Announcement

Collapse
No announcement yet.

American audio M1224FX 12 kanaals mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American audio M1224FX 12 kanaals mixer

Hallo,
    Weet iemand waarvoor de alt 3/4 faders/aansluitingen op mijn American audio M1224FX 12 kanaals mixer dienen?

Groetjes

Alt 3/4 fader is een soort monitormix-fader.

Boven elk van je kanaalfaders vind je een Mute/ ALT 3/4 knop.

Druk je die knop niet in, dan gaat je signaal naar de master. Druk je hem wel in, dan gaat je signaal naar de ALT 3/4 fader, zodat je bijvoorbeeld grof kunt soundchecken zonder dat het betreffende signaal over je PA gaat. (Kan handig zijn bij live-klusjes waar opeens iemand komt opdraven, wie een beter voorbeeld weet mag het zeggen :mrgreen:)

Comment

Bedankt voor de reactie! Nog een vraagje: Heb ik ook inputs om dat mengpaneel waarbij ik een tweede versterker kan in prikken. bijvoorbeeld ik heb mijn eigen versterker aangesloten, moet draaien in een kroeg en daar kan ik ook inprikken op hun geluid.

Comment

Wordt lastiger, aangezien je maar 1 stereo master output hebt.

Wat je wel kunt doen, is de Control Room output pakken, da's in feite ook een extra master output, maar die deel je wel met je hoofdtelefoon-aansluiting qua signaal en niveau.

Of je moet de input van je versterker doorlussen op de aanwezige installatie. Vaak is dat wel mogelijk als je versterker beschikt over bijv. zowel XLR's als jacks.

Comment

Okee bedankt. Nog een laatste vraagje is er een mogelijkheid om de dap clubmate 12 en twee keer de skytec spl 700EQ aan te sluiten op datzelfde mengpaneel. De skytec's hebben namelijk geen doorlus mogelijkheid. de twee skytec's komen in een flightcase waar het mengpaneel ook in zit.

Comment

Dan zou ik er toch een Zone mixer tussen hangen. Splitkabeltjes gaan niet het gewenste effect geven en zeker met RCA connectoren heb je geen bedrijfszekerheid als je allerlei splitkabeltjes aan elkaar gaat knopen.

Comment

Okee bedankt, volgende maand eentje aanschaffen. Net nieuwe flightcase en versterker gekocht;)

Comment

Working...
              X