Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juiste Crossover bij mijn spullen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juiste Crossover bij mijn spullen

Hallo allemaal,

Om mijn muziek beter af te stellen ben ik opzoek naar een crossover. Nu is mij vraag aan jullie, welke raden jullie mij aan?
    De spullen waarmee ik op dit moment mee draai is als volgt;
    - 2x DAP X-15B Subwoofers
    - 2x DAP X-15 Toppers
    - DAP Audio P-1200 versterker
    - Skytec pro1000 versterker
    - JB Systems SE 100 equaliser
    - 2x JB Systems MCD 200 CD-Speler
    - Pioneer DJM 600 Mengpaneel

Ik heb nu de 'JB Systems SE 100 equaliser' ertussen zitten alleen hier ben ik niet zo heel tevreden mee.
    Welke Crossover raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Groet,
    Pascal Zwinkels

De JB Systems XO crossover zou al prima voldoen. Het enige wat een crossover doet is het hoog en laag scheiden, zodat je dat gelijk naar de juiste versterker kunt sturen.

Uiteraard heb je ook duurdere crossovers met extra functionaliteiten (zoals bijv. een limiter) en zelfs processoren, waar je ook controle hebt over de attack, release, treshold etc.

Comment

De 'JB Systems XO crossover' word het niet. Ik wil wat anders dan het merk 'JB Systems' aangezien ik niet zo heel erg tevreden ben met dat merk.
      Weet u dus een andere crossover die wat professioneler is?

Comment

dbx driverack.
        Is wel wat duurder maar wel goed spul.

Comment

Aangezien je geen budget opgeeft, kies ik maar ineens voor wat kwaliteit...
          Ik heb zeer goede ervaringen met de processoren van XTA. Een DP 424 zou prima zijn voor jou. Zeer goede geluidskwaliteit, limiters waar de gemiddelde DJ niet tegenop kan, en meer dan voldoende mogelijkheden om een systeem te laten klinken zoals jij het wilt.

Comment

Ik denk dat de ts zich een beetje vergist in wat een crossover doet. Een x serie van dap is niet een echt verkeerde speaker en voor een starter zeker niet verkeerd maar het zijn geen high end wereld wonderen.

Als je dus echt geluid wil gaan verbeteren zou je dus ook wel eens naar je set kunnen kijken. Want een een crossover is leuk om vooral een beetje meer rendement uit je set te kunnen halen en wat te kunnen winnen in het mid/hoog maar een wereld van verschil gaat een crossover alleen niet maken.

Ook ben ik van mening dat een jb-system voor het geld wel erg leuke en over het algemeen ook nog best degelijke producten maakt ( oke aan de tsx heb ik wel een hekel ) voor het geld. Als je namelijk weinig betaald mag je er naar mijn mening ook niet van verwachten dat het de wereld zal verbeteren.

Wil je toch echt een cross over en mag het allemaal eigenlijk net niet niets kosten dan zou je kunnen kijken naar die van behringer. Maar ook bij dit merk. Je krijgt wat je betaald en verwacht dus geen wereld wonderen. Als je wel echt wat leuks wil zou je inderdaad kunnen kijken naar een. BSS, xilica, dbx, xta. Allemaal leuke maar ook goed aan de prijs zijnde apparaten. Dan zou ik er toch eerst eens goed over na gaan denken of ik niet beter een andere set speakers en versterkers kan gaan kopen.

Comment

Ik moet zelf zeggen dat een behringer crossover de geluidskwaliteit wel verslechtert dan de set kan hebben.

Een x setje met een vision er op klinkt ook veel beter dan een x serie setje met een palladium hoor.

Comment

@ stefke,

Ik denk dat jij niet eens echt het verschil hoort tussen een behringer CX-2310 en een dbx rackdrive 260. Zeker niet met een x setje op een feest lokatie. Ik heb ze namelijk beide en je moet echt goed opletten en luisteren of het nu een behringer crossover is of een dbx. De voordelen van de dbx komen natuurlijk wel in de overige processing. Maar echt alleen de crossover op een x setje ik geloof er weinig van.

Als ik echt een setje kind versterkers of ad-system versterkers naast een setje dap palladium versterkers zet, ja dan hoor en merk je wel wat verschil. Dan hoor je wel wat verschillen. Doe je dit op een wat betere set. Dan word het verschil nog wat duidelijker. Zet ik het op onze behringer zet het maar in de tuin en we zien wel of het gaat regenen of niet setje dan hoor je het al een stuk minder. In die tuin waar het zou kunnen gaan regenen dan hoor je er nog minder van.

Dus. Ja als je een goede dbx rackdrive of vergelijkbare neemt met een ik roep maar wat kind of ad-systems impuls versterkers. Ja dan hoor je wel wat verschil. Is dit interersant bij een vrij goedkoop setje. Nee ik denk het niet. Leuk voor een echte dikke top set maar niet voor een wat meer budget setje. Dan is het setje versterkers en processing een xx aantal keer duurder dan je speakers.

Ik zeg altijd maar zo. De kwaliteit van je set word bepaald door de zwakste schakel in je set.

Dus omgekeerd is ook waar. Neem je een leuk setje speakers met een goede set versterkers en zet je er dan een el cheapo cross over tussen ja dan hoor je ook verschil. Dan lever je inderdaad kwaliteit in.

Comment

Zelf heb in een behringer crossover en ik vind dat er wel hoorbaar verschil zit in de geluidskwaliteit tegenover een dbx pa+.

Verder zijn bij mij denk ik de versterkers de zwakste schakel en daarna de crossover.
                  Omdat ik denk dat de palladium een wat scherpere klank heeft,tegenover de visions.

Maar wat je wil ligt grotendeels aan het publiek waar je het geluid voor gaat verzorgen.
                  Zelf is het vooral voor jongeren en dan is dit prima.

Maar ik wil in de zomervakantie toch overstappen op de db technologies s09 subs.
                  Met waarschijnlijk dvx topjes als mijn budget het dan toelaat ;)

Comment

Working...
                  X