overigens wel een beetje op de promotie van andere websites... we zitten hier wel op het Bax-shop.nl forum. :)
      Het is inderdaad een optie die voor mijn neus langs is gekomen. Voor een spotprijsje een leuke tafel. Maar JBSystems is niet een merk waar ik mee werk, onder andere door de restwaarde. Daarnaast zijn de knoppen van goedkoop-achtig-plastic...
      Ik onderscheid meestal twee soorten:
      - prul dat uit china komt en het aardig weet te verbergen
      - prul dat uit china komt en waar het van alle kanten vanaf straalt.
      De Beat6 lijkt me trouwens een uitstekend tafeltje voor de beginnende drive-in.

Maar bedankt voor de link, ik wist niet dat jullie shop de mce3usb ook verkocht! En nog goedkoper ook! Dan staat de keuze wel vast...
      En euh... het ging mij meer om de benaming van Akiyama zelf. Als je het aansluitpaneel eens bekijkt zie je twee maal 'CD in' staan. Uiteraard is dit gewoon een line-in.

Bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

Teun

Comment

In de prijsklasse waar de Beat 6 USB in valt, is het eigenlijk een kwestie van; dit paneeltje nemen en leren leven met de budget-specificaties óf doorsparen voor een kwalitatief betere en dikkere mixer.

En voor de prijs die je er voor betaalt, kan dit beestje toch prima presteren. :)

Comment

In de prijsklasse waar de Beat 6 USB in valt, is het eigenlijk een kwestie van; dit paneeltje nemen en leren leven met de budget-specificaties óf doorsparen voor een kwalitatief betere en dikkere mixer.

En voor de prijs die je er voor betaalt, kan dit beestje toch prima presteren. :)
          Dat eerste ben ik niet met je eens. Ten slotte betaal ik met een Beat6 meer geld voor niet-noodzakelijke opties, zoals vijf faders, BPMcounters, 6 kanalen, 19" rackmodelletje, etc.

Met de Akiyama verwacht ik een kwalitatief betere en dikkere mixer te krijgen voor zelfs nog minder geld, omdat deze gewoonweg iets kaler is. Neem nou alleen al de zware constructie met een 3 mm dik front, de rubberen knoppen, de faders
          *edit Rick*

Het lijkt wel of ik nu reclame maak voor de Akiyama, terwijl ik om ervaringen en concurrentie vraag. :p
          Last edited by Rick; Sunday-21-06-2009, 23:12. Reason: Beetje foute links naar concurrentie en niet-werkende code.

Comment

Nou, je maakt meer reclame voor de concurrent van Bax-shop waar je nu naar linkt met dat plaatje (waarvan de code niet eens werkt). Die heb ik even weggehaald.

Hiernaast is het wel een appels met peren vergelijk. Een kaal, basic mixertje of een allround in te zetten mixer met flink wat kanalen, beatcounters, talkover op de mic, enzovoorts, enzovoorts.

Wanneer je een simpel basic mixertje wilt; Akiyama.
            Zoek je meer opties: Beat 6 USB
            (in dit geval dan).

Je betaalt gewoon meer voor meer kanalen en meer opties. Wanneer je dit niet nodig hebt, kan je op deze functies bezuinigen en meer steken in de kwaliteit van de mixer (waardoor je dus o.a. rubberen knoppen krijgt i.p.v. plastic knoppen en stevigere faders).

Comment

Nou, je maakt meer reclame voor de concurrent van Bax-shop waar je nu naar linkt met dat plaatje (waarvan de code niet eens werkt). Die heb ik even weggehaald.

Hiernaast is het wel een appels met peren vergelijk. Een kaal, basic mixertje of een allround in te zetten mixer met flink wat kanalen, beatcounters, talkover op de mic, enzovoorts, enzovoorts.

(in dit geval dan).

Je betaalt gewoon meer voor meer kanalen en meer opties. Wanneer je dit niet nodig hebt, kan je op deze functies bezuinigen en meer steken in de kwaliteit van de mixer (waardoor je dus o.a. rubberen knoppen krijgt i.p.v. plastic knoppen en stevigere faders).
              Dat laatste is toch EXACT hetzelfde wat ik mijn vorige post zei? En omdat het appels met peren vergelijken is, vroeg ik mij ook af waarom je met de Beat 6 aan kwam zetten?

Na contact bleek overigens dat via de USB-aansluiting géén kwaliteitsverbetering is vanuit een pc. Ik ben dus weer helemaal terug bij af... (huil)
              Last edited by Eerwaarde; Monday-22-06-2009, 18:00.

Comment

Ik kwam met de BEAT 6 USB aanzetten omdat hij voor een groot deel aan je wensen voldeed. Maargoed, als je niet wilt dat ik je help met je brainstormkwestie naar een nieuwe mixer zal ik mij in deze kwestie afzijdig houden. Mij lijkt het logisch dat je om te starten diverse mixers stuk voor stuk bekijkt en één voor één mixers laat afvallen omdat ze niet voldoen. Ik probeerde slechts een toevoeging aan de startcollectie te doen door de Beat 6 USB voor te stellen.

Succes met je zoektocht verder.

Comment

Ik kwam met de BEAT 6 USB aanzetten omdat hij voor een groot deel aan je wensen voldeed. Maargoed, als je niet wilt dat ik je help met je brainstormkwestie naar een nieuwe mixer zal ik mij in deze kwestie afzijdig houden. Mij lijkt het logisch dat je om te starten diverse mixers stuk voor stuk bekijkt en één voor één mixers laat afvallen omdat ze niet voldoen. Ik probeerde slechts een toevoeging aan de startcollectie te doen door de Beat 6 USB voor te stellen.

Succes met je zoektocht verder.
                  Uiteraard wil ik dat je me helpt met mijn brainstorm-sessie. Sterker nog: ik ben er erg blij mee! Het is alleen dat je jezelf tegensprak, een paar posts eerder.

Mijn zoekactie is inmiddels helemaal over de kop, overigens. Ik ontving een reactie van Bax-shop dat een mengpaneel met USB-aansluiting géén interne geluidskaart of iets dergelijks bevat om de ingevoerde audio te verbeteren.
                  Daarom ben ik op dit moment bezig met het installeren van een zojuist aangekochte geluidskaart... en dan komt er in zeer kort tijd een ('gewoon') mengpaneel bij. Omdat er nu geen USB-aansluitingen meer nodig zijn word het een tweedehandsje XTC of weet ik het... misschien houd ik het wachten nog wel vol tot de pa-markt.
                  Dat zou ik overigens wel een flinke prestatie vinden, haha! :razz::D

Gegroet,

Teun

Comment

Ah, dat verandert de zaak enigszins. Maar wat bedoel je dan precies met tegenspreken? Want ik kan nergens terugvinden waar dat dan voor zou komen.

Comment

Ah, dat verandert de zaak enigszins. Maar wat bedoel je dan precies met tegenspreken? Want ik kan nergens terugvinden waar dat dan voor zou komen.
                      Je adviseert eerst de Beat6, dan kom je met "

(in dit geval dan).

Je betaalt gewoon meer voor meer kanalen en meer opties. Wanneer je dit niet nodig hebt, kan je op deze functies bezuinigen en meer steken in de kwaliteit van de mixer (waardoor je dus o.a. rubberen knoppen krijgt i.p.v. plastic knoppen en stevigere faders)."

vrij onlogisch...

Comment

Het klinkt misschien onlogisch, maar hetgeen ik bedoel is het volgende;

In de prijsklasse en specificaties van de JB Systems Beat 6 USB is er niet echt een gelijkwaardige vervanger aanwezig.

Echter, wat gebleken is, wat jij zoekt is een kale, basic kwaliteitsmixer. Daar valt de Beat 6 USB dan weer niet onder, maar ik wilde hem wel voorstellen omdat ik nog niet wist wat je precies zocht en hij wel voldeed aan een groot deel van je eisen.

Het verschil tussen de Beat 6 USB en de Akiyama is inderdaad groot, waardoor het een appels met peren vergelijking is. Maar ze zijn beide wel fruit. ;) De Beat 6 USB biedt veel meer opties en functies terwijl de Akiyama beter is als het gaat om afwerking en rubberen knoppen bijvoorbeeld.

En dat is eigenlijk wat ik bedoelde. :) Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

Comment

Working...
                        X